de laatste tijd

Voor longkankerpatiënten.
jerry
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 14 Jul 2010 20:58

de laatste tijd

Berichtdoor jerry » Do 15 Jul 2010 20:23

afgelopen dinsdag heb ik te horen gekregen dat de artsen niet meer voor mijn vader kunnen doen, hij heeft een grote tumor in zijn long die vrij dicht bij het hart zit wat opereren onmogelijk maakt. Zijn long is nu ingeklapt en de tumor heeft al meerdere lekken in zijn long veroorzaakt met als gevolg dat zijn lichaam nu steeds blijft vollopen met pus vocht en lucht. Hij heeft nu een drain in zijn ribben die steeds het vocht en vuil moet blijven wegzuigen. Zijn andere long is overigens ook al aangetast. Morgen mag hij lekker naar huis omdaar in zijn vertrouwde omgeving nog enigszins van zijn laatste tijd te kunnen genieten.

Ik weet nog steeds niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik ben zelf een controll freak en moet altijd alles in de hand hebben en dit is voor het eerst in mijn leven dat ik me machteloos voel. Mijn vader heeft wel duidelijk gemaakt dat hij zelf wil beslissen wanneer het ondragelijk wordt en dat hij dus ook bepaalt wanneer het mooi is geweest dus dit soort zaken zal ik ook allemaal moeten gaan regelen.

Dit is iets wat ik niemand ooit zou toewensen.

Jerry

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: de laatste tijd

Berichtdoor stoffeltje » Do 15 Jul 2010 22:13

hoi jerry,
deze ziekte is ook onvoorspelbaar!
en helaas kan je het niet sturen.
er zal nu veel door je heengaan.
raadpleeg een arts om samen met je vader zijn wensen op papier te zetten.
vraag ook voor als het nodig is thuishulp.
je hoeft het niet in de hand te hebben, wees er voor hem!
dat is erg belangrijk.
de verloop is bij ieder anders.
het is ook kort geleden dat jullie het gehoord hebben, je staat aan de zijlijn en kan niets doen.
probeer nog een mooie tijd ervan te maken samen.
doe samen dingen waar je vader van houdt.
als je wat van je af wilt schrijven ben je altijd welkom hier!
praat er ook met fam. over.
veel sterkte stoffeltje..


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten