Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfeklier

Op dit forum kun je praten over het verlies van een van je ouders. Dit forum is voor jonge mensen van 10 tot 35 jaar.
melly78
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 09 Mar 2010 20:16

Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfeklier

Berichtdoor melly78 » Di 31 Mei 2011 10:33

Ik lees hier nog heel vaak de berichten die mijn moeder http://www.fora.diagnosekanker.nl/lotgenoten/viewtopic.php?f=2&t=3661#p12815heeft geschreven.
Dan is het toch net of ze er nog een beetje is :( Ik wil het nog steeds niet geloven dat ze er echt niet meer is! Hoe kan dat nou?? Mijn lieve sterkte moedertje?? Ik heb zoveel heimwee naar mijn moeder!!! :(
Elke dag praat ik tegen haar en herinner ik mij alleen nog de tijd dat mijn moeder nog niet ziek was,de periode van ziek zijn....die krijg ik echt niet voor me.
Misschien blokkeer ik dat,omdat ik dan de bevestiging heb???
Wel val ik nog steeds in slaap met het aanzien dat ze overleed,daar was ik namelijk bij. Pffffff het is ook nog maar zo kort geleden,maar het lijkt al zo lang.
Dat komt misschien omdat ze al een tijd niet meer echt mijn moeder was.
Af en toe ben ik ook boos, boos omdat ze me nu al alleen heeft gelaten... elke ontwikkeling die nieuw is van mijn kids...die vallen zo zwaar!!
Ik zou dan gelijk mijn moeder gebeld hebben...nu sta ik dan maar tegen haar foto te praten.
Mijn dochter die kijkt veel naar mijn moeders foto en begint dan te lachen en ik...ik begin dan natuurlijk te huilen...zou ze iets zien???
Ik wil heel graag met de tijd naar een paragnoste, maar ook weer niet... Ik wil die bevestiging niet!!! :cry: Ik geloof daar heel erg in ,maar nu het dan om mijn dierbare gaat???
Ook mag ik nog een gesprek hebben met de longarts,ik wil gewoon weten hoe het nou toch ineens zo snel is gegaan en dat mijn moeder toch nog zo plotseling is overleden.
In september heb ik namelijk nog een gesprek gehad met haar en mijn broer en toen zei ze dat ze mijn moeder in een soort groep zou zetten om weer een beetje terug te komen in de maatschappij en alles was goed nu.
En nog geen 3 maanden later is mijn moeder dood??? Ik snap er echt helemaal niks van!

Ik ben wel supertrots dat ze mijn tweeling heeft mee mogen maken en ik weet zeker dat ze me helpt waar ze kan!

Melisa

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor liddy » Di 31 Mei 2011 12:32

Lieve Melissa,

Ruim een jaar heeft jouw moeder geleefd nadat ze wist dat ze longkanker had.
Dat is een hele tijd, waarin er van alles is gebeurd.
Er was geen tijd om bij dingen stil te blijven staan.
Nu is er die tijd wel en komt er van alles naar boven.
Juist nu begint het gemis zwaar te worden.
Blijf praten met haar, ze zal je horen.
Probeer ook te bedenken hoe trots jouw moeder nu op je zou zijn.
Hopelijk brengt het gesprek met de longarts je meer duidelijkheid, zodat je beter kunt begrijpen waarom het zo gelopen is.
Leren omgaan met het verlies van je moeder dat leer je niet zo maar, daar gaat een hele tijd overheen.
Juist daarom is er ook dit forum.

Demona
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 20:46

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor Demona » Di 31 Mei 2011 15:51

Hoi Melissa,
gecondoleerd met het verlies van je moeder..ik weet precies hoe je je voelt..ik mis haar ook heel erg..
Ik wens jou heel veel sterkte toe komende tijd..

Groetjes Marion..

melly78
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 09 Mar 2010 20:16

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor melly78 » Di 31 Mei 2011 16:15

Liddy,bedankt dat je me hier in dit forum hebt geplaatst...ik had nog niet verder gekeken :roll:

Marion,jij ook gecondoleerd dan.
Het is verschrikkelijk...ik weet gewoon niet wat ik moet doen met mijn gevoel. Ik wil het graag opschrijven in een dagboek.Die wil ik dan aan mijn moeder richten en het zo van me afschrijven,maar iets houdt me tegen...zal dat ook zijn dat ik die bevestiging nog niet wil?
Ik merk ook dat ik een heel erg kort lontje heb,dus ik heb nu psychologische hulp aangevraagd! Bah,maar ik moet wel...ik ben ook nog maar 6 maanden geleden bevallen van een tweeling,dus het is zo verdomd zwaar allemaal en zooooooooo dubbel!!!! Ik wil er wel voor mijn gezin zijn en dat ben ik ook,maar ik merk dat ik zowat verdrink in mijn gevoel...en dat moet niet gebeuren.

Nu kwam mijn vader ook met het nieuws dat hij een nieuwe vriendin heeft :shock: .......ik gun het hem echt wel,want het is geen man die alleen oud wordt,maar zooooooooooo snel????? Het komt op je pad,maar ik vind het toch wel erg moeilijk hoor!!!

Melisa

Demona
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 20:46

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor Demona » Di 31 Mei 2011 20:03

Hoi Melissa,

Goed van je dat je psychologische hulp hebt aangevraagd..
Ik snap dat je het zwaar hebt op dit moment,maar heel goed van je dat je er voor je gezin bent..
M,n dochtertje van 7 die leed onder het verdriet dat ik had..Maar gelukkig kan ik beetje bij beetje de draad weer oppakken..
Ik zie dat m,n dochtertje weer wat vrolijker wordt gelukkig want dat zou (o)ma nooit gewild hebben dat ze eronder lijdt want d,r kleinkinderen was alles voor haar en ze wilde altijd het beste voor haar..daar denk ik maar aan..
En over je vader tja dat lijkt me ook moeilijk..mijn vader daar gaat het nu niet lekker mee..de klap begint nu te komen voor hem daar heb ik ook zorgen van want hij zit daar alleen thuis s'avonds en dat vind ik zo zielig..
Ik ga er wel iedere dag naartoe om wat te helpen in de huishouding maar s 'avonds is hij toch alleen..
En weet je al wanneer je naar de psychologe moet?
Een vriendin van me is er ook geweest en het gaat gelukkig wel wat beter met haar..

Gr.M.S

Anela
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 19:33

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor Anela » Wo 01 Jun 2011 17:56

Lieve Melissa,

Allereerste, gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Ik heb mijn vader verloren op 28 maart na een strijd van 8 jaar maar hiervan heb ik maar een week mogen meemaken omdat wij al 16 jaar geen contact hadden.
Hoewel ik het zo moeilijk heb met het feit dat ik hem maar een week heb kunnen steunen, denk ik soms, misschien is het beter dat ik maar zo een korte tijd heb meegemaakt want dat was al intensief genoeg! Ben gewoon letterlijk tot de grond gegaan waardoor de huisarts mij wat wou voorschrijven van medicatie maar dat heb ik geweigerd.
Het zal ook nog extra zwaar zijn dat je kinderen niet de kans krijgen om van je moeder te genieten.
Op mijn vaders sterfbed begon mijn vader te praten over mijn "toekomstige kinderen" en zij de mooiste woorden hierover!
Ik persoonlijk stel dit de komende jaren of misschien helemaal uit vanwege het feit dat het mij te zwaar is. Ik kan mijn gedachtes nog niet eens die pad op laten gaan of ik ga weer mijn diepe put in. Zeker ook nog omdat mijn vriend heel graag kinderen met mij wil hebben. Ik wil geen moeder zijn die elk moment kan breken en ik denk jij ook niet. Ik hoop dat je de kracht bij elkaar kunt vinden om er volledig voor je kinderen te zijn zoals ieder moeder wenst.
Wat betreft dat je naar een paragnost wil gaan begrijp ik helemaal! Dat wil ik namelijk ook!
Ik raad je alleen maar aan dat je van te voren een specefieke boek zult lezen, namelijk: Zij wachten aan de overkant.

Hopelijk vind je verdriet een weg uit en dat je weer kunt genieten vanuit je hart.

Veel sterkte

Anela

suuzz28
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 27 Aug 2011 00:18

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor suuzz28 » Za 27 Aug 2011 00:47

Hoi allemaal

Ik was jullie berichten aan het lezen en wou jullie mijn verhaal vertellen misschien helpt het?
Ik merkte al een poosje terug rond april mei dat mijn mam aan het hoesten was en ik zei dat ze er eens mee heen moest gaan want t was al een poos
Toen kreeg ze dus van de arts een doorverwijzing naar een vrouw die haar pompjes voorschreef want ze had c.o.p.d rokersziekte..
Ik zei nou hopen dat dat alles verlicht, het hoesten verkouden etc
Na gebruik bleef het zo en ging ze weer naar die vrouw van de pompjes toe en kreeg een andere.
Die dus ook niet hielp,toen weer naar dr eigen huisarts toe en kreeg een longfoto .en ze had links in haar rib pijn,door t hoesten zei de huisarts waarschijnlijk gekneusd.en ondertussen deed haar bips pijn maar niet van buiten of als je erop drukte gewoon net messesteken zei mijn mams.op de foto dachten ze aan versleten rugwervels met verkleefde haarvaatjes???
Het is ondertussen half juli ongeveer, de huisarts kwam aan haar deur op de fiets (ze zit vlakbij) en ze vertelde dat ze wel naar umcg moest voor verder onderzoek er zat een vlekje op de foto van haar long(dit is wat mijn moeder mij zei tenminste)
Daarna zijn we dus na 2 week al pijn in haar rib en bips van binnenin naar de longarts gegaan op 27 juli en die onderzocht haar (toen we in de wachtkamer zaten sliep ze in de rolstoel omdat ze zolang al geen slaap had gehad.
Hij maakte 2 afspraken voor haar 1 voor een biopsie uit haar long en 1 voor een pet scan.
Maandag na dit weekend zijn we smorgens naar de huisarts gegaan de pijnin haar bips is te erg en ze had ondertussen 5mg morfine maar dat hielp niks meer
Na onderzoek bij de huisarts in opleiding want die van me mam was op vakantie! vertrouwde die meid het niet en belde de longarts van afgelopen donderdag en na besluit moest ze naar de spoed
Ik een taxi gebeld en heengegaan, allerlei onderzoeken weer een longfoto bloed zuurstofprikken catheter want ze plaste niet goed
het darmenstelsel zit verstopt zei die mevrouw ivm de morfine
Na 3 dagen op donderdag ligt ze nog in t ziekenhuis moe,slapend half en een zuurstofmasker die vol open staat
Ik heb een broertje van 24 die ook elke dag zoveel mogelijk kwam
Die donderdag dus 4-08 word ik gebeld om half 2 of ik bij t umcg kwam voor een gesprek.
In die kamer lag een vrouw en daarnaast mijn mam ze hebben de vrouw weggebracht naar een nieuwe kamer
Ik zat daar alleen en mijn mam lag half erbij onder de morfine voor de pijn.
De artsen zeiden het is lngkk,met uitzaaiingen op haar linker rib haar onderste rugwervel en haar schedekdak.
En gezien haar conditie kunnen we niks meer voor haar doen :(
Ik heb gezegd $ week terug gingen we nog naar c 1000 dit kan niet waar zijn maar helaas was t wel zo en op haar wervel zat een tumor die duwde op haar zenuwen vandaar die pijn.
op 4 augustus zeiden ze 4 week hooguit,maar die nacht en de volgende2 waren eng en erg voor haar
ze sliep niet zat angstig rechtop praatte niet meer en was gewoon aan het rochelen en bang alles!
Na een verdamper ging t een beetje maar er zat dus een zeer active tumor in haar rechter long en daardoor ook zo benauwd
maandag ging t zo slecht en had e al meer dan een week niks meer gegeten en een dag niet gedronken vroegen ze of ik haar samen met de morfinepomp van de avond ervoor 4ml p uur ook dormicum wou aanzetten
heb ik haar gevraagd zei ze niet teveel dan val ik diep in slaap maar toen ze hem aandeden op 1ml p uur viel ze weg
is ze alleen nog wakker geschrokken waarna ze hem op 2 ml p uur zetten en daarna op 4 :( maandag 8-8 is ze dan ook s avonds overleden
ze was 59 jaar

melly78
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 09 Mar 2010 20:16

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor melly78 » Di 20 Sep 2011 20:29

Lieve Suuz,

Ik lees nu pas je verhaal,omdat ik lang geen reacties meer kreeg hier en mezelf een beetje bij elkaar moest gaan rapen.

Maar wat verschrikkelijk hoe dat met je moeder is gegaan zeg! En ook zo snel :cry: Ik heb dan nog het ''geluk'' gehad dat mijn moeder nog even bij ons is geweest na de diagnose en ze de geboorte heeft meegemaakt van mijn twin.

Hoe gaat het nu met je? Volgens mij leef je nog steeds in een roes of niet?
Oh wat onwerkelijk moet dit ook voor jou zijn!

Ik hoop dat je nog komt lezen hier,want het is fijn om het van je af te schrijven!!

Heel veel sterkte!!!
Liefs Melisa

Demona
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 20:46

Re: Mijn moeder overleden aan longkanker + uitzaaiing lymfek

Berichtdoor Demona » Wo 05 Okt 2011 07:11

Hoi Suuz,

Jeetje zeg wat snel gegaan zeg..die pijn die je ma had had m,n ma ook precies dezelfde plekken werd steeds erger als ik haar verzorgde wassen en verschonen dan kwam ze bij (morfinepomp + dormicum) en kreunde ze vd pijn verschrikkelijk was dat..je ma was 1 jaartje jonger dan mijn ma ze is net 60 geworden veels te jong nog.
ik wens je heel veel sterkte toe en natuurlijk iedereen die met deze verschikkelijke ziekte te maken heeft en ook de naasten..
Gr.M.S.


Terug naar “Voor kinderen die hun ouders verloren zijn”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten