Hier mogen de tegenstanders reageren

Dr. Gorter biedt kankerpatiënten tal van behandelingen aan in Keulen. Maar deskundigen twijfelen over het nut en de kwaliteit van de aangeboden (en zeer dure) behandelingen.
SDK wil hier graag de voor- en tegenstanders aan het woord laten!
Eenieder kan dan voor zichzelf een weloverwogen beslissing nemen of hij/zij hier gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

Hier mogen de tegenstanders reageren

Berichtdoor tomvdwal » Ma 19 Apr 2004 10:27

Om niet allemaal dubbele berichten te krijgen in elk forum,
willen wij de tegenstanders vragen om HIER ter reageren !
en de voorstanders in het daarvoor bestemde forum

Marielle

tegenstrijdigheden

Berichtdoor Marielle » Di 20 Apr 2004 10:57

Wat me opvalt over wat ik allemaal gelezen heb tot nog toe, is dat er nogal wat tegenstrijdige dingen worden gezegd. Ik heb géén persoonlijke ervaring. Maar alleen het feit al; dát zijn website niet echt betrouwbaar overkomt maakt me aan het twijfelen. Ook de reacties van enkele van de voorstanders vind ik niet echt overtuigend.
Ik zal wat specifieker zijn;
bianca geeft al aan in dit stukje:
Dat de "oude' meta's weg zijn komt door dr. Vogl, maar dat er sinds 6mnd (!!) geen nieuwe meer bijgekomen zijn....???? Wie weet het, maar het heeft ons in ieder geval geen nadelen gebracht bij Robert Gorter

oftewel; dr Vogl (over wie ik verder niets weet ofzo) heeft goed werk gedaan. En dr Gorter heeft de patient netjes doorgestuurd. Goed. Maar dat de patient nog steeds vrij is van meta's of dat te danken is aan Gorter, dat wéét niemand. Dus mijn insziens is het hier dr Vogl die gezorgd heeft dat de meta's weg zijn. En NIET Gorter.

nog iets uit het stuk van Kees Braam, een reactie bij de voorstanders dus ook; maar uit z'n stuk blijkt, zoals ik het zie; dat hij niet volledig staat achter alles wat dr Gorter zegt/schrijft. Voor de duidelijkheid voor de patienten was het misschien goed geweest de negatievere dingen, in het tegen vak te zetten. Omdat mensen die op zoek zijn naar hoopgevende berichten; hier overheen lezen mijns inziens. Bv dit:

Wat betreft dendritische celtherapie is wel een waarschuwing op zijn plaats. O.i. belooft dr. Gorter teveel aan terminale en ongeneeslijk verklaarde patienten voor het succes van deze nog ezxperimentele behandeling. Dendritische celtherapie is aantrekkelijk en veelbelovend voor het risico om een recidief tegen te gaan, maar nog lang niet geschikt voor mensen met vele uitzaaiingen en grote tumorload.

Zover ik het zie; doet hij dit wél geloven, alsof het een wondermiddel is.
Verder nog een puntje wat ik haal van de website van gorter;
" Robert Gorter is zo sterk gemotiveerd om kankerpatienten te behandelen en onderzoek te doen op het gebied van de immunologie en de oncologie, omdat hij zelf in 1973 met een hele kwaardaardige vorm van testiscarcinoom werd gediagnostiseerd. Hij had uitgebreide metastasen in buik en longen en kreeg nog drie tot zes maanden "voorspeld". Hij heeft toen besloten zich uitsluitend met maretak en koorts te behandelen en alle andere, meer gebruikelijke vormen van therapie, zoals bestraling en chemotherapie, af te wijzen. De metastasen verdwenen als sneeuw voor de zon en nu, 31 jaar later, geniet hij nog steeds een uitstekende gezondheid en is kankervrij gebleven. "

Echter in een stuk op de site van Kees Braam, van het blad Onkruid; word ook tevens dit vermeld over Gorter:

Zelf had hij op zijn 29ste kanker; een enorme agressieve tumor die hij wel degelijk chirurgisch heeft laten verwijderen. 'Alleen was het voorstel van de chirurg om wegens verdachte plekken op mijn longen hij dacht dat het uitzaaiingen waren - me na de operatie met chemotherapie en bestraling te behandelen. Ik heb toen als antroposofisch arts gekozen voor alleen een behandeling met iscador (marerak) en heil-eurithmie. En natuurlijk deed ik alle dingen al die ik kankerpatiënten sowieso aanraad."

Oftewel: Op de site van Gorter lijkt het dat hij genezen is door zijn eigen therapien. Wat dus niet volledig wáár is. Waarom staat het er dan? Dát vraag ik me af? En daarbij; waren het wel uitzaaiingen die hij had? Bij kanker is het heel gebruikelijk dat er nog extra chemo of bestraling word gegeven voor de zekerheid. Omdat men gewoon niet voor 100% kan zeggen dat er niets meer zit. Daarom; BLIJF KRITISCH. ik hoop dat er nog veel mensen reageren in elk geval, die zelf ervaring hebben, of die als naasten ervaring hebben met dr Gorter

groetjes Marielle


Terug naar “Dr. Gorter, een dure kwakzalver?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten