CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Hier is ruimte voor kankerpatiënten om hun eigen website/weblog bekend te maken. (Niet commercieel uiteraard.)
wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Za 18 Okt 2014 18:05

Hi,

Ook ik wil graag mijn verhaal kwijt....

Mijn naam is Wendy en ben bijna 37 jaar oud. Mijn man en ik zijn getrouwd op 06/05/2000 en we hebben 2 kinderen, 2 schatten. Ik ging op nacontrole en voor een second opinion naar een ander ziekenhuis op controle bij de gyneacoloog omdat ik pijn had in mijn bekken en een lichte koorts aan maakte ook was ik heel zwak, ik had geen kracht. 2 jaar geleden had ik al eens een uitstrijkje laten maken: alles was toen goed, niks aan de hand.
Dus nu uitsrijkje, bloedafname en urine onderzoek gedaan.
Een 2 weken later........de uitslag van het uitstrijkje was niet goed: hpv positief, in de brief stond dat ik moest bellen voor een nieuwe afspraak naar de gyneacoloog, een paar dagen later mocht ik al gaan op ,29/08/2014 : coloscopie gedaan, en biopsie 6 stukjes weefsel afgenomen niet echt erg maar toch ongemakkelijk en een beetje pijn, maar heel snel voorbij. Nadien nog wat bloeding gehad en hupsakee wachten op resultaten.... waar ik mij toen wel pas zorgen om begon te maken...
Is dat mijn gynecoloog zei "U hebt geen kanker" Ik dacht het gaat hier over kanker???

14 dagen later 11/09/2014 uitslag was CIN 3.Hoofdzakelijke erstige dysplasie
dit is een voorstaduim is van kanker.....!
hIJ vroeg mij onmiddelijk hoe het zat met mijn kinderwens, ik zei heel simpel , ik heb twee gezonde kinderen en ik wil er nog lang zijn voor hun, dus mijn gezondheid boven alles...
Gyneacoloog zei dat maakt het voor mij een heel stuk gemakkelijker zo kan ik doorsnijden en maken we er een grote conisatie van samen met een sterilitatie klemmen op de eierstokken via een kijk operatie.
en een derde ingreep is erbij gekomen een ablatio
Ik vroeg ook aan mijn leuke gyneacoloog (want dat is hij ook)
Wie zegt dat ik niet al uitzaaiing heb (kanker dus...) ? Dat het verderop al meer is dan CIN3 in de baarmoeder bv?
Waar ik als antwoord op kreeg; en dan... een coole en dan antwoord. Langs de ene kant ok... dit wil zeggen dat het niet erg is.
Mijn man stelde dan een vraag; kan het zijn dat ik haar dit virus hpv over gezet heb, zijn antwoord; je zoekt toch ook niet van waar je de griep op gedaan hebt , op bus of op de trein, we moeten hier geen schuldigen zoeken.
Mijn volgende vraag was ; kan ik dit hpv virus aan mijn dochtertje over gezet hebben, zijn antwoord , ja dan is dat zo het is een nieuwe kanker.
Moet in de toekomst misschien mijn hele baarmoeder weggehaald worden, zijn antwoord 1/10 vrouwen ja, dus misschien wel.

1 OKT 2014 de 3 ingrepen gedaan heb enorm veel pijn als ik wakker werd
De gynecoloog kwam om 17h00 op mijn kamer om met mij te spreken zoals ze altijd doen maar hij ginge er zich nu wel bij neerzetten en heeft vrijlang en rustig met zo weinig mogelijk woorden gepraat... Via de kijk operatie zag alles er vrij relatief normaal uit maar ik ben ook geen microscoop zei hij.

Dus opgelucht dat ik was, de pijn kon mij niet zoveel schelen... als ik nu maar genees voor mijn kindjes en mijn man en men familie dacht ik...
Ondertussen ook nog een infectie gehad van de sonde deze tijdens de operatie plaatsen. Vorige week op zondag had ik hevige bloeding gekregen, ik moest naar de spoed, ze hebben de wonde dicht gebrand alles ok nu...de bloeding zal nog een aanal weken duren, lichtjes... wat normaal is bij een grote conisatie.
Ondertussen heb ik al aan deze gynecoloog gevraagd hoe het zat met mijn resultaat van mijn conisatie
Waarop ze mij antwoorden ik ben aan het kijken juist, ze zei het is een plaatselijk, er zal nog moeten wegesneden of baarmoeder wegehaald worden maar dat moet je bij je volgende controle bespreken bij je behandelende gyneacologe die de ingreep gedaan heeft, hij heeft het gezien... klonk het
Vandaag zijn we 18 OKT 2014 nog steeds bloedingen en zwak en pijn maar al aan de betere hand!
De koorts is grotendeels verdwenen nu nog maar 36,9 is dus wel al heel positief.


Heeft er nog iemand zo'n dergelijke ervaring gehad en hoe stel jij het?



wendy.vermoesen1@telenet.be

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor liddy » Za 18 Okt 2014 19:09

Wat een verhaal.
Goed dat je vertrouwen in je gynaecoloog hebt, dat scheelt enorm.
Zelf heb ik een andere vorm van kanker gehad.
Toch wil ik je meegeven dat als je kunt je je baarmoeder moet laten zitten.
Je wilt niet nu al in de overgang komen.
Vaak hebben vrouwen een klein jaar nodig om zich weer de oude te voelen.
De hormoonveranderingen zijn niet flauw.
Vandaar dat ik zeg, als het kan, houden die baarmoeder.

wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Za 18 Okt 2014 19:45

Daardoor ben ik in de war velen zeggen weg met die baarmoeder, ik ben ze kwijt en ik voel zoveel beter.
Mijn gynaecoloog gaat wil zeker mijn baarmoeder sparen hij zegt als wij 9 vrouwen op d 10 kunnen sparen van deze zware operatie doen wij dat ook...


maar ik ben bang nu heel bang,

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor liddy » Za 18 Okt 2014 20:09

Nou het is niet mijn bedoeling je bang te maken, beslist niet.
Je hoeft er niet bang voor te zijn, waarom zou je.
Mijn bericht was bedoeld om alles is goed te overwegen.
Wat is de leeftijd van die vrouwen en de reden dat de baarmoeder eruit moest?
Dat kan namelijk een heel groot verschil maken.
Kijk, als je last hebt van je baarmoeder, dan ben je blij dat je die kwijt bent.
En ben je dan ook nog toevallig eind veertig of ouder, dan zou je al dicht tegen de overgang aan kunnen zitten.
Echter jij bent pas 37 en dan is de overgang wel heel erg vroeg.
Je zult dan in ieder geval medicijnen moeten gaan slikken om botontkalking te voorkomen/vertragen.

wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Za 18 Okt 2014 21:23

Mijn huisdokter en de controle arts van de mitualiteit zegt het; beter de baarmoeder weg laten halen

28 okt mag ik terug op consultatie dan zal ik al iets meer weten, normaal had ik op 18 november een afspraak om dan samen met men gyneacoloog naar de radiologie te gaan.

Op mijn resultaat van de conisatie staat dat er doorgroei naar de klieren is op 12 uur
Ik weet echt niet wat dat wil zeggen.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor liddy » Za 18 Okt 2014 23:53

doorgroei naar de klieren is op 12 uur

Als je van voren naar de baarmoederhals kijkt, dan kun je daar een cirkel in zien.
Door in de cirkel een klok te tekenen, kun je makkelijk aangeven waar iets zit.
In dit geval de stand waar de klok op 12 uur staat.

wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Zo 19 Okt 2014 12:49

Dat weet ik , tussen 9uur en 12 uur nog CIN3 aanwezig en op 12uur doorgroei naar de klieren. Die doorgroei baat me zorgen... Ik ben bang dat zit in mijn hoofd dat alles van de baarmoeder naar benden komt. Snapt U wat ik bedoel?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor liddy » Zo 19 Okt 2014 13:34

Allereerst mijn oprechte excuses.
Je komt niet in de overgang bij enkel een baarmoederverwijdering.
Ik heb de sterilisatie gelezen alsof er verwijdering van de eierstokken stond.
Daarmee heb ik je op het verkeerde spoor gezet, nogmaals sorry.

Kanker of verdenking van kanker is vergelijkbaar met het zitten in een achtbaan.
Je weet niet wat er op je afkomt, je hebt het een nog niet verkeerd of het volgende komt er al aan.
Je haalt je van alles in je hoofd en pas later blijkt wat er van klopt. En dat is meestal heel weinig.
Al die energie in' wat als ...'.
Heel menselijk, we doen het allemaal en we schieten er niets mee op.
Probeer daarom je gedachten steeds weer tot de orde te roepen.
Dit is wat ik weet en naar de rest heeft het geen zin om te raden.
Word je overmand door emoties, laat ze komen en daarna herpak je jezelf.
Zoek afleiding, makkelijk gezegd, moeilijk gedaan.
Ga naar buiten, zeker als het waait, dan waai je even door.
Geniet van het lekkere weer vandaag.

wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Zo 19 Okt 2014 23:16

Bedankt , hier ben ik het volledig mee eens :-)
Ik heb ook genoten vandaag van het lekkere weer, en heb me eigenlijk voor de eerste keer vandaag sinds mijn ingreep me goed gevoeld.
Ik geniet van de kleinste dingen nu.
En verzorg me heel goed, mijn cosmetica productjes, het luisteren naar zen relaxatie muziek, het bekijken van een serie over vrouwen in de gevangenis: Orange Is the New Black... Zo voel ik mij niet zo depri door het momenteel geïsoleerd te zijn wegens platte rust.
Dus ik probeer te genieten om mijn manier.

Gisteren daarin tegenover was een buur aan het vertellen over zijn broer die overleden is aan slokdarm kanker, ik ben opeens ongezond geworden tijdens zijn verhaal, ik denk dat het een angst aanval was, ik ben moeten gaan liggen en het zweet brak me uit .
Ik hoorde niets meer, het was alsof ik onder water was dat er in mijn oren een prop zat.
Ik ben dan gaan liggen en rustig beginnen ademen... Dit is de eerste keer dat ik zoiets meegemaakt heb.
Nu besef ik echt hoe je hersens reageren en je lichamelijk ziek maken. Een hele rare ervaring.

Ik weet die mens wilde het ook eens kwijt want hij heeft de pest aan de medische wereld, hoe de dokters zo lax deden over het leven van zijn broer die nog maar 30 was en een vrouw en 2 kindjes had.
(maar dit kon ik nu missen als de pest denk ik)

Groeten en bedankt voor je antwoord, nu ben ik wat geruster want ik vrees er wel voor dat mijn baarmoeder er uit moet.
Ik ben wel bang voor de ingreep. Maar ik vind het dan helemaal niet erg als tegenover binnen een jaar uitzaaing of zo.. te krijgen.
Dan liever dit moeilijke moment nog even doorstaan en we kunnen terug de dagelijkse routine aangaan.
Laatst gewijzigd door wendy's op Ma 20 Okt 2014 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor liddy » Ma 20 Okt 2014 13:50

Het lijkt er inderdaad op dat je een angstaanval hebt gehad.
Het belangrijkste is nu dat je ervaren hebt dat je uit een angstaanval kunt komen op eigen kracht.
Mocht je er nu nog een angstaanval krijgen, dan weet je wat je te wachten staat en heb je dik
kans dat het minder angstig is.
Heel normaal voor de situatie waarin je zit, er komt teveel op je af. En jij hebt de pech gehad dat het zich
uitte in een angstaanval.
Je hebt gelukkig nu ook ervaren wat aandacht voor jezelf kan doen.
Is het mogelijk om je kinderen voor te lezen, samen tv kijken, zodat je je meer betrokken bij het gezin voelt?
Ik hoop dat je vlug meer duidelijkheid hebt.

wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Vr 21 Nov 2014 22:12

Hallo het is een tijdje geleden,
Ondertussen is mijn baarmoeder en baarmoeder hals verwijderd vaginaal hystrectomy dat was op 5 november 2014 om 9h30.
toen ik op mijn kamer kwam veel pijn wat normaal is.
Twee dagen nadien mocht ik al naar huis.
pijn had ik nog maar....ik straalde en geestelijk was ik zo gezond !!!
Ik kan dat niet beschrijven hoe goed ik mij voelde, ik had dit al jaren niet meer gevoeld...
ongelofelijk hoe goed ik me voelde innerlijk....Iedereen die me zag zei amaai jij straalt.
De verpleegster schrok er ook van dat ik zo goed was, zij kwamen me elke dag een pikuurtje geven voor flubiet (bloedverdunners) in mijn billen.


7 dagen later:
Net 1week na de operatie begon ik terug de zelfde steken in mijn rechter zijde te voelen die ik als eerste klacht had !!!!!!!!
De klacht waarvoor ik in augustus 2014 op onderzoek geweest was bij mijn gyneacoloog .....
pfffffffff......

Dag 8
steken vermeerderen de pijn in mijn rechter zijde vermeerderd... ik word stil ... ik wacht af en zeg niks tegen mijn man of niemand anders ik hou het stilletjes voor mezelf want ik wil het niet geloven dat die verdomde pijn terug komt in mijn leven.
Ik wil het niet weten en weiger eraan te denken, het zal morgen beter zijn zeg ik in mezelf..

Rond de middag komt er een andere verpleegster eentje die ik nog niet kende, een hele lieve.
Ze zegt jij loopt al zo goed rond maar je bent nog zo jong het is daarom dat je zo een levendige bent.
ze geeft mijn pikuur maar dan in mijn buik want ik wilde het niet meer in mijn rechter bil omdat ik weer die pijn voelde in mijn rechter zijde en ik wilde het op de pikuren steken, ik wees haar links op mijn buik aan, daar, prik daar maar...
Toen vroeg ze , moet je nog therapie krijgen????
Ik antwoorde haar kinesist therapie ???? Ze zei neen bestralingen soms doen ze dat voor alle zekerheid.
ik zei neen dat zal niet moeten ik zat in een voorstadium van baarmoederhalskanker. En ze zei ja maar soms geven ze achteraf nog bestralingen. Mijn dokter heeft daar nog niks van gezegd zei ik.

Dag 12
bezoek bij mijn gyneacoloog voor die pijn in mijn rechter zijde en rechter lies.
Hij besluit na een onderzoek om af te wachten tot 6 weken na de operatie en de natuur zijn gang te laten gaan...

Herkent iemand mijn verhaal ?????

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor liddy » Vr 21 Nov 2014 23:52

Ja, het komt vaker voor.
Binnenin je onderlijf is alles veranderd. Je blaas ligt anders, je darmen liggen anders, je zenuwen en spieren hebben een opdoffer gehad.
Van binnen is een wond ontstaan.
Het valt me nog mee dat je het niet hebt over darmklachten. Ook die komen heel vaak voor.
Het heeft tijd nodig om weer te helen.
Kijk, als de pijn zo heftig wordt dat je de hele dag door pijnstillers nodig hebt, dan moet je weer naar de arts gaan.
Probeer zo gezond mogelijk te eten en maak iedere dag een wandeling. Bouw het vanzelf op, iedere dag ietsje verder.
Je mag wel voelen dat je iets gedaan hebt, maar er niet te moe van worden.
Ik hoop dat dit je wat gerust stelt.

wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Vr 19 Dec 2014 08:46

Hallo Liddy of beheerder

Wat is dit hier?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor liddy » Vr 19 Dec 2014 14:41

Hoi Wendy,

Helaas hebben spammers een nieuw gaatje gevonden om allerlei berichten op ons én andere fora te zetten.
Ik heb de berichten waar jij op doelt verwijderd.
Ik doe mijn uiterste best om al die berichten te cancellen, echter dan zou ik 24 uur per dag op het forum moeten zitten
om het meteen te kunnen cancellen. Ik ben er zoveel tijd aan kwijt, dat ik eigenlijk niet toe kom om op gewone berichten
te reageren. Tja, dat kan ik niet, graag je begrip hiervoor, ik ben maar een vrijwilliger.

wendy's
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 18 Okt 2014 16:18

Re: CIN 3 voorstadium van baarmoederhalskanker...

Berichtdoor wendy's » Vr 19 Dec 2014 23:20

Waar mensen zich toch met bezig houden...
Chapeau Liddy dat je dit vrijwillig doet


Terug naar “Mijn eigen website/weblog”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten