Blaaskanker - Blaas verwijderen na 7 jaar Blaasspoelingen

Voor alle kankersoorten die alleen bij vrouwen voorkomen.

mister
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 27 Jan 2013 00:41

Blaaskanker - Blaas verwijderen na 7 jaar Blaasspoelingen

Berichtdoor mister » Zo 27 Jan 2013 00:50

Beste allemaal,

Mijn moeder van 62 jaar heeft sinds 7 jaar blaaskanker, ze stond onder voortdurend toezicht en kreeg 3 maandelijks spoelingen en inwendige chemo het laatste jaar. De blaaskanker is gevorderd van T2 stadium naar T 3 met beperkte infiltratie in het vetweefsel. Nu heeft ze te horen gekregen dat haar blaas, urineleider en een deel van de vagina verwijderd moeten worden. Op de rontgen en scanbeelden is een klein kliertje langs de blaas te zien en vlekjes op de lever. Wat dit is weten we pas bij de operatie, na lab onderzoek.

Wat mij zo verwonderd is dat blaaskanker, na voortdurende controle, toch nog kan uitzaaien, ik sta versteld dit te horen. ik ging ervanuit dat blaaskanker weinig of niet levensbedreigend was zeker niet bij voortdurende opvolging. ik begrijp dan ook helemaal niet hoe het zover is kunnen komen. Misschien vertelde mijn moeder ook niet alles? heeft ze eerder een blaasverwijdering geweigerd? met inbegrip dat de kans op uitzaaingen sterk toenam? ik begrijp dit helemaal niet.

Maar ik heb de volgende vraag(en):
Als er uitzaaing blijkt te zijn in de lever, kan die dan nog operatief verwijderd worden? Of is de kans op genezing dan klein?
ik heb ook gelezen dat na blaasverwijdering de kanker nog steeds de kop kan opsteken. maar hoe moet ik dit begrijpen? Betekend dit dat de kankercellen "rondzwerven" in haar lichaam waardoor jaren na de blaasverwijdering nog uitzaaingen kunnen opduiken? Wanneer en hoe ben je dan ooit echt zeker van genezing?

Heeft iemand ervaring met dit soort situatie?

alvast bedankt,

mister
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 27 Jan 2013 00:41

Re: Blaaskanker - Blaas verwijderen na 7 jaar Blaasspoelinge

Berichtdoor mister » Wo 20 Feb 2013 15:18

Echt geen enkele reactie? :?:

Aub dit topic dan volledig verwijderen moderator.

Kizmo
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 20 Feb 2013 21:29

Re: Blaaskanker - Blaas verwijderen na 7 jaar Blaasspoelinge

Berichtdoor Kizmo » Wo 20 Feb 2013 21:47

Hallo,

Ik ben ook zoekende op vragen zoals jij, blaaskanker met uitzaaien is de kans klein op genezen en ook als je blaas is verwijderd kan kanker nog steeds terug komen :cry:

3weken terug te horen gekregen dat mijn moeder niet meer beter kan worden blaaskanker uitgezaaid naar baarmoeder nu gaat zij eerst chemo krijgen en daarna kijken of haar blaas verwijderd kan worden maar genezing niet meer mogelijk zeiden de artsen.

Ik snap wat je doormaakt :cry: :cry: :cry:

Fauve
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 19 Feb 2013 12:18

Re: Blaaskanker - Blaas verwijderen na 7 jaar Blaasspoelinge

Berichtdoor Fauve » Za 23 Feb 2013 20:36

Hoi, ik ben Fauve. Heb na 4 berichten ook geen enkele reactie gekregen. Heel bijzonder voor een forum over een dergelijk onderwerp met mensen die hun persoonlijk verhaal doen in de veronderstelling dat er misschien lotgenoten reageren. Of wie weet zelfs een moderator. Dit forum is niet wat het pretendeert te zijn.

Sterkte met jullie beide verhalen! Heel veel sterkte!!

x Fauve


Terug naar “Kankersoorten bij vrouwen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten