Moeilijk

Getrouwd of samenwonend en dan je partner verliezen door kanker. Hoe pak je je leven weer op? Hoe moet je verder?
Carola1980
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 14 Mei 2016 17:24

Moeilijk

Berichtdoor Carola1980 » Zo 15 Mei 2016 03:17

Vandaag 2 maanden geleden is mijniet allerliefste man overleden. Niet alleen was hij mijn man maar ook mijn allerbeste vriend. Ik heb het ontzettend moelijk en ben ook nog niet aan het werk. Mijn gevoelens zijn heel vlak net alsof ze uitgeschakeld zijn. Iedere dag is overleven en soms zie ik het ook allemaal niet zitten.

De eerste tijd heb je heel veel mensen om je heen die je willen steunen. Dit wordt minder en de laatste tijd hoor ik bijna alleen nog maar Carola je moet door je moet weer gaan werken...het leven gaat door...het is inmiddels al 2 maand geleden....

Zo voelt het voor mij niet. Ik voel me alleen nog maar bezwaard dat het niet goed gaat, bezwaard dat het me nog allemaal zo zwaar valt.

We waren 16 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd...en ik mis hem iedere dag meer.

Ben ik afwijkend? Blijf ik daadwerkelijk teveel hangen in rouw? Omdat ik me nog zo beroerd voel na 2 maand..En inderdaad nog niet aan het werk ben?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeilijk

Berichtdoor liddy » Za 21 Mei 2016 15:47

Gecondoleerd met het verlies van je man.
Ieder heeft zijn eigen rouwproces. Er is enkel iets in zijn algemeenheid over te zeggen, aangevuld met mijn eigen ervaringen.
Op dit moment telt er maar een ding voor jou en dat is het verlies van je man.
En daarmee is alle regelmaat die je voor zijn overlijden had mee verdwenen.
Daar ligt het voor mijn gevoel je onmacht met de situatie, je hebt nergens een houvast aan.
Nu zal je dag van los zand aan elkaar hangen.
Ga iedere dag minimaal een half uur wandelen ook al is het geen weer.
Simpelweg om iets te doen te hebben. Doe iedere dag een boodschap i.p.v. alles in een keer.
Is het een idee om eens koffie te gaan drinken op het werk, om een doel te hebben?
Een gesprek te hebben met je leidinggevende en samen een schema te maken hoe je gaat werken aan het terugkeren naar je werk.
Om ergens naar uit te kijken, als is het dat je er tegenop ziet.
Ja, het is heel moeilijk daar de eerste keer weer binnen te komen.
Achteraf vond ik het moeilijker te merken dat er collega's waren die niets meer wisten waarom ik een tijd niet was geweest, dan de collega's die me kwamen condoleren. Dat kon ik ze niet kwalijk nemen, hun leven was gewoon doorgegaan.
De eerste dagen zat ik er meer, dan dat er werk uit mijn handen kwam.
Taken waar ik mijn handen niet voor omdraaide, gingen nu met moeite.
Na twee uur werken was ik compleet op, echter het gaf afleiding en regelmaat.
Zo bouwde ik toch weer mijn uren op en kwam er regelmaat in mijn leven.
Probeer niet te denken 'ja maar als', denk 'ik kan het proberen'.
Trouwens ik heb hulp gehad van een psycholoog, misschien ook iets voor jou.
Je zou het eens kunnen overleggen met je huisarts.

Complimenteer jezelf met het feit dat je hier geschreven hebt.

Karin37
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 15 Jan 2017 22:48

Re: Moeilijk

Berichtdoor Karin37 » Zo 15 Jan 2017 22:53

Hallo Carola,

Hoe is het met je? Ik heb je verhaal gelezen en ik vind het zo herkenbaar. Mijn man is bijna 7 weken geleden overleden en ik vowel precies het zelfde als hoe jij het beschrijft.

Je bent in ietsjes verder en Ben dus benieuwd hoe het met je gaat en of je nog behoefte hebt aan lotgenoten contact.

Groeten,
Karin


Terug naar “Ik heb mijn partner verloren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten