Kan iemand me helpen

Discussieer mee over diverse onderwerpen.
Laat je stem dus horen!
anoniem10
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 14 Sep 2012 01:47

Kan iemand me helpen

Berichtdoor anoniem10 » Vr 14 Sep 2012 02:02

Hallo iedereen ik maak me grote zorgen en misschien is het heel erg dom of nergens voor nodig maar toch maak ik me zorgen ik ben nu bijna 2 jaar samen met mijn vriend en hij werkt met asbest
sinds onze relatie heb ik heel veel klachten van mijn keel met slikken het lijkt of er een grote bal vast zit waardoor het eng word om te slikken (klinkt mischien raar) maar ook met eten als ik eet en ik wil slikken wil ik het eten terug halen omdat ik denk dat ik stik omdat ik denk dat dat eten niet door mijn keel gaat dat het niet kan omdat ik dus denk dat er een ''bal'' in mijn keel zit ja een bal is een beetje raar te beschrijven maar zo voelt het ik ben al heel vaak naar de huisarts gegaan maar die zegt me telkens dat het niks is ze kunnen niks vinden en het komt van de stress en dat ik me teveel in me hoofd haal en teveel na denk over dingen wat ook wel zou kunnen maar toch voelt het akelig en raar en juist omdat dus mijn vriend met asbest werkt denk ik steeds dat het een vorm van asbestkanker is ja mischien heel erg dat ik het zo zeg of mischien raar maar ik ben helemaal door de war en weet niet meer wat ik moet denken of doen en vind het zwaar *** dat de doktoren me niet verder willen helpen ik begrijp het wel want ze kunnen niks vinden... ik hoop dat iemand dit herkent en me erbij kan helpen!!!

ik zal het nog even uitgebreid beschrijven wat ik voel,
- gevoel dat er een raare bal in je keel blijft hangen die niet weg gaat,
- heel veel slijm soms lijkt het alsof ik me keel moet leeg schrappen om dat slijm weg te spugen anders stik ik (ofzo)
- bijna niet durven eten soms ook niet drinken om dat het akelig voelt
- vaak een schoore stem en heel hees soms valt mijn stem gewoon weg
- vaak pijn aan mijn keel en op de borst
- misselijk en duizelig
- als ik slik doet het pijn en lijkt het net of dat wat ik slik (eten,drinken,slijm) over die ''bal'' heen gaat ofzo

hopelijk kan iemand me helpen en kunnen jullie me advies geven
liefs groetjes anoniem

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kan iemand me helpen

Berichtdoor liddy » Vr 14 Sep 2012 12:53

Hoe kun je asbestkanker krijgen:
Asbestkanker is een dodelijke aandoening waarbij vooral het longvlies, maar ook soms het buikvlies en het hart kunnen worden aangetast.
De ziekte komt voornamelijk voor bij mensen ouder dan 50 jaar en ontstaat doordat men veel in aanraking is geweest met asbest.
Jij bent niet jarenlang met asbest in aanraking geweest.
Je vriend mag dan wel met asbest werken, echter dat doet hij met beschermende kleding en een masker.
Zodoende kan je vriend geen asbest inademen en zijn de kleren die hij normaal draagt niet in aanraking geweest met asbest.
Dus hoe zou jij dan in aanraking gekomen zijn met asbest, o ja, bij asbestkanker gaat het om jarenlange onbeschermde blootstelling
aan asbestkanker.
Zou het kunnen dat jij het helemaal niet leuk vindt dat jouw vriend (beschermd en wel) met asbest werkt? Dat het idee eraan jou zo
bij de keel grijpt dat je er letterlijk klachten van krijgt.
Ga terug naar de huisarts en zeg daar waarom je zo bang bent voor asbestkanker. Laat je goed voorlichten door je huisarts.
Zomaar een vraag, je schrijft nergens dat je zo houdt van je vriend, wat de vraag bij me oproept hoe gelukkig ben jij in de relatie.


Terug naar “Discussie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten