Onze Achtbaan

Getrouwd of samenwonend en dan je partner verliezen door kanker. Hoe pak je je leven weer op? Hoe moet je verder?
Gebruikersavatar
KjeldBontenbal
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 16 Jul 2010 08:42
Contact:

Onze Achtbaan

Berichtdoor KjeldBontenbal » Vr 16 Jul 2010 08:56

Op 15 februari 2010 overleed mijn vrouw Cynthia (34). Ik, Kjeld (32) bleef achter met ons zoontje (11 maanden).
Bij Cynthia werd in december de diagnose Acute Myeloïde Leukemie vastgesteld. Slechts enkele dagen later namen wij onze intrek in het VU Medisch Centrum te Amsterdam. Na de tweede chemokuur werd Cynthia getroffen door een infectie die haar fataal werd.

Plots stond ik er alleen voor, moest ik de opvoeding in mijn eentje doen, zonder mij lieve vrouw. Mijn eerste doel was om de emoties een plek te geven. Ik ben gaan schrijven, iets wat ik tijdens het ziekbed van mijn vrouw veelvuldig had gedaan in emails. Drie maanden later stond mijn verhaal op papier. Het werkte enorm goed voor mij, de emoties kwamen heel heftig los, waardoor er ook weer ruimte kwam om verder te gaan. Er helemaal te zijn voor mijn zoontje.

Onze Achtbaan staat nu dus op papier. Het is een verhaal geworden dat mijn familie ook enorm geholpen heeft bij de verwerking. En naar nu blijkt, helpt het anderen ook. Ik ben blij dat mijn verlies zo ook nog goede dingen oplevert.

Het boek is verkrijgbaar bij uitgeverij Caprimotion, http://www.caprimotion.nl.
Caprimotion doneert een deel van de inkomsten aan Stichting VU Steunfonds Hematologie.

Je kan meer lezen over mijn verhaal op http://www.kjeldbontenbal.nl

LouLou
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 28 Feb 2010 21:28

Re: Onze Achtbaan

Berichtdoor LouLou » Za 02 Okt 2010 21:03

Hoi Kjeld,

Ik heb je boek gelezen en ben erg onder de indruk.
Enorm knap dat je alles op papier hebt gekregen in deze hectische periode.
Wens je alle sterke en kracht toe samen met je zoontje.

NB. Ik heb bewondering hoe jullie alles hebben doorstaan. Bijzonder en je mag trots zijn op jezelf.

Mvrgr Mirjam


Terug naar “Ik heb mijn partner verloren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten