linitis plastica

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
kenza
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 05 Apr 2011 22:08

linitis plastica

Berichtdoor kenza » Vr 06 Mei 2011 22:53

Ik zoek dringend een lotgenote voor mijn vrouw met maagkanker. De vorm is Linitis-Plastica. De data is nu 06-05=2011. De levens-verwachtin is 6 maanden, en met chemo een paar maanden meer. De Maagwand is verdikt,en er zit vocht om de maag met slechte cellen daarin. Ook zijn er tegen de darmwand slechte cellen gevonden. Mijn vrouw is 41 jaar, en van Marokkaanse komaf. Wij hebben samen 2 kinderen 4 jaar/en 13 jaar.

Linitis-Plastica is een zeldzame vorm van kanker, en komt wel in Azie, en Noord-Afrika voor. Het duurd meestal erg lang voor dat het gelokaliseerd (gevonden) word. Er moest bij mij vrouw 4 x met een enthoscoop in haar maag gekeken worden. Bij de 4e keer hebben ze door de maagwand heen geprikt, en uit het omliggende vocht v.d maag wat vocht afgenomen op een paar verschillende plaatsen. In dit vocht heeft de darn=lever-maagarts de slechte cellen gevonden.

We hebben een second opinion in Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis laten doen door Dokter Boot, (een oncoloog die met beide benen op de grond staat) en op valt om zijn goede visie over het geheel) dus goed advies mee geeft wat u te doen staat. Natuurlijk kunnen we nooit weten of dit het juiste advies is, maar daarom zoeken we wel een lotgenote, en liefst van Noord-Afrikaanse afkomst.Dit,omdat er dan makkelijker gesproken kan worden met elkaar. Maar een Nederlandse is ook goed,want ik haar man ben zelf ook Nederlander.

We hebben te horen gekregen dater geen andere zieke is in Nederland die aan dit soort kanker (Linitis-Plastica) lijd. Dus grotendeels heb ik het vermoeden dat ik in de lucht zit te schrijven.

blissy
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 19 Mei 2011 16:36

Re: linitis plastica

Berichtdoor blissy » Do 19 Mei 2011 16:50

Mijn vader is een maand geleden aan deze ziekte overleden. Op de maag-darm afdeling van St. Antonius ziekenhuis kunnen ze wellicht meer vertellen over lotgenoten, waarmee u in contact kan treden. Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo zeldzaam is, ookal had ik er eerder niet van gehoord.
Heel veel sterkte de komende tijd met alles wat op u afkomt.
Blissy


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten