Dikke darmkanker BRAF-mutatie, uitzaaiingen lymfeklieren

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
jtor
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 08 Jun 2015 19:09

Dikke darmkanker BRAF-mutatie, uitzaaiingen lymfeklieren

Berichtdoor jtor » Ma 08 Jun 2015 19:13

Hallo,

Midden april ben ik erachter gekomen dat ik dikke darm kanker heb, waarbij er uitzaaiingen gevonden zijn in hoger gelegen lymfeklieren langs de aorta (levensader). De oorspronkelijke tumor is inmiddels verwijderd, maar de uitzaaiingen zitten er nog. Hiervoor is een operatie/bestraling niet mogelijk, dus begin juli zal ik met (afremmende) chemotherapie beginnen. Nou heb ik vandaag van de oncoloog gehoord dat er in mijn geval sprake is van een BRAF-mutatie, een agressieve vorm van kanker. Hierdoor zijn de plannen voor de samengestelde chemokuur veranderd en zal er een intensieve chemo cocktail moeten plaatsvinden (waarschijnlijk chemo en immuuntherapie?). Hiervoor zal ik één keer in de twee weken 48 uur lang aan het infuus gaan.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of tips?
En kan dit in een streekziekenhuis of raden jullie een academisch ziekenhuis aan?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Dikke darmkanker BRAF-mutatie, uitzaaiingen lymfeklieren

Berichtdoor liddy » Di 09 Jun 2015 12:54

Jammer dat het al uitgezaaid is.
Vraag in het streekziekenhuis hoeveel ervaring ze hebben met deze behandeling.
Het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam heeft veel ervaring met deze behandeling.
Daar zou je ook eens kunnen vragen of de behandeling in een streekziekenhuis mogelijk is.


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten