eindelijk is het zo ver

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
marjanxxx
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Di 19 Apr 2011 21:39

eindelijk is het zo ver

Berichtdoor marjanxxx » Za 22 Okt 2011 23:59

hoi mensen
tijdje geleden was ik hier ook maar niet zo lang. heb onder tussen van alles achter de rug :shock:
voor mensen die niet meer weten ik ben dus marjan en ben dus vandaag 27 jaar geworden. ben zo blij dat ik 27 ben had allemaal anders kunnen zijn.
in 2005 kreeg ik kanker op me 20 borstkanker. heb daar voor dus een operatie moeten ondergaan (borstamputatie).
een hele drama er om heen gehad. pfffffffffffffff.
gelukkig ben ik genezen . maar ben nu wel beetje bang hoor moet namelijk na bijna een jaar na de gynaecoloog .
het is in me baarmoeder pap 2 en heb afwijkende cellen
ik moest dus elke 3 maanden terug komen maar heb ik niet gedaan dom dom.
2 weken geleden dacht ik laat ik maar eens weer gaan. maar toch ben ik dus zenuwachtig en best wel bang moet er 15 november heen.
daarom ben ik ook hier ben beetje bang
maar ja ik wil jullie ook wat anders vertellen.
ik heb dus een borst moeten laten verwijderen dus heb 1 borst. ik heb me uit eindelijk laten opereren
ik wil jullie vertellen hoe dat ging.
als eerste gaan ze kijken na je huid of alles oke ik en gezond, heb een gesprek gehad hoe ze dat gaan doen en wat het resultaat word.
de dokter vertelde dit allemaal en ik keek dus naar de foto hoe het kan gaan worden,
ik stond met me mond vol tanden het net echt hihihihiihihihih.
ik ben opgenomen in ziekenhuis en hebben ze mijn oude litteken open gemaakt en hebben dus een expander onder me huid geplaatst.
een expander is een soort ballonnetje die ze op vullen met zoutoplossing. elke week moest ik komen om wat water in dat ding te laten spuiten.
dat doen ze met een naald en slangetje prikken ze in je huid auwww zo dat je huid opgerekt word, zo deden ze het een paar keer
maar nu ben ik dus klaar en komt de echten operatie.
me huid is ver genoeg opgerekt en kan dus een echt silicoon in hoepieeeeeee!!!
en dan ben klaar en zeg maar herboren. eindelijk 2 borsten eindelijk een echte vrouw kan wel huilen van geluk
3 november 2011 gaat het gebeuren.
wie heeft it ook gehad???
trouwens ik zou het erg leuk vinden om contact te hebben met jullie iedereen mag me mailen.
heb je kanker of gehad ik praat erg vrij over en wil iedereen steunen oud en jong.
heel veel liefs marjan doegggg

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: eindelijk is het zo ver

Berichtdoor liddy » Zo 23 Okt 2011 22:14

Wat een verhaal, je hebt inderdaad al van alles meegemaakt.
PAP 2 is reden om je iets vaker te controleren, maar dan heb je nog geen kanker.
Herhaling van het uitstrijkje na zes maanden.
Vanwege het feit dat jij borstkanker hebt gehad, is men gewoon iets voorzichtiger.
Vandaar dat men tegen jou zei kom na drie maanden terug.
Men wil je gewoon volgen en voorkomen dat jij baarmoederhalskanker krijgt.
Pas bij pap 3 a2 heeft de helft van de vrouwen een heel eenvoudige behandeling nodig.
Er zijn dan cellen aanwezig die zich misschien zouden kunnen ontwikkelen tot kanker en die worden dan verwijderd.
Hopelijk stelt dit je wat gerust.

marjanxxx
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Di 19 Apr 2011 21:39

Re: eindelijk is het zo ver

Berichtdoor marjanxxx » Wo 26 Okt 2011 20:52

hoi liddy
dank je wel voor je reactie .
kunnen ze dan aan het uitstrijkje zien of je pap 3 zit? aan de cellen zeker?
moet nog even wachten tot ik iets meer weet is nu wel tijdje terug he mis is het wel verandert bij mij die cellen dan.
hoe kan het dan dat je eerst pap 1 dan 2 zit of van 2 na 1 ook zo raar vind je niet.

groetjes marjan

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: eindelijk is het zo ver

Berichtdoor liddy » Wo 26 Okt 2011 21:35

Doordat het lichaam zelf ook een functie heeft in de genezing, kan pap 2 veranderen naar pap 1.
Als er in het uitstrijkje kleine afwijkende cellen zijn gevonden, hoeven dit geen kankercellen te zijn.
Vaak verdwijnen de afwijkende cellen vanzelf. Het afweersysteem van het lichaam ruimt de cellen zelf op. Dit kan één tot anderhalf jaar duren.
Bijv. net na de menstruatie is je hb-gehalte in het bloed wat lager, omdat je bloed hebt verloren. Vanzelf maakt je lichaam weer nieuwe bloedcellen aan
en stijgt je hb-gehalte tot dat je volgende menstruatie er is.
En dat is maar goed ook, anders zouden vrouwen geen hoge leeftijd kunnen bereiken.

marjanxxx
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Di 19 Apr 2011 21:39

Re: eindelijk is het zo ver

Berichtdoor marjanxxx » Do 27 Okt 2011 23:00

hoi liddy
oke dus als je ongesteld moet worden heb je al cellen in je lichaaam die afwijken of begrijp ik het verkeed,
die rot cellen ook groetjes marjan

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: eindelijk is het zo ver

Berichtdoor liddy » Vr 28 Okt 2011 00:15

Sorry, dan heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik haalde de menstruatie erbij om uit te leggen dat het lichaam zelf het vermogen heeft om dingen te veranderen.
Menstruatie is baarmoederslijmvlies wat zich verdikt had om zich voor te bereiden op een zwangerschap.
Echter als je die periode niet zwanger wordt, dan zegt het lichaam, oke, we hebben dat dikke baarmoederslijmvlies niet nodig en je gaat menstrueren.
Even na de menstruatie gaat je baarmoeder zich weer opnieuw voorbereiden op een zwangerschap en de cyclus herhaalt zich.
Menstruatie is geen foute cellen, maar overbodige cellen.
Net zoals het lichaam overbodige cellen kan opruimen, kan het lichaam goede dingen doen.
Je haren laten groeien, je huid vernieuwen en foute cellen genezen.
Helaas kan het lichaam niet alle foute cellen genezen en daarom worden we ziek en hebben we bijv. antibiotica nodig of iets sterkers.
Soms zijn pillen niet voldoende en wordt er geopereerd. Denk aan blindedarmontsteking, dan wordt de blindedarm verwijderd om je te laten genezen.
Jammer genoeg is de medische wetenschap nog niet zover dat ze alle ziektes kan genezen. Dan zouden we onsterfelijk zijn.

marjanxxx
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Di 19 Apr 2011 21:39

Re: eindelijk is het zo ver

Berichtdoor marjanxxx » Za 29 Okt 2011 22:14

hey liddy
oke nu snap ik het ahhaha ik dacht al .
nu me wel duidelijk hoor en ja idd was dat maar zo dat ze alle ziektes kunnen genezen.
groetjes marjan


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten