Mijn man verloren bijna een jaar geleden

Getrouwd of samenwonend en dan je partner verliezen door kanker. Hoe pak je je leven weer op? Hoe moet je verder?
Rija
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 25 Feb 2009 22:09

Mijn man verloren bijna een jaar geleden

Berichtdoor Rija » Wo 25 Feb 2009 22:33

Toch maar besloten om hier mijn verhaal te doen,omdat ik merkte dat ik het toch ook wel "prettig" vond om ervaringen van anderen te lezen en veel dingen zo herkenbaar zijn.Mijn man is vorig jaar maart overleden na een ziekbed van ruim 2 jaar.Hij had kanker wat in eerste instantie na een heftige operatie goed weg had moeten zijn,maar na een klein jaar bleken er toch uitzaaiingen te zijn op 5 plaatsen waaronder in de lever en de lymfe.We kregen toen al meteen te horen dat er niets meer aan te doen was en dat er alleen nog chemo gegeven kon worden om zo hopelijk wat meer tijd te krijgen.Onze wereld stortte in,maar mijn man was toch ontzettend positief en wilde toch de chemo proberen.Hij heeft toen 15 kuren ondergaan,waarna hij steeds minimaal een week erg ziek was van de chemo,maar toch bleef hij voor zover mogelijk positief en wilde er toch mee doorgaan.Had natuurlijk ok geen andere keus want we wisten wat er anders zou gebeuren.Hij was pas 48 en 2 jonge kinderen van 15 en 8,dat was vreselijk voor hem en voor ons hele gezin natuurlijk om met de gedachte dat hij afscheid van ons moest gaan nemen te moeten leven.
Wat nog het ergste was is dat hij uiteindelijk nog onverwachts is overleden op het voetbalveld toen hij bij de training van ons zoontje meehielp.Een drama,onvoorstelbaar.We wisten dat we afscheid moesten gaan nemen,maar op deze manier was helemaal vreselijk,zeker ook voor de kinderen.
Ik voelde me ontzettend machteloos en verdrietig,we hadden zoveel doorstaan samen en uiteindelijk loopt het dan zo af.
En dan moet je toch weer door.Het is een enorm gemis voor ons alledrie,we hebben gelukkig veel steun van lieve familie en vrienden,maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.En moet ook zeggen dat het gemis ook steeds groter wordt,er gebeuren steeds meer dingen waar hij gewoon bij hoort te zijn en dat doet pijn.Nooit meer iets samen kunnen doen,het is zo onvoorstelbaar allemaal.En ook dat alles om je heen gewoon doorgaat,je weet dat dat ook moet,maar soms toch wel erg moeilijk.Bedankt voor het lezen tot zover,groetjes!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn man verloren bijna een jaar geleden

Berichtdoor liddy » Do 26 Feb 2009 23:45

Zo te lezen, lukt het je heel aardig om weer de draad weer op te pakken.
Net wat je zegt, soms gaat het beter dan andere dagen.
Het fijne van een forum zoals dit is inderdaad dat je merkt niet alleen te staan.
Dat er andere zijn die in een soortgelijke situatie verkeren.
En zo kunnen we elkaar steunen en van elkaar leren.
Bedankt voor je verhaal.


Terug naar “Ik heb mijn partner verloren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten