En nu ben ik bang

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
koekkie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 14 Nov 2011 13:48

En nu ben ik bang

Berichtdoor koekkie » Ma 14 Nov 2011 14:06

Anderhalve maand geleden heb ik een uitstrijkje gehad vanwege het bevolkingsonderzoek. Drie weken geleden viel een brief op de mat
met daarin de mededeling dat er afwijkingen gevonden waren. De huisartsenpraktijk was gesloten vanwege vakantie en alleen voor spoedgevallen was
er een huisarts bereikbaar van een andere praktijk.
Meteen de dag dat ze weer open waren gebeld voor een afspraak, want een beetje nerveus was ik toch wel geworden na die brief.

Dus ik plof neer bij de huisarts en vraag hem naar de uitslag, waarop ik de mededeling kreeg dat ze in die weken een doos vol post hadden en dat ze
geen tijd hadden gehad om die na te kijken. Ze zouden me wel bellen als ze de brief hadden gevonden. Ja hoor, aan het eind van de dag werd ik gebeld
met de mededeling pap3b met ernstige dysplasie, na aandringen kreeg ik ook de kopac waardes: K4 O3 P6 A1 C1 B1
ik mail het ziekenhuis dat ze een afspraak met u gaan maken werd er gezegt en voor ik het wist stond ik met de telefoon in mijn handen zonder nog
iemand aan de lijn te hebben. Ten eerste ben ik boos dat het op die manier gezegt wordt en ten tweede vind ik het ook een hele rare brief die je krijgt:
Geen zorgen staat er dan in, van de 30 vrouwen die deze uitslag krijgen hebben er 29 geen kanker. (dan denk ik: Poeh, kans van één op dertig is niet mis)
En dan staat er ook nog in: Het is geen kanker maar een voorstadium ervan. (dan denk ik: dan ben ik er wel dichtbij)
Wie heeft in hemelsnaam zo'n brief bedacht???

Aanstaande woensdag moet ik dus naar het ziekenhuis en ik knijp hem als een ouwe dief, er is zoveel kanker in de familie dat ik toch steeds denk:
Ben ik nou ook de klos?

Heel verhaal, sorry, maar heb het even zo gehad nu :?

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: En nu ben ik bang

Berichtdoor riaw » Ma 14 Nov 2011 16:41

En daar is dit forum dus voor,schrijf het hier maar van je af,wij begrijpen je maar al te goed,wij hebben het zelf meegemaakt of in onze omgeving gezien.
Gelukkig kun je woensdag al terecht,probeer wat afleiding te zoeken.


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten