JJPV - forum voor jonge mensen die hun partner zijn verloren

Getrouwd of samenwonend en dan je partner verliezen door kanker. Hoe pak je je leven weer op? Hoe moet je verder?
Biebie
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 06 Feb 2009 09:27

JJPV - forum voor jonge mensen die hun partner zijn verloren

Berichtdoor Biebie » Vr 27 Nov 2009 11:12

Ik zag de vermelding van de site www.jjpv.nl al een paar x voorbij komen in een antwoord, maar ik wil jullie er graag nog op wijzen.
Ik ondervind erg veel steun aan dit forum. De eerste weken/maanden na het overlijden van mijn partner alleen al ter tijdverdrijf, herkenning (weten dat wat je voelt niet betekend dat je gek bent geworden) en samen dragen (kan soms toch de pijn/eenzaamheid een heel klein beetje verlichten).
Het forum is een gesloten forum, je moet je dus registeren door je aan te melden en enkele dagen daarna kun je het forum op. Dit geeft ook enig gevoel van veiligheid omdat men de teksten van buiten af niet kan lezen (dit is afgeschermd).
Op de site is er een forum, met onderdelen zoals bijv. praktische tips, deel je verhaal, uitjes- en bijeenkomsten, boekentips, etc.
Ook is er gelegenheid tot het bijhouden van een blog. Ik doe dit zelf ook en ervaar dat als zeer helend.
Daarnaast is er ook een chatbox en daar is zowat ook dag- en nacht wel iemand aanwezig. Als je dus echt superdiep in de put zit vind je daar altijd mensen die echt percies begrijpen wat je voelt.
Ook is het mogelijk om naar een van de lotgenotendagen te komen, ik heb er zelf een aantal lieve vrienden aan overgehouden en wij hebben samen aan een half woord genoeg.
De gemiddelde leeftijd van mensen op dit forum is denk ik ong. 30-45 jaar, maar iedereen van ong. 18-60 kan zich hier aanmelden.
Er zijn naar verhouding iets meer vrouwen dan mannen, maar gelukkig ook steeds meer mannen die zich hier vertrouwd voelen om hun emoties te laten zien (iets wat ze misschien in hun omgeving niet goed kunnen).

En zeker ong. 40% van de overleden partners is aan kanker overleden.

Dit forum is voor mij een lichtje in de duisternis geweest en ik hoop dat jullie hier ook de steun vinden die jullie zo ontzettend hard nodig hebben.

Liefs,
Biebie

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: JJPV - forum voor jonge mensen die hun partner zijn verl

Berichtdoor stoffeltje » Do 31 Dec 2009 14:22

hoi biebie,
goed dat je het hier nogmaals benoemt.
vaak weten de mensen de weg niet.
stoffel... :wink:


Terug naar “Ik heb mijn partner verloren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten