Problemen met kinderen van een moeder met kanker.

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
Jacq

Problemen met kinderen van een moeder met kanker.

Berichtdoor Jacq » Ma 30 Jul 2007 17:48

In maart is bij mij kanker aan de tong geconstateerd en 2 april werd ik geopereerd. Alles is goed gekomen , geen nabehandelingen en op een verdikte tong na geen klachten. Toch heb ik een groot probleem, mijn kinderen.
Ik heb er drie, de oudste(18) zoekt zijn weg naar het café, de middelste (16)naar zijn werk en de jongste (13) doet niets anders dan huilen.
Mijn man en ik zijn heel open naar de kinderen toe maar ze weten niet hoe ze hiermee om moeten gaan en eerlijk gezegd weet ik het ook niet.
Ik heb me wel aangemeld bij herstel en balans, hopelijk kunnen zij mij helpen.
Hoe gaan anderen hiermee om?

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 30 Jul 2007 21:43

Zou het hen niet helpen om lotgenoten contact te zoeken? Andere kinderen en jongeren die te maken hebben met een ouder met kanker? Op internet heb je voor de jongste 2 in elk geval kankerspoken... http://www.kankerspoken.nl Misschien hebben zij dit al gevonden inmiddels maar toch. Ook al hebben ze elkaar, dan merken ze en voelen ze ook echt dat ze niet alleen zijn in hun angsten en onzekerheden, in hun verdriet om hetgeen gebeurd is, ook al gaat het dan nu met jouzelf lichamelijk goed.

sterkte in elk geval, het is moeilijk toezien dat je kinderen het nu zo moeilijk hebben
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten