Mijn website over de relatie tussen voeding en kanker.

Hier is ruimte voor kankerpatiënten om hun eigen website/weblog bekend te maken. (Niet commercieel uiteraard.)
isdatzo
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 27 Feb 2011 23:09

Mijn website over de relatie tussen voeding en kanker.

Berichtdoor isdatzo » Ma 28 Feb 2011 14:39

Hallo iedereen,

Wie ben ik?
Ik ben een 37 jaar oude man die zijn hele leven al geïnteresseerd is geweest in de relatie tussen voeding en de gezondheid. In de media las/lees ik altijd veel tegenstrijdige berichten over de effecten van voeding op de gezondheid.
Omdat ik niet meer wist welke van deze tegenstrijdige berichten ik moest geloven, ben ik een aantal jaren geleden begonnen met het systematisch verzamelen van alle relevante, beschikbare gegevens uit de wetenschappelijke literatuur.

Wat heb ik gedaan?
Dit heeft vorm gekregen in een Engelstalige website waarop ik overzichten heb gemaakt van effecten die nog niet eerder systematisch zijn beschreven in de literatuur. Zo probeer ik antwoord te geven op de volgende vragen:
-Je leest vaak dat bepaalde voedselgroepen (zoals groenten, zuivel) in verband worden gebracht met kanker, maar welke specifieke voedingsmiddelen (zoals tomaten, kaas) zijn verantwoordelijk voor de gevonden effecten?
-Hoeveel van een voedingsmiddel moet ik consumeren om een bepaald effect te bewerkstelligen?
-Is een effect gevonden bij alle mensen, of is dit afhankelijk van andere factoren (geslacht, BMI, roken, leeftijd)?

Wat is mijn doel?
Mijn belangrijkste doel is, het maken van een transparante informatie bron waar gezonde-, of zieke mensen objectieve informatie kunnen vinden over effecten van voeding op ziekten (vooral kanker), zoals deze zijn beschreven in de wetenschappelijke literatuur.

Dit is mijn website: http://canceranddiet.nl/

Verder heb ik nog een Nederlandstalige nieuwssite over de relatie tussen voeding en de gezondheid: http://voedingengezondheid.com/

Terug naar “Mijn eigen website/weblog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten