na een zware strijd eindelijk rust

Op dit forum kun je praten over het verlies van een van je ouders. Dit forum is voor jonge mensen van 10 tot 35 jaar.
jessicacrooijmans
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 14 Mei 2007 00:19
Locatie: Almere
Contact:

na een zware strijd eindelijk rust

Berichtdoor jessicacrooijmans » Ma 14 Mei 2007 01:14

Hoi iedereen..

Mijn naam is Jessica en ik ben 23 jaar,bijna 24.
Mijn broer is 32 en mijn zus bijna 28
Ik heb afgelopen 8 april mijn lieve moeder verloren..
9 Jaar geleden was bij haar de diagnose eierstokkanker (de erfelijke vorm) geconstateerd.
In die 9 jaar hebben wij het geluk gehad dat zij maar 2 keer een chemokuur heeft ondergaan en 1 keer radiotherapie heeft gehad.
Mijn moeder streefde al die jaren niet voor kwantiteit van het leven maar voor kwaliteit van het leven.
Vanaf het allereerste moment dat wij de diagnose hoorden heb ik aan haar zijde meegestreden, ervoor gezorgd dat het in huis reilde en zeilde, en mijn 4 jaar oudere zus opgevangen..
Mijn moeder was een sterke vrouw en wist er elke keer weer mentaal en emotioneel beter uit te komen,mede door gebeurtenissen uit haar verleden een plek te geven.
Ik ben zo trots op haar!

Vorig jaar bleek dat de eierstokkanker weer terug was.
Het zat ter hoogte van het middenrif tot voorbij de rechter lies om de aorta en venen heen in de lymfklieren..
Daarna volgde bestralingen in november en ging het goed met haar.
Maar vanaf februari ging het slechter.
Ze was al astmatisch van zichzelf en dus gooiden we het hoesten en benauwdheid daar op...op de thoraxfoto's was nl ook niets te zien.

Eind maart begon het snel te gaan..ze kon niet meer slapen van de pijn,door de maagpijn kon ze steeds moeilijker eten maar ook drinken.
In diezelfde tijd rees ook het vermoeden dat de kanker inmiddels op de longen zat.
Er bleek namelijk pleuravocht achter haar longen te zitten.
Op 6 april heb ik haar laten opnemen, niet omdat we vermoeden dat ze stervende was, maar puur zodat ze kon aansterken.
Zo dachten alle artsen er ook over..
Maar mijn moeder dacht er anders over, zij wilde nog steeds kwaliteit van leven en niet een hulpeloos vogeltje zijn gevangen in een kooi.
Ik ben ervan overtuigd dat haar geest ervoor heeft gekozen om zich 2 dagen na opname rust te geven.
Mijn moeder was pas 52 jaar en zou gister op moederdag 53 zijn geworden.
Wij waren samen 1!
En zoals ik al die jaren naast haar zijde heb gestaan en er altijd was om haar op te vangen en dingen te regelen, heb ik ook haar begrafenis tot in detail geregeld.

Ik mis je mama, maar ik weet ook dat je nog altijd bij me bent..en dat geeft mij de kracht om de moeilijkste weg te kiezen, de weg uit alle pijn, verdriet..ik hou van je..

Samen gelachen, samen gestreden.
Samen gehuild en samen geleden.

Samen gebroken, samen gebouwd.
Samen geleefd en samen gerouwd.

Samen sterk, samen krachtig,
Samen groots en samen machtig

Samen elkaar even kwijt
Maar voor altijd
Samen een eenheid

Afbeelding
groetjes Jessica

antje
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Ma 07 Mei 2007 00:49

sterkte

Berichtdoor antje » Wo 16 Mei 2007 01:58

heel veel sterkte, je lijkt me net zo sterk als je moeder te zijn.

tís alsof ik het verhaal van mn eigen moeder hier lees.

groeten anita

www.dodenzijnnietstil.nl memorium hanneke appelboom

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Wo 16 Mei 2007 23:23

Wat een ontzettend mooi gedicht, en ik wil je veel sterkte toewensen. Ook ik ben laatst mijn moeder verloren, en soms doet het gewoon ontzettend veel pijn om iemand die je zo na stond te moeten missen. Ik vind je heel sterk, maar onthou, je hoeft niet altijd sterk te zijn. Wil je dit een keer niet, dan hoeft het niet! Veel sterkte, pas goed op jezelf!

Marit70
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Za 07 Apr 2007 23:59

Berichtdoor Marit70 » Vr 18 Mei 2007 19:22

Hallo Jessica,


Gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Er zijn geen woorden van troost te vinden als je op deze leeftijd je moeder moet verliezen. Er zullen nog heel veel tranen vloeien en hopelijk ook nog heel wat mooie woorden.

Veel sterkte ermee.

groetjes, Marit

ps... wat een prachtige pup. (is dat een border)

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Di 22 Mei 2007 02:49

Heel veel sterkte met het verlies van je moeder. Wat een mooie foto van je moeder met de hond heb je erbij gedaan. Het lijkt me een leuke vrouw, ik vind het erg spijtig voor jullie dat je haar al zo vroeg moet missen,

Anne

poppemieke
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Wo 02 Mei 2007 19:48

hey

Berichtdoor poppemieke » Do 21 Jun 2007 19:27

veel sterkte xxxx


Terug naar “Voor kinderen die hun ouders verloren zijn”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten