Vervoerskosten

Vragen over allerlei soorten verzekeringen kunnen hier gesteld worden.
JuPa

Vervoerskosten

Berichtdoor JuPa » Za 29 Apr 2006 11:03

Bij mij is net borstkanker geconstateerd, maar een grote kans (volgens de arts) dat ik bestraald moet worden. Ik maak gebruik van een rolstoel en normaal van aangepast gemeente vervoer. De wachttijden zijn daar af en toe een uur bij en dat kan ik met zo'n bestraling zeker niet hebben.
Ik kan wel in een gewonen taxi zitten, maar geen lange stukken lopen.
Nu weet ik dat taxi-kosten wel vergoed worden door de verzekering, maar moet ik voor de bestraling en controle aparte formulieren inleveren? Moeten die door de desbestreffende arts ondertekend worden of kan mijn huisarts dat ook?
Als ik die formulieren opstuur en ik heb niet gelijk antwoord, kan ik daarna dan toch de eventuele taxi-rekening declareren?

Sonja74
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Za 31 Dec 2005 13:23

vervoerskosten

Berichtdoor Sonja74 » Zo 30 Apr 2006 16:53

Hoi Jupa,

Het is zo dat je bij bestraling of chemo recht hebt op vervoer.
Sinds 01 juni 2004 zijn er nog maar 4 categoriëen die er recht op hebben, en chemo/radiotherapie is er één van. Nu geldt dit alleen maar voor de behandeling zélf, controles en voor/na onderzoeken zijn uitgesloten.
En je hebt een eigen bijdrage van 83 euro.

Wat je moet doen, is even bellen naar je verzekering en zij sturen je dan een aanvraagformulier ziekenvervoer toe. Die moet je laten invullen door je behandelend arts. Zij geven je dan een machtiging ( je verzekeraar)
en die geef je dan aan de taxi en die stuurt dan rechtstreeks de nota's naar je verzekering.

Die taxi wacht ook op je, het loopt altijd zo netjes bij de bestralingen dus je staat vaak binnen 10 minuten alweer buiten.
En dan kan de taxichauffeur net een bakkie koffie drinken :-))

Hopelijk weet je zo wat je wilde weten, anders hoor ik het wel
groetjes, Sonja
* * * Geluk is een hangmat
waarin je lui ligt in een wezenlijke stilte * * *

batje

Berichtdoor batje » Ma 08 Mei 2006 15:43

Hoi Sonja,

Mijn moeder krijgt chemotherapie en daarvoor krijgt ze ook een taxivergoeding. Nu staat er in de voorwaarden dat op de taxibonnen het vertrek en aankomstadres moet staan.. Wij hebben dat op geen enkele bon staan, is dat een probleem?

dank je!
grtjs,

Gast

vervoerskosten

Berichtdoor Gast » Ma 08 Mei 2006 19:20

Hoi Batje, ja er moet op de nota wel staan of het vanaf huisadres is en naar bijv het AVL of Daniel den Hoed is (ik noem maar wat) anders kan er ook niet gekeken worden of de taxi wel het juiste bedrag in rekening heeft gebracht. Meestal stuurt de taxi ze rechtstreeks naar de verzekeraar
Maar je kunt altijd even, weet niet of het handgeschreven bonnen of geprinte bonnen zijn? bij handgeschreven er zelf even op vermelden waarvoor het was dus van waar naar waar, en anders bij twijfel even contact opnemen met je verzekeraar. Tussen 8 en 9 uur 's ochtends en na 4 uur is het altijd wel goed te doen kwa drukte.

Succes! en veel sterkte en beterschap voor je moeder
groetjes, Sonja


Terug naar “Kanker en verzekeringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten