voor de tweede keer aml

Hier kun je al je vragen kwijt over leukemie.
gerda verschoor
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 07 Aug 2006 10:43
Locatie: hoogvliet rotterdam
Contact:

voor de tweede keer aml

Berichtdoor gerda verschoor » Wo 12 Dec 2007 21:51

de laatste keer dat ik schreef was het onderwerp verlaagde bloedplaatjes. na heel wat weken in spanning. heb ik vandaag de uitslag.
de aml is terug. dit is .waarschijnlijk gekomen omdat ik mds heb had, hoe je het noemen wil. het ging al een tijd niet lekker met me boedwaardes dus zeiden de artsen dat ik waarschijnlijk mds heb, ook een vorm van leukemie. en dat dit kan uitmonden in aml. en vandaag was dus die uitslag er. je ziet het aankomen maar het is toch heel erg moeilijk.
sta nu denk ik anderhalve maand al op de wachtlijst voor een beenmergdonor. en dit gaat gewoon door. maar moet nu eerst weer behandeld worden voor de aml. volgende week wordt ik weer opgenomen en beginnen ze met de chemo kuur. weet nog niet precies welke dag in de week maa zal ik snel over gebeld worden.
maar ben nu zo bang, ik weet wat ik krijg op de transplantatie na. maar merk dat ik nu veel meer angsten heb dan de eerste keer.ben echt zo bang, wie heeft dit ook gehad vindt het heel erg moeilijk allemaal

groetjes gerda

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 12 Dec 2007 23:12

Beste Gerda,

Met leukemie heb ik geen ervaring.
Echter ik heb wel ervaring met kanker.
Ik heb er dan ook voor gekozen om in een vroeg stadium hulp te vragen.
Er kwam gewoon teveel op mijn bord en ik had hulp nodig om het allemaal te verwerken.
Zou het een idee zijn om een gesprek aan te vragen met de oncologische verpleeger?
Hij/zij is er op getraind om mensen te begeleiden bij kanker.
Dan kun je met hem/haar bekijken hoe je met je angsten om kunt gaan.
Ik wil je heel veel sterkte wensen bij de komende behandeling en de komende tijd.

Liddy

gerda verschoor
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 07 Aug 2006 10:43
Locatie: hoogvliet rotterdam
Contact:

Berichtdoor gerda verschoor » Za 22 Dec 2007 19:16

hoi allemaal

dit willen jullie niet geloven. iets meer dan een week geleden hoorde ik dat de leukemie is terug gekomen. ben afgelopen dinsdag op genomen in het daniel de hoed. wonsdag zou ik me hick-man krijgen. en zal er nog gekeken worden of ze gelijk de zelfde dag met de chemo zouden beginne..
woensdag zat ik dus om negen uur klaar in me ok hemd om me hick-man te laten zetten. inmidels rond kwart over negen kwam de zaal arts met een verpleegkundige me kamer in. was gelijk bang voor een slecht nieuws gesprek. want de dag der voor had ik gevraagd wat me kansen nu zijn. en dat zou ik zo snel mogelijk horen. maar in plaats van kwam ze met dit.
er is een groottte fout gemaakt, de aml zelf is nog niet terug en je mag naar huis toe. ik kan nu nog niet zeggen wat ik voelde voel. heel erg blij dat ik naar huis mog en met de feestdagen thuis ben maar ook zo boos. ik had alles geregeld en wist dat het heel moeilijk zou worden om dit allemaal te overleven. en dan dat. blijk je een week lang in spanning verdriet alles te zitten en is het een fout. ik weet op de dag van nu niet hoe ik alles een plaatsje moet geven. want heb immers nog steeds kans dat de mogelijke mds over gaat in de aml. ik ben hier door nog banger geworden dan dat ik al was. en bekijk alles echt wel possitief maar dit is iets wat ikecht een plaatjes moet geven, en nog niet weet hoe.
ik hoop wel dat ik nu aml vrij blijf dat aan me transplantatie. en zal moeten werken aan het vertrouwen in de artsen die mij proberen beter te maken
groetjes gerda

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Za 22 Dec 2007 20:13

Beste Gerda,

Wat een dubbel gevoel.
Natuurlijk ben je blij en daarnaast is het niet te bevatten zo'n fout.
Neem vooral je tijd om dit te verwerken.
Wees blij dat het geen AML is, wees blij dat ze een fout toe durven geven.
Een week voor niets in angst zitten is niet niks, toch vergeleken met AML hebben is het te verwaarlozen.
Probeer niet toe te geven aan je angst.
Denk aan al die keren dat het wel goed gegaan is.
Immers, je zou een ongeluk kunnen krijgen als je zo direct de straat oversteekt.
En toch sta je hier nooit bij stil.
Ik hoop voor jou dat de beenmergtransplantatie niet te lang op zich laat wachten.
Hele fijne dagen, doe alleen wat je kunt :)

Liddy

gerda verschoor
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 07 Aug 2006 10:43
Locatie: hoogvliet rotterdam
Contact:

Berichtdoor gerda verschoor » Za 22 Dec 2007 20:24

hoi liddy

je hebt helemaal gelijk. ben ook zielsgelukkig dat het niet zo is. maar het gevoel wat je een week lang hebt en in een keer is het niet waar. in het begin moet je accepteren dat je ziek ben. alles regelen. me zoontje van vier onder dak brengen en hem vertellen dat mama ziek is. afscheid nemen van je hondjes, want bij eerdere gekregen behandeling was ik ook tien weken in quarantaine en noem maar op. en tuurlijk ga je weer naar huis en kom je terug, als je het redt. en ben echt super blij en wat je zegt je kan ook onder auto lopen. en dat is ook wat ik zeg als mensen vragen hoe ga je er mee om bijvoorbeeld. dan zeg ik en dat meen ik. ik kan ook oversteken en er gebeurt wat, kan het ook met je klaar zijn. alleeen als je weet dat je onze ziekte hebt, dat het op de loer ligt. en ben je er mee bezig.
maar merk dit best moeilijk is en zal ook met de tijd iets mee moeten doen. maar moet het allemaal nog een plaatsje geven en de artsen weer gaan vertrouwen.

maar zeker bedankt voor je reactie
groetjes gerda


Terug naar “Leukemie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten