lakse artsen/huisartsen

Discussieer mee over diverse onderwerpen.
Laat je stem dus horen!
klaaske02
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 13 Aug 2012 06:39

lakse artsen/huisartsen

Berichtdoor klaaske02 » Do 16 Aug 2012 06:18

Wat te doen met lakse huisartsen die de klachten van patienten niet serieus nemen. laten we ze lopen of pakken we ze aan. Immers wanneer wij een fout makken op ons werk krijgen we het ook te horen van de baas, waarom artsen niet???? Het wordt tijd dat artsen ook hun verantwoordelijkheid nemen van hun fouten!

san72
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2011 19:31

Re: lakse artsen/huisartsen

Berichtdoor san72 » Do 29 Nov 2012 20:51

Aanpakken die handel!!! Bij mijn moeder zei de huisarts dat ze niet zoveel moest tuinieren!!! Het heeft drie maanden geduurd voor hij haar doorstuurde naar het ziekenhuis......niks meer aan te doen!!!!!!!!!
Tegen mijn tante (die erg bang was omdat al 10 broers en zussen aan kanker waren overleden) zei deze dokter...in jou familie gaat iedereen dood aan kanker, dus waar ga je je druk om maken!!

Auke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 13 Mar 2013 19:39

Re: lakse artsen/huisartsen

Berichtdoor Auke » Wo 13 Mar 2013 20:12

Hi, ik vind dit wel erg gemakkelijk. Ik begrijp dat onbegrip en kwaadheid zich ergens op moet richten maar uiteindelijk ben je toch vooral zelf verantwoordelijk voor hoe je je ziekte en alles wat daar omheen hangt aanpakt. Als een arts het niet serieus neemt maar je twijfelt ga je gewoon naar een andere arts. 1op de 3 mensen krijgt ergens in zijn leven een vorm van kanker, in mijn geval non-hodgkin maar zon indolente variant dat ik op de korte en middellange termijn geen echte problemen van verwacht. Mits ik goed luister naar m'n lichaam, goed eet, sport en bovenal goed m'n energie die ik geef en krijg in de gaten houd. Kortom gewoon leef. En natuurlijk wel meteen handel als ik denk dat er iets loos is want dan zit ik meteen in het ziekenhuis. Als een arts jouw problemen op de lange baan lijkt te schuiven meteen doorpakken dus en zelf op zoek gaan naar een alternatief. Het is jouw leven, niet die van de arts. een arts helpt om je ziekte op waarde te schatten en behandeling te bieden maar ook hier geldt dat meer mensen nu eenmaal meer zien.
Voor de goede orde, bij mij werd nh inmiddels anderhalf jaar terug geconstateerd terwijl ik al jaren plekjes had en hier bij verschillende artsen naar heb laten kijken. Ik ben daar eerder blij dan boos om; je kijk op het leven verandert toch en ik weet niet of ik wel twee kinderen had gehad als ik dit eerder geweten had.

san72
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2011 19:31

Re: lakse artsen/huisartsen

Berichtdoor san72 » Wo 03 Apr 2013 18:00

Weet je, wij van de jongere generatie maken inderdaad die keuze om een andere arts te kiezen, alhoewel ik in een klein dorpje woon en die keuze niet heb!, maar de oudere generatie die ziet een huisarts als DE deskundige, die zal het wel weten!
En daar gaat het vaak fout, HEEL ERG FOUT!!

anietjuh
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Zo 12 Mei 2013 20:26

Re: lakse artsen/huisartsen

Berichtdoor anietjuh » Do 30 Mei 2013 23:22

Hallo ,
na langdurige heesheid vanaf afgelopen mei 2012,met tussendoor verbetering tot aan november 2012,en na 8 antibioticakuren tegen schimmelinfectie,zelf 2 keer gevraagd om een verwijsbrief KNO arts,waarop werd geantwoord voor schimmelinfectie hoef je niet naar KNO arts,of als ik vroeg door die langdurige heesheid verwezen te worden naar KNO er werd gezegt ja je rookt ooke he?
Nu in april toch doorverwezen voor onderzoek ,omdat er toevallig een invaller was ,volgende week operatie ivm ,snel groeiend weefsel wat zorgelijk is,mbt eventuele tumoren en meteen operatie en behandelplan ,is snel en eigenlijk zo snel mogelijk verwijderen dat weefsel.
Ja dan zegt de huisarts SORRY?
Wat kun je daar tegen ondernemen?
Ze houden immers toch mekaar de hand boven de kop (hoofd)
Nu hele leven en vooruitzichten op de kop
gr anietjuh

hellokitty
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 02 Jun 2013 23:31

Re: lakse artsen/huisartsen

Berichtdoor hellokitty » Ma 03 Jun 2013 00:54

Toen ik pijn kreeg bij het plassen, duurde het 7 maanden voordat ik verwezen werd naar een uroloog. De uroloog keek in mijn blaas en daar zagen we een heleboel heen en weer wuivende anemoontjes, tumorweefsel dus. 7 maand is lang, maar ja wel ergens begrijpelijk. Het leek op blaasontsteking en dat kan nu eenmaal hardnekkig zijn bij een vrouw. Vervolgens wordt gedacht aan verzakking of droge slijmvliezen. En als dan niets gevonden wordt en/of helpt ga je naar de uroloog. Om mij heen reageren mensen vaak verontwaardigd dat het zolang geduurd heeft, maar ik snap dat wel. Volgens mij gaan de dingen gewoon zo, blaasontsteking is meestal de oorzaak en dus wordt daar ook vanuit gegaan. Bij kanker is volgens mij ook het vroeg of laat ontdekken als een rad van fortuin. En 7 maand is misschien lang, maar ik ben toen vast stond dat het een agressieve tumor was 3 weken daarna al geopereerd en dat is volgens mij heel vlot. Ik weet nog dat zelfs al geplande operaties zijn gecanceld (volgens mij waren het iets van 7 kleine operaties, ik moest een grote operatie minimaal 6 uur), zodat ik snel geopereerd kon worden. Die mensen zijn nu misschien ook wel boos op de artsen of het ziekenhuis. Ik denk dat als je bang bent of je ziek voelt en pijn hebt, het nooit snel genoeg kan gaan. Vooral als je kanker hebt is wachten en onzekerheid hebben zwaar. En dan is het ook moeilijk om geduldig te zijn en denk je ook gauw dat artsen laks zijn. Ik geloof dat de meeste artsen helemaal niet laks zijn, maar dat het ook voor artsen zoeken is, ze gaan uit van het meest waarschijnlijke en moeten vaak uit symptomen die bij van alles kunnen horen de juiste diagnose zoeken. En dan heb je ook nog dat de ene mens heel anders de klachten omschrijft dan de andere. Bijvoorbeeld gaf ik na de operatie pijn aan en toen werd een fikse complicatie vastgesteld. Men was verbaasd omdat ik toch wel heel erg veel pijn moest hebben gehad, meer dan dat zij aan mij gemerkt hadden. Ook zag ik een keer een vrouw die een infuus aangelegd kreeg, die bijna gilde toen de naald ingebracht werd. Het is dus best heel lastig inschatten allemaal voor artsen. Ik geloof dus niet zo in lakse artsen. Ze doen doorgaans allemaal erg hun best.

sharon1807
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 26 Mar 2017 23:11

Re: lakse artsen/huisartsen

Berichtdoor sharon1807 » Zo 07 Mei 2017 04:09

Mijn huisarts gooit al drie jaar alles op stress nu afgelopen donderdag (4-05-2017) geopereerd na zelf contact opgenomen te hebben met gynaecoloog omdat hij biopsie wou doen vermoede eierstok en baarmoederhalskanker. En na zelf doorverwijzing regelen via zorgverzekering nu sinds vorige jaar ontdekt dat ik spierziekte heb. Me huisarts blijft bij alles zeggen ach joh is stress gaat wel weer over. Toen ik aangaf dat ik geopereerd zou worden en kijkoperatie kreeg van baarmoeder zei die alleen ow hoe heb je dat voor elkaar gekregen???. 18 mei hoor ik wat uitslag operatie is en als t slecht is heb ik kanker vertelde me gynaecoloog. Maar huisarts gooide t toen ik dat vertelde op ja t zal geloof je niet.


Terug naar “Discussie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten