Misselijkheid na HIPEC-operatie normaal?

Discussieer mee over diverse onderwerpen.
Laat je stem dus horen!
jeroen1978
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 17 Jul 2013 23:55

Misselijkheid na HIPEC-operatie normaal?

Berichtdoor jeroen1978 » Do 18 Jul 2013 00:01

In februari 2013 is er bij mijn moeder een grote kwaadaardige tumor in de overgang dunne/dikke darm verwijderd.
Later hebben ze een PET-scan gemaakt waarop geen uitzaaien op afstand gezien waren dus bleven de uitzaaien tot zover beperkt tot de buikholte.
Daardoor kwam ze in aanmerking voor een HIPEC-behandeling waarbij ze alle uitzaaien operatief verwijderen en de buikholte spoelen met verwarmde chemo.
Ze hebben daarbij ook haar baarmoeder met eierstokken, stuk dunne darm, endeldarm, deel van de blaasdak en een stuk vetschort verwijderd en een dikkedarmstoma aangelegd.

Nu heeft ze na de eerste operatie (verwijderen tumor) last gehad van een misselijk gevoel waardoor ze weinig eetlust had en dus ook weining at.
Later in het verpleeghuis knapte ze een heel stuk op en ging het eten alweer een stuk beter.

Maar na de 8,5 uur durende HIPEC-operatie op 04/06/13 ging het weer bergafwaards.
Eerst heeft ze na de operatie ca. 4 weken aan de sonde-voeding gezeten en toen ging het redelijk met haar en nu ze 2 weken van de sonde-voeding af is is ze misselijk (nu met braken) en houd ze amper wat binnen.

Ik kan begrijpen dat als mensen zo'n zware operatie ondergaan hebben dat het lang kan duren voordat ze weer een beetje de oude zijn maar het lijkt mij niet normaal dat iemand 1,5 maand na een HIPEC-operatie zo misselijk kan zijn.
Ondertussen wordt ze steeds zwakker en weten we momenteel niet meer wat we er mee aan moeten.

Eet ze nou niks omdat ze misselijk is of is ze misselijk omdat ze niks eet?
Kan me voorstellen dat als je niks eet dat je maag en darmen dan ook niet aan eten kunnen wennen.

Zijn er meer mensen op dit forum die dezelfde ervaring hebben?

Terug naar “Discussie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten