De levensverzekering doet waanzinnig moeilijk.

Vragen over allerlei soorten verzekeringen kunnen hier gesteld worden.
Paulus
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 12 Aug 2010 19:40

De levensverzekering doet waanzinnig moeilijk.

Berichtdoor Paulus » Do 12 Aug 2010 19:58

Hoi ik heb een vraag/opmerking waarom moet men nadat je toch wel behoorlijk ziek bent geweest dan nog dubbel boeten! We proberen al een tijdje onze hypotheek over te zetten omdat dit toch wel voordeliger kan, alleen nu komen we bij de verzekeraars natuurlijk over als groot risico. (ondanks dat je al wel een aantal jaren een verzekering(levens) hebt lopen. Dat wil zeggen dat mijn oude verstrekker er omgeveer 200 euro per maand extra nodig heeft, volgens mij alleen maar om er zelf rijker van te worden. Andere voordelige verstrekkers vinden het risico te groot en weigeren!!!!!!

Ik ben nu ongeveer drie jaar vrij van kanker maar sta nog steeds onder controle en door vernieuwingen blijf ik nog wel een aantal jaren onder controle wat natuurlijk voor jezelf en gezin geweldig is omdat de onzekerheid daar toch mee wordt weg gehaald. Alleen dit betekent wel dat je nog steeds niet echt schoon verklaard wordt. Dus of een hele dure levensverzekering of niets.....

Zijn er meer mensen met deze ervaringen of mensen die oplossingen hebben?

Ik ben benieuwd, het is toch allemaal wel netjes gezegd toch ben er namelijk best verhit over...

groeten een "ex" met erg dure hypotheek.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: De levensverzekering doet waanzinnig moeilijk.

Berichtdoor liddy » Do 12 Aug 2010 23:41

Het is een bekend probleem.
De verzekeringsmaatschappij redeneert heel simpel:
kanker drie jaar geleden, dus je hebt geen schoonverklaring, dus het risico dat we vervroegd moeten uitbetalen is te groot.
Wil je dan toch een verzekering, dan kost dat extra premie vanwege het extra risico wat ze lopen.
En ook al zou je een schoonverklaring hebben, dan nog vinden ze het risico te groot.
Seropositieve mensen hebben ook vergelijkbare problemen met verzekeringen.
Op google lees je weleens over de volgende maatschappij:
N.v. Levensverzekering-maatschappij De Hoop
Zeestraat 70, 2518 AC 's-Gravenhage, Zuid-Holland
t: 070 3421313
N.V. Levensverzekering-Maatschappij "De Hoop" in 's-Gravenhage verzorgt de herverzekering
van medisch verhoogde risico's bij levensverzekeringen.
Hiertoe behoren kapitaal- en pensioenverzekeringen, zowel individueel als collectief.
Let wel, ik geef hier geen oordeel over "De Hoop", want ik heb er geen ervaring mee.

Welder
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 20 Aug 2010 14:26

Re: De levensverzekering doet waanzinnig moeilijk.

Berichtdoor Welder » Vr 17 Sep 2010 16:17

Hoi Paulus, een aanvulling op Liddy's berichtje.

Helaas, we komen regelmatig tegen dat mensen met kanker, of dit hebben gehad, tegen deze problemen oplopen. De verzekeraar redeneert inderdaad zoals Liddy beschrijft. Vanuit Welder, de club waarbij ik werkzaam ben, geven in deze situatie ook als advies mee om als je vijf jaar kankervrij bent geweest het opnieuw te proberen. Het is geen garantie voor succes maar met die termijn van 5 jaar heb je wel wat om te onderhandelen. En verzekeren is onderhandelen. Wij raden dan ook altijd aan om te zorgen dat je positief medisch advies mee kan sturen. Positief medisch nieuws is dan (in meerdere opzichten) dat je vijf jaar kankervrij bent.

We raden dan ook aan om een uitgebreide motivatie te vragen van de verzekeraar. En daar kun je dan weer op terugreageren = onderhandelen. Je kunt dit zelf doen maar ook met behulp van je tussenpersoon.

Ook raden we altijd aan om het advies van de medisch adviseur te vragen, nog voordat het naar de verzekeraar gaat. Hier kun je lezen waarom en hoe je dat zelf ook kunt gebruiken.

En wat meer algemene informatie over het afsluiten van verzekeringen kun je hier klikken.

Gezien je negatieve ervaring wil ik je ook nog attenderen op een meldactie die Welder aan het doen is. Je kunt daar, als je dat wilt anoniem, je ervaring melden.

Groeten
Peter

marloes2206
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 06 Feb 2011 11:18

Re: De levensverzekering doet waanzinnig moeilijk.

Berichtdoor marloes2206 » Zo 06 Feb 2011 11:22

Hoi, ik heb in 2008 kanker gehad, 3 jaar geleden dus. We willen binnenkort een huis kopen, maar ik ben bang dat ik een levenshoge premie moet gaan betalen voor mijn levensverzekering.
Na 5 jaar worden (ex)kankerpatienten in principe schoon verklaard. Zou het dan zou zijn dat ik over 2 jaar minder prima zal gaan betalen?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: De levensverzekering doet waanzinnig moeilijk.

Berichtdoor liddy » Zo 06 Feb 2011 12:43

Iedere vorm van kanker kent zijn eigen termijn van schoonverklaring.
Hopelijk is de termijn van 5 jaar van toepassing op de vorm die jij hebt.
Is een levensverzekering nodig in jullie situatie?
Kijk eens bij de reacties van Welder.


Terug naar “Kanker en verzekeringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten