uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
elfen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 04 Jun 2012 14:09

uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor elfen » Ma 04 Jun 2012 14:31

Hallo,

Ik ben nieuw hier en een vrouw van 31 jaar.

Ik zal beginnen met onze kinderwens. waar wij 8 jaar mee bezig zijn geweest..eerste 5 jaar zonder pil en niks..toen naar de arts ..en kregen we onderzoeken enz. toen kwamen we erachter dat wij niet zomaar kinderen konden krijgen maar dat dit via icsi moest gebeuren.Dus wij zijn hier in begonnen..dit is zeeerrrrr slopend geweest voor mij! . De eerste keer hadden we geluk en hadden ze er 2 embryo's van kunnen maken..eerst 1 terug geplaatst..helaas was deze afgestoten..toen tweede ook afgestoten..toen tweede icsi ..weer die molen ppfff.en die punctie ggrrrr..helaas is deze poging totaal voor niks geweest want de waren geen overlevende..toen de laatste poging en je moed zakt je al in de schoenen..en hier werden weer 2 embryo's gekweekt..deze hebben wij beide tegelijk laten terug plaatsen..helaas ging dit ook niet goed.


Daarna heb ik veel last gehad van steken onder in de buik..Bij de nacontrole ook gemeld bij de gyn. hij heeft meteen gekeken bij de eierstokken..hier was niks vreemds aan te zien dus zal nog wel van de punctie zijn..
Toen ruim een jaar later erg veel pijn in de onderbuik ..Niks meer kunnen tillen en zware steken..deze pijn was onbeschrijfelijk.dus na 4 dagen aangehouden toch maar eens een huisarts opgezocht..kon niks voelen dus werdt weer weggestuurd met het zal wel de menstruatie zijn..

Toen kreeg ik in eens een brief in de bus voor de baarmoederhalskanker onderzoek..deze mochten we niet doen tijdens de icsi .dus dacht ach laat ik dat nu maar meteen doen dan.
De gingen 4 weken overheen en nog niks gehoord..denk nou geen nieuws is goed nieuws toch... niet dus..na 5.5 week belde de huisarts mij persoonlijk dat het er toch niet goed uit zag en dat het volgens het uitstrijkje pap3a was. dus door verwezen naar de gyn. hier een bio gehad en vandaag de uitslag gehad..wederom weer slecht nieuws Cin 3 namelijk..15 juni krijg ik de lis behandeling..maar ik zie er nu al tegen op en al helemaal over de uitslag..weer wachten ..en het was nu al cin 3 dus wat zal het voor pap zijn straks..ppfff alles gaat je door de kop en weinig mensen lijken je te begrijpen in je omgeving..die hebben zoiets van ooww maar je wordt geholpen nu dus dan is het toch weg!! maar wat denk je wat dit emotioneel met je doet..ik jank nu echt om alles..t lijkt wel of ik weer in de icsi pogingen zit met die hormonen.

Nu kon de gyn mij nog zeggen dat de buikpijnen hier niet door kwamen..dus ik ben alweer bang voor nog meer dingen hahaha..je maakt jezelf helemaal gek zo.

Ik hoop hier dus wat meer steun te vinden en vooral mijn verhaal erin kwijt te kunnen

alvast bedankt lotgenootjes ;)

nancy68
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Jun 2012 10:46

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor nancy68 » Di 05 Jun 2012 11:02

Hoi,

Vandaag aangemeld op dit forum, dus ik ben een beginneling :wink: .
Twee weken geleden was ik voor wat vage klachten bij de gyneacoloog (plas niet kunnen ophopuden, tussentijds bloedverlies enz)
Er is een uitstrijkje gemaakt, en twee weken later werd ik gebeld door de gyneacoloog (23 mei jl) Eerlijk gezegd had ik er helemaal niet meer aan gedacht.
De uitslag was niet goed, pap 3b. Gisteren een colposcopie gehad met meteen een behandeling (letz). Het gebeurde onder verdoving via ruggeprik, met een roesje.Heel goed te doen, heb de ruggeprik niet eens meegekregen, terwijl ik toch het gevoel had wakker te zijn.
De gyneacoloog kwam later nog even langs en zei een uitgebreid gebied te hebben weggehaald, plus een deel van de baarmoedermond.Volgende week donderdag de uitslag van de patholoog. Wel werd al aangegeven dat het wrschlk beter is om de baarmoeder te laten verwijderen, dit wil ik zelf ook echt heel graag. Heb nl geen kinderwens meer, 4 is meer dan genoeg :wink: .
Wat me tegenvalt, is dat het mij lijkt dat ze erg karig zijn met informatie, je moet zelf echt overal achteraan gaan, en veel vragen stellen. Maak me ook erg ongerust over de uitslag...

Ik denk trouwens dat je buikpijn wel hierop terug valt te halen, was namelijk mijn voornaamste klacht. Het was een hele diepe, brandende pijn.

Gr

Nancy

elfen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 04 Jun 2012 14:09

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor elfen » Di 05 Jun 2012 17:02

Hoi nancy ,

bedankt voor je berichtje ;)

Nou ik voel me eigenlijk niet begrepen en heb het idee dat de pap uitslag eigenlijk hoger is dan ze zeggen..

volgens het uitstrijkje was het 3a maar volgens gyn waarschijnlijk 3b en ja waar komen we dan op uit straks.

de cin was cin 3 dat is volgens mij geen pap 3a meer maar goed.

Hoe ging het eigenlijk na je ingreep? heb je nog veel last gehad? en ben je meteen weer aan het werk gegaan?

wanneer krijg jij de uitslag?

EN die buikpijn klopt idd maar volgens gyn kon dit hier niet mee te maken hebebn..

ik heb misschien ook het idee dat het misschien toch de eierstokken zijn maar ja hoe ga je dit na hahaha..na die icsi pogingen heb je hier meer kans op om kanker op te krijgen..

Maar als ze een besparende kunnen doen bij jou..mocht dt nodig zijn doe je dit dan niet? want ik hoor ook veel van inzakkingen enz. van je darmen enz. dat je hier last van krijgt na het wegnemen van de baarmoeder


groetjes daan

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor liddy » Di 05 Jun 2012 19:56

Als het moet, dan zeg ik laat de baarmoeder verwijderen.
Heb je een keuze, denk dan niet te licht over het verwijderen van de baarmoeder.
Er zijn vrouwen die 6 weken later weer aan het werk zijn, echter dat zijn uitzonderingen.
De meeste vrouwen voelen zich na 6 maanden tot een jaar pas weer de oude.
En net wat Daan zegt, onderschat de darmproblemen niet.
Ook al is de operatie precies volgens het boekje verlopen, dan nog kun je problemen krijgen met je darmen
die geen raad weten met de extra ruimte die ze hebben gekregen.
Ik had geen keuze, dus bij mij is de baarmoeder verwijderd. Nu zit ik voor de rest van mijn leven aan de medicijnen
voor mijn darmen. Ik kan pas van huis af als ik naar het toilet geweest ben, vandaar dat ik de eerste uren in de
ochtend geen afspraken meer kan maken. Nu is dit geen halszaak.
Echter het heeft me wel aan het denken gezet, zo makkelijk als sommige artsen praten over een baarverwijdering.
De praktijk leert me heel iets anders. Ik ken eigenlijk enkel vrouwen die darmklachten hebben na het weghalen
van de baarmoeder.
Dus, Nancy, doe wat jij wilt, het is jouw lijf, echter ik wil je vragen om er nog eens goed over na te denken,
voordat je een beslissing neemt.

nancy68
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Jun 2012 10:46

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor nancy68 » Wo 06 Jun 2012 16:45

Hoi daan,

Volgens mij is cin 3 geen pap 3a, ik dacht ook aan pap 3b dan, maar oke, ben een beginner. Maar zo heb ik het in elk geval begrepen.
De pijn valt reuze mee, heb de afgelopen twee dagen wat lage rugpijn en een menstruatie gevoel in de buik gehad, maar geen pijnstilling nodig gehad.
Wel merk ik dat ik toch wel snel moe ben, na wat inspanning, en ik ben snel duizelig.
Ook heb ik waterige afscheiding, lijkt net alsof ik continu in de broek ben het plassen :oops:
En liddy, mijn baarmoeder gaat er sowieso uit, vanwege de aanwezigheid van vleesbomen, en overgevoeligheid van de baarmoeder, heb al zeker twee jaar dagelijks pijn aan mijn baarmoeder, moet het er maar op gokken, want elke dag deze buikpijn is ook geen pretje..... :roll:

Tot mails,

Gr
Nnancy

elfen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 04 Jun 2012 14:09

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor elfen » Do 07 Jun 2012 23:08

Hoi nancy,

En hoe is die nu bij jou? En hoe gaat het met je afscheiding? weer een beetje normaal?

PPff ik zie er echt tegen op eigenlijk haha..Ik heb nog steeds pijnen in de onderbuik en steken links en rechts onder.

Ik wil toch eens vragen volgende week of ze ook naar mijn eierstokken wil gaan kijken.

Ik ben soms ook in eens duizelig overdag..normaal nooit gehad dit is echt van de laatste dagen..

en of dit nu hier mee te maken heeft...geen idee..

Nog even een vraagje waarom hebben ze niet meteen de baarmoeder verwijderd bij jou dan als het toch gebeurd? dan had dit toch eigenlijk niet eens gehoeven?

Als ik hier op het forum mensen zijn berichten lees dan denk ik echt pppfff wat ben ik een zeikerd en wat loop ik hier nu over te klagen..

Het is echt hartverscheurend om zulke verhalen te lezen..

tot laters ;)

nancy68
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Jun 2012 10:46

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor nancy68 » Vr 08 Jun 2012 08:19

Hoi Daan,

Valt reuze mee de afscheiding, bijna niets. Waarom niet meteen de hele baarmoeder? Nou dat heeft er mee te maken dat ze een dergelijk grote operatie niet op korte termijn konden plannen, en ik wel direct behandeld moest worden (daar word je toch niet vrolijk van he?) 14 juni krijg ik de uitslag, zoals de gyneacoloog zei, dan hoort u of het goedaardig is of niet, kan me zelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik niet meer vragen heb gesteld direct, maar ja, ik had net een beetje de ogen open van het roesje, en toen stond ze al naast mijn bed te ratelen!
Krijg jij de 15 e ook een ruggeprik? Kan het je echt aanbevelen, roesje erbij, en je merkt er niets van... :wink:
Ben benieuwd voor ons allebei, en logisch dat je je zorgen maakt, terecht, je hebt tenslotte ook nog een kinderwens.
Ik zal voor je duimen! :D

Gr

Nancy

elfen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 04 Jun 2012 14:09

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor elfen » Ma 18 Jun 2012 18:27

Hoi nancy ,

hoe is het bij jou? hoe gaat het nu verder met je?

Bij mij is vorige week de lis gedaan met verdiving in baarmoeder..het viel mij echt reuze mee..

vrijdag en zaterdag geen last gehad...zaterdag tegen de avond begon het iets te bloeden..en gisteren en vandaag steeds meer last.

buikpijn en begin me nu ook ziek te voelen beetje koorts enz...bloed verlies is iets toegenomen maar nog niet echt veel hoor hihi.
is ook niet echt bloed na mijn idee meer wondvoht ..het is in ieder geval niet zo rood als me menstruatie haha wat een onderwerp of niet hihi.

volgende week maandag krijg ik uitslag..dus weer die spanningen in..gelukkig vrij snel..want ze hebben het al naar eerder verschoven omdat het toch cin3 is.

Ik heb mezelf deze hele week in de ziektewet gegooid en zijn vafgelopen vrijdag meteen een weekendje weg gegaan..ik wilde echt niet thuis zitten even haha..

Dus we hebben een heerlijk weekend gehad het was echt super..maar ben nu echt zo kapot ppff heb vanmiddag weer de hele middag geslapen

nou groetjes

nancy68
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Jun 2012 10:46

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor nancy68 » Wo 20 Jun 2012 12:23

Hoi Daan,

De uitslag was niet anders als we dachten, pap 3b, cin3.
Alles weggehaald denkt de gyneacoloog, altijd een slag om de arm houden, want een op de zoveel vrouwen, blabla.....
Heb zo goed als geen bloedverlies gehad, alleen vocht (helaas niets afgevallen :lol: . )
Lichte buikpijn gehad, en dat was het, wel best erg moe geweest. Er rennen hier 4 kids rond, en die denken, ach mamma die regelt het wel allemaal. :evil:
Nu, na twee en een halve week ongesteld geworden. Nou, maak je maar klaar hoor, de leidingen gaan vol open, hahaha. Sla maar kraamverband in.
Volgende week ga ik op vakantie, en de 31 juli word ik weer geopreerd, dan gaan ze toch de baarmoeder verwijderen. Aangezien wij geen kinderwens meer hebben (dat snap je wel :) ) is dat de beste oplossing voor mij, dan ben ik daarna echt van dat hele pap gebeuren af, klaar!
Zie er wel tegenop hoor.

Nou heeel veel succes aankomende maandag, ik zal je mailen hoe de uitslag was.... toi-toi :wink:

Gr

Nancy

elfen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 04 Jun 2012 14:09

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor elfen » Di 26 Jun 2012 04:57

Hoi Nancy,

Bij mij precies hetzelfde pap3B en cin3 wel hebben ze alles weg kunnen snijden gelukkig..kreeg dan ook gisteren het verlossende telefoontje..

Nu pas weer over 6 maand terug voor een uitstrijkje..

Echt ppff het is net weer of je hele leven op de kop staat zo en zo is het weer rustig ..Om gek van te worden.

En ja wij willen heel graag kinderen maar we denken dat dit er al niet meer in zit.

We hebben ja 3icsi gehad waarvam 4 terug plaatsingen en alle 4 afgestoten :(

En zelf zijn we natuurlijk ook al een aantal jaartjes bezig.

Wordt je ook niet vrolijke van zo hahaha..

Oke laat me even weten hoe het met jou gaat verder dan anders even een mailtje sturen na mij.

Ik zou zeggen geniet van je vakantie je hebt het verdient


xxx

Cannes
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 26 Jul 2012 23:20

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor Cannes » Do 26 Jul 2012 23:41

Hallo,
Ben al een week an het lezen op dit forum, maar eerlijk gezegd wordt ik er allen maar banger van. Ik ben 35jaar en heb twee kindjes, een dochter van twee en een zoon van vijf. Ik werd vorige week donderdag , vijf en halve week na mijn uitstrijkje om 22.00 gebeld door de huisarts met de mededeling dat mijn uitstrijkje niet goed was. Uitslag pap 4 . Vijf jaar geleden nog pap 1, p7 en o9, de rest was 1. Morgen ochtend mag ik eindelijk naar de gynecoloog. Ik ben heel erg bang, heb al lang last van vermoeidheids klachten en heb het gevoel dat mijn hormoonhuishouding na de geboorte van mijn tweede, bijna drie jaar geleden nooit meer op orde is gekomen. Gebruik nu sinds 1 jaar de nuvaring steeds door en wordt om de drie maanden ongesteld in overleg met de huisarts. Ben nu bang dat alle klachten, vermoeidheid, stress, prikkelbaar enz. Hier iets mee te maken hebben. Deze week was echt een hel, de onzekerheid, wat is er aan de hand. Ook als het geen kanker is ben ik bang voor alle behandelingen. weet nu al dat ik na morgen wer ongeveer twee weken moet wachten. Vind het echt moeilijk, heb moeite om me te concentreren op mijn werk en krijg steeds een knoop in mijn maag als ik er weer aan denk. Bij mij is trouwens niet op hpv getest bij het uitstrijkje, vind ik raar aangezien dit toch de grootste risico factor is.

Ik hoop zo dat het morgen meevalt, maar heb er weinig vertrouwen in.
Gr.

nifri
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 28 Okt 2014 15:40

Re: uitslag baarmoederhalskanker onderzoek

Berichtdoor nifri » Di 28 Okt 2014 16:08

Ik ben 16 jaar geleden naar de huisarts geweest omdat ik nog al wat bloed verloor terwijl ik niet ongesteld was en ook niet kon zijn omdat ik 58 jaar was.De dokter stuurden mijn gelijk door naar het ziekenhuis,en daar werd baarmoederhalskanker geconstateerd .Ik werd er aan geholpen dus het gezwel werd weggehaald om het zo maar te zeggen en kreeg geen chemo
het ging heel goed daarna.Ik moet wel zeggen dat toen ik het hoorden heel veel zelf heb gedaan "ik heb drie mnd." moeten wachten voor op namen ,en in die drie mnd.heb ik heel veel Vitamine C genomen waarvan in één pil 80 sinaasappels zaten zo nam ik er 6 per dag en ik dronk vers geplukte brandnetel sap,dit kookte ik en deed dit in een fles in de koelkast en dronk twee liter per dag plus citroen sap.Natuurlijk moed je wel luisteren wat de arts zegt en je laten opereren,maar je kunt zelf ook wat doen baad het niet schaad het niet het is natuurlijk) dus kan geen kwaad .Ik hoefde geen chemo wat eigenlijk wel werd gezegd voor dat ik de oproep kreeg was het bloede gestopt dus ik heb er zelf toch ook iets ten goede aan gedaan waar ik heel blij mee ben en ik voel me nog steeds goed na 16 jr. Kijk het wil niet zeggen als je dat doet genezen ben maar nogmaals baat het niet schaad het niet en waarom zou je dit niet proberen als het feit er toch eenmaal is gr.Janet
Natuurlijk zullen de artsen zeggen wat een onzin om dat in te nemen maar mijn heeft het geholpen


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten