Herstel en Balans

Vragen over allerlei soorten verzekeringen kunnen hier gesteld worden.
Vrolijk
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 07 Aug 2007 12:51
Locatie: Krommenie - Zaanstad
Contact:

Herstel en Balans

Berichtdoor Vrolijk » Di 07 Aug 2007 13:08

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sandra, 34 jaar en ben onder behandeling voor borstkanker. Ik kreeg de diagnose in februari dit jaar en heb inmiddels een operatie gehad (okselklieren schoon hoera!) en 28 bestralingen. Het is hormoongevoelig dus moet ik nog hormonale therapie doen (5 jaar).
Ik ben getrouwd en heb een zoontje van 3 jaar.

Ik ben op zoek naar iets om mijn conditie weer wat terug te krijgen en had het programma Herstel en Balans gevonden, www.herstelenbalans.nl revalidatie voor (ex-)kankerpatiënten. Dit lijkt me erg goed, maar het wordt door mijn verzekering (Ohra via Independer) niet vergoed en de kosten zijn 1100,- euro, dus dat kan ik zelf echt niet ophoesten. Ik vindt dit zo jammer :cry: . Als ik overigens de 'gewone' polis van Ohra zou hebben, en niet via Independer dan zouden ze maar 250,- vergoeden, nog veel te weinig :evil:
Weet iemand een alternatief programma? Wordt sommige revalidatie of sport en beweging vergoed door verzekeraars?
Welke verzekeraar vergoed wél Herstel en Balans? Ik kan misschien nog overwegen om over te stappen in 2008 en dán het programma te volgen...

Groetjes,
Vrolijk

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 07 Aug 2007 13:25

Beste Vrolijk,

Het antwoord wat jij wil hebben is er nog niet.
Ik zal het even uitleggen: aangezien de verzekeringsvoorwaarden voor 2008 nog niet bekend zijn van geen enkele maatschappij,
is het niet mogelijk nu te voorspellen welke verzekeringsmaatschappij voor jou de geschiktste is.
Wel is het mogelijk om als niets of niet het hele bedrag vergoedt wordt, het resterende bedrag op te voeren
bij de belasting onder buitengewone uitgaven, mits je de drempel haalt.
Denk dan ook aan de reiskosten, kilometervergoeding van zo'n 28 eurocent de kilometer, mits het vervoer van de zieke
naar een arts, tandarts of therapie e.d. betreft (heen en weer).
Ik zou zeker ook informeren bij Herstel en Balans, of zij een oplossing weten.
Succes,

Liddy
Laatst gewijzigd door liddy op Di 07 Aug 2007 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jen_ny
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Di 24 Jan 2006 08:28
Locatie: noordholland

Berichtdoor Jen_ny » Di 07 Aug 2007 16:19

Hallo Sandra,

Ik had het geluk dat mijn verzekeringsmaatschappij (Univé) het grootste gedeelte heeft vergoed. Vooraf had mijn werkgever al aangegeven om het resterende bedrag voor mij te betalen. Zij hadden er immers baat bij dat ik zo snel mogelijk weer 'redelijk fit' was. Een mooi gebaar vond ik!

Overigens is overstappen naar een andere maatschappij best moeilijk, vooral na kanker. Je wordt niet zo snel geaccepteerd (wel voor basispakket maar moeilijker voor aanvullende pakketten). Bij Herstel en Balans weten ze je vast meer te vertellen.....

Hoop dat je het programma kunt gaan volgen, het is, naast een manier om zélf aan actief aan je herstel te werken, ook heel fijn om lotgenoten ervaringen uit te wisselen.

Groetjes, Jen

r.landouw
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009 10:12

Re: Herstel en Balans

Berichtdoor r.landouw » Do 21 Jan 2010 18:57

hallo Sandra,

beter laat dan nooit.
ben door toeval op deze zaak terecht gekomen.
heb ook dat herstel programma doorlopen.
deel is vergoed door een speciaal potje van het West Fries Gasthuis in Hoorn.
weet niet waar jij behandeld wordt/ bent behandeld.
misschien is er bij jullie ook zo'n mogelijkheid.
sterkte.
Ron.
:) :(


Terug naar “Kanker en verzekeringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten