Moeder heeft longkanker

Voor longkankerpatiënten.
Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Wo 04 Apr 2012 19:54

nog een aanvulling..

ik heb welis verteld dat er een hele lieve receptioniste in het ziekenhuis is..denk een studente. Omdat ik daar vaak kwam herkende ze me en altijd even een lieve lach of zwaai als ik binnen kwam. 2 weken geleden verteld wat ik kwam doen daar zovaak en kreeg haar medeleven. Vandaag zat ze er ook en ben ik naar binnen gegaan. Heb haar verteld over mijn moeder en dat mijn vader morgen daar ook weggaat. Ik ga er wel vanuit dat hij straks wel weer in het ziekenhuis komt, maar heb een soort van afscheid van haar genomen omdat ik er voorlopig niet meer zal komen. En weer, het afscheid, toen ik weg liep kwamen er wat tranen. Ik merk dat als ik in de omgeving daar ben het mij niet zoveel doe, maar als ik een deur achter mij trek, het vreselijk veel pijn doet..

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor liddy » Wo 04 Apr 2012 23:46

Door de deur dicht te doen, sluit je niet symbolisch maar letterlijk met die deur een stukje van jouw geschiedenis.
En dit is wel het laatste wat je wilt. Het liefst wil je net doen alsof het niet zover is. Door de deur dicht te doen, moet je wel erkennen dat die periode beëindigd is.
Kon je de tijd maar terugdraaien.
Wat je vader betreft, wat zou er door die man heengaan op dit moment. Onmacht?
Dringt de ernst van zijn ziekte nu pas echt door? Beseft hij dat hij waarschijnlijk niet meer terug naar huis kan en dus zijn thuis moet opgeven?
Je blijft altijd hopen dat je vader normaal zal doen en iedere keer blijkt dat hij niets veranderd is.
Er is één ding wat jij nu moet doen en dat is dicht bij je eigen gevoelens blijven. Handel naar je eigen gevoelens.
Laat nu andere voor hem zorgen. Jij hebt genoeg aan jezelf.
Doe morgen wat jij wilt.
Hopelijk vind je troost bij diegenen die samen met jou afscheid willen nemen van je moeder.
Die mensen zijn er niet alleen voor je moeder, ze zijn er ook voor jou en je broer.
Ik denk aan je morgen.

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Do 05 Apr 2012 09:39

Heel veel sterkte vandaag lieverd, het zal als een roes aan je voorbij gaan... Laat je de dienst opnemen?
Dan kan je het als je zou willen een keer terugluisteren... Ik heb het welliswaar nog steeds niet gedaan, maar het kan in ieder geval wel als ik dat zou willen...
Vervelend verhaal dat met je vader, denk heel goed na wat je er mee wil, dit kost je heel veel negatieve energie, is dat het waard? Denk daar idd erg goed over na.
Veel liefs, Carool

cath
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Vr 30 Mar 2012 00:15

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor cath » Do 05 Apr 2012 09:54

Heel veel sterkte vandaag Bart!
Ik weet het is een hele moeilijke dag,maar weet we staan in gedachten om je heen.
Liefs cath

Cil
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: Ma 03 Okt 2011 13:38

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Cil » Do 05 Apr 2012 09:58

Thinking of you

Lini
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: Ma 31 Jan 2011 15:52

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Lini » Do 05 Apr 2012 11:52

Veel sterkte Bart, ik hoop voor je dat het desondanks een mooie dag wordt waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken.

Veel liefs,
Lini

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Do 05 Apr 2012 19:54

dank jullie wel allemaal voor jullie lieve steun !!!
Om gelijk even op Carool te reageren. Ik wilde dus foto's laten maken totdat de begrafenisondernemer zei dat er standaard wordt gefilmd. Tegen betaling van 45 euro krijg je de dienst op DVD en dat ga ik zeker doen...

Vandaag was het zover. Om 10 uur zou het afscheid nemen beginnen voor familie en genodigden. Ons werd gevraagd er tegen 9.30 te zijn om de rouwauto op te vangen. Ik was met mijn broertje, vriendin en haar ouders meegereden. We vertrokken iets te laat en kwamen er op het crematorium achter dat we enkele belangrijke zaken waren vergeten, ze waren een tasje vergeten. Na wat heen en weer gepraat, is mijn broertje als een F1 coureur naar huis gereden en was net op tijd weer terug.
Ondertussen hadden wij ons moeder al gezien, wat lag ze er mooi en vredig bij, precies onze moeder. Tranen kwamen toen wel even hoor. Hierna gingen we terug naar de koffiekamer en kwam mijn broertje terug. We zijn nog een keer naar mijn moeder gegaan en hebben definitief afscheid van haar kunnen nemen.
Hierna kon de rest voor het laatst afscheid nemen van onze moeder waarna de plechtigheid begon. Ik vond het dichtmaken van de kist erg moeilijk. Dit is dus typisch weer een voorbeeld van iets definitiefs afsluiten en de tranen kwamen weer even.
Nadat de begrafenisondernemer had gesproken kwam ik als eerste, was erg zenuwachtig, had het redelijk moeilijk maar alles is goed gegaan gelukkig ! Afgewisseld met muziek kwamen de speeches. Achteraf kregen wij gelukkig heel veel complimenten over onze speeches. Ze waren mooi en kwamen overeen met hoe onze moeder in werkelijkheid was volgens haar eigen broer en zussen. Nadat de plechtigheid was afgelopen zijn we naar de aula gegaan waar de familie al zat. We zijn gecondoleerd en hebben veel gesproken met familie. Er zijn wat breuken in de familie maar ik was erg blij dat iedereen er was. Ook haar kennissen uit de flat, de belangrijkste dan, waren gelukkig gekomen. Ook met wat neven/nichten gesproken die wij al jaren niet meer hadden gesproken. We hebben nu afgesproken om tzt een neven/nichtendag te organiseren, lijkt me erg leuk !
Het was een heel mooi crematorium, hele mooie kist die mooi versierd was met bloemstukken. Na mijn speech zat ik echt na te trillen zelfs zo erg dat mijn benen even vastgehouden werden. Het leek wel of ik de eerste ontlading stress kwijt raakte. De tijd vloog voorbij. Nadat we iedereen persoonlijk bedankt hadden, hebben we afscheid genomen en zijn we naar mijn broertjes huis gegaan. Daar even geweest en daarna had ik met een goede vriendin van me afgesproken om wat te gaan drinken. Hierna nog met fam wezen eten, gelukkig vroeg want ik ben bek en bekaf. Ik weet het niet zeker maar heb het idee dat ik na deze crematie langzaam mijn stress ga loslaten...voel mijn nekspieren nu, keihard, tril nog wat, maar hoest al veel en veel minder dan vanochtend. Het was een hele mooie dag, maar erg stressvol voor ons. Ook lief van onze familie leden dat wij dit in elkaar gezet hadden zeiden ze. Mijn broer en ik hadden er totaal geen ervaring in, 3 jaar geleden mijn laatste crematie gehad maar dat was niet regelen...en wat was ik blij dat er een begrafenisondernemer was. Die beste man, nam alles uit handen, had alles perfect geregeld en was zeer respectvol. Zonder deze man was het echt nooit zo mooi geworden.

En daar zit je dan, thuis, met een plastic map met hierin het condealance register, overlijdingsakte en nog wat papieren. Het is nog steeds erg onwerkelijk, heb het idee dat ik nog steeds een klap ga krijgen. Ben daar al door verschillende mensen op gewezen. Daarom ben ik zo blij dat ik volgende week nog heel de week vrij ben. Tijd voor mezelf en tegelijk tijd om aan mijn moeders huis te werken. Gelukkig hebben we daar een maand de tijd voor. Kreeg vandaag nog een kaart van een zakenbank met wie ik veel samenwerk, deed me super goed.

Ik wil iedereen nogmaals heel erg bedanken voor hun lieve teksten. Zonder dit forum was ik niet zover gekomen als ik nu ben. Het is geen afscheid, zal voorlopig nog op het forum aanwezig zijn ;-)

Liefs,
Bart

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor liddy » Do 05 Apr 2012 21:33

Wat mag jij trots op jezelf zijn.
Je hebt jezelf overwonnen vandaag.
Wees lief voor jezelf, er komt nu vanalles op je af.
Laat het gebeuren.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Lini
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: Ma 31 Jan 2011 15:52

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Lini » Do 05 Apr 2012 21:54

Dag Bart,

Dat klinkt als een mooie dag, wat fijn dat je zoveel steun had aan je familie en iedereen die was gekomen. En dat alles zo goed is gegaan. Veel sterkte de komende tijd!

Liefs,
Lini

CaroolXXX
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 04 Nov 2011 13:51

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor CaroolXXX » Do 05 Apr 2012 22:23

Heb de hele dag aan je gedacht.
Wat heb je het goed gedaan. Je mag trots op jezelf zijn...
Veel sterkte de komende tijd, want het geregel is nog niet voorbij...
Dikke knuffel

sss
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: Za 24 Mar 2012 08:45

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor sss » Vr 06 Apr 2012 08:33

Dag Bart,
Heel veel sterkte, dat de leegte opgevuld mag worden door de mensen in je omgeving... Hou die mooie herinneringen vast...
Liefs, Isabeau

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Vr 06 Apr 2012 16:09

heel erg bedankt weer voor de lieve woorden. Dat doet me goed.
Vandaag is het precies een week geleden dat mijn moeder is overleden. Het is een aparte dag.
Vandaag nog in de flat van mijn moeder geweest en kwam daar een buurvrouw tegen. Ook zij
vond het een mooi en waardig afscheid, toch wel fijn om te horen. Ook gaf ze mij nog even een
lieve steunknuffel.

Het gaan voor mij een heel rustig weekend worden. Ga niet heel veel doen behalve een dag
langs vrienden. Zondag ben ik jarig maar daar doe ik dit jaar niets aan. Vanaf maandag gaan
we langzaam aan het huis beginnen. Gelukkig komt mijn tante me helpen.

Ik wens iedereen een fijn weekend.

liefs,
Bart

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor liddy » Zo 08 Apr 2012 12:39

Van harte gefeliciteerd, Bart.
Dat je er niets aan doet weet ik, toch zijn er mensen die juist vandaag aan jou denken.
Ik hoop dat de dag mede gekleurd mag worden met lieve herinneringen aan je moeder.

Lini
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: Ma 31 Jan 2011 15:52

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Lini » Zo 08 Apr 2012 17:05

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Bart, de dag dat je mama je je leven heeft gegeven! Ik hoop dat je de dag goed doorkomt. Heb veel aan je gedacht de afgelopen dagen.

Veel groetjes,
Lini

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Zo 08 Apr 2012 19:20

dankjewel Liddy en Lini

zoals ik zei, vier ik het niet, maar in mijn achterhoofd vind ik alle feliciaties die ik alsnog via FB en telefoon binnen krijg wel leuk.
Zeker van de mensen die het weten van mijn moeder en erbij zetten dat ondanks het overlijden ze me toch nog een fijne dag wensen..zijn misschien de kleine dingetjes maar voor mij oh zo belangrijk nu.

Ik heb een heerlijke rustige dag gehad, eigenlijk niets gedaan...voelt raar maar het was heerlijk

scorpio
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Za 24 Mar 2012 17:22

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor scorpio » Do 12 Apr 2012 20:11

Dag Bart,

Ik heb lange tijd niet gereageerd .. het valt me nog steeds zeer moeilijk om de laatste dag(en) van iemand anders te beleven omdat ik nog "vol" ben van mijn pa's overlijden.
Weet dat ik wel met je meeleef en de hele periode heel lastig vond. Ik ben nog steeds heel "gevoelig" en heb nog dagelijkse huilmomenten.
'k Hoop dat jij hier goed mee om kunt.Je mag alvast trots zijn dat je bij je mama was op deze belangrijke momenten - hoe moeilijk ook.
Ik stuur jou een virtuele knuffel xxx
Ann

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Vr 13 Apr 2012 13:16

Dankjewel Ann, lief dat je toch wat achterlaat. Het blijft moeilijk he..Ik mis mijn moeder elke dag..als ik naar haar huis ga om te ruimen,
dan zeg ik ook altijd "ik ga naar mijn moeders huis.."
Zeker met de bekende momenten dat we samen waren, doet me aan haar denken, vooral bij het avond eten en in de weekenden.

Het zijn voor mij behoorlijke heftige 3 weken geweest, die nu gezien, voorbij zijn gevlogen.
Ik weet nog goed dat ik op dinsdag 27 maart na de lunchpauze op mijn werk naar het zorghotel ben gegaan, omdat mijn moeder zo sterk achteruit ging.
Die week was heel onwerkelijk voor mij; zeker toen ze steeds minder aanspreekbaar werd en steeds meer ging slapen.
Ik ben zo ongelofelijk blij dat ik nog een nacht bij haar heb kunnen zijn.
Op vrijdag 30 maart overleed mijn moeder om 20.15 uur. Vanaf dat moment werd mijn leven een waas...een waas waar je niet uit leek te komen.
Een combinatie van stress, verdriet, gemis en onbegrip.
Onbegrip dat mijn moeder overleden was, maar in je achterhoofd houden dat een leven met alleen maar pijn en geen uitzicht op genezing, ook geen leven was.
Na het overlijden had ik 2 weken zorgverlof. Verlof wil ik het eigenlijk niet noemen. Vandaag is mijn laatste dag van het zorgverlof, maar rust heb ik niet gehad.
Elke dag bezig zijn; met regelen, met bellen, met nabellen, met gezeik omdat je toevallig niet haar BSN bij de hand hebt, mensen die ook hun afspraken niet na komen.
Ook mooie dagen gehad, als herinneringen boven komen, herinneringen die boven kwamen toen we aan het opruimen waren. Ik ben mijn 1e baby schoentjes tegen gekomen.
Gelukkig toch meer foto's gevonden van mijn moeder, vanaf toen ze een baby was, tot de leeftijd van nu. Ook haar schrift, een soort dagboek van toen onze moeder klein was.
Dan komt alles weer boven, soms met een lach, soms met een traan.

Maandag begint mijn werk weer. Zal wennen zijn, je collega's die je komen condoleren. Een plekje heb ik het nog niet kunnen geven, maar dat komt ook omdat we nog niet klaar zijn met opruimen.
Ik hoop daar eind volgende week wel mee klaar te zijn. Vanaf dat moment denk ik dat mijn verwerking en rouw pas kan komen.

scorpio
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Za 24 Mar 2012 17:22

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor scorpio » Vr 13 Apr 2012 14:45

Hey Bart,

Hier was 't net hetzelfde .. opruimen met een lach en een traan - 'k herinner me wel vooral de tranen .. en dan maar alle instanties aanschrijven, daarbij telkens een overlijdingsattest
en bellen, nabellen, we hadden ook wel wat "hulpmiddelen" zoals zuurstofconcentrator, ziekenbed, personenalarm - dat moest dan door alle verschillende leveranciers worden opgehaald.
Dan sta je maar te wachten in het huis waar alle ziel uit verloren is :/ (deze kwamen ook telkens veel later dan afgesproken .. pfft)
En dan dacht ik ook .. eens het opgeruimd is kan ik rustig gaan rouwen, al deze emoties een plekje geven. Maar dan blijf je toch met zoveel vragen zitten vind ik.
Was het wel goed dat hij geen chemo/bestraling meer wou ? Had ik dit toch niet moeten forceren ? Ook de laatste vrijdag en zaterdag blijven in m'n hoofd steken...
Maar goed .. gedane zaken nemen geen keer zeggen ze .. ik krijg hem in alle geval niet terug daarmee.
Dus hopelijk verzacht deze pijn nu stilletjesaan .. want dat verwacht je omgeving natuurlijk ook wel .. terwijl je nog zo vol zit van ..

'k Hoop van harte dat het bij jou volgende week op 't werk vlot verloopt, en dat je na de opruim jouw verdriet de juiste plek kan geven. Goeie moed daarbij !
Ann

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor liddy » Vr 13 Apr 2012 20:40

Het is inderdaad niet makkelijk als collega's je komen condoleren.
Soms willen ze wel maar ze weten niet hoe ze het moeten zeggen.
Wees niet verbaasd als maandag blijkt dat je bijv. je wachtwoord bent vergeten, zaken die normaal je heel gemakkelijk afgaan
zijn nu ineens moeilijker.
Ook zul je je verbazen hoe je collega's futiliteiten kunnen opgeblazen. Ik dacht regelmatig hebben jullie nou niets belangrijkers om je druk over te maken.
Van tijd tot tijd dwalen je gedachten of merk je ineens dat je niets aan het doen bent.
Een dag werk blijkt nu zwaarder te zijn dan eerst.
Laat het gebeuren en plan de maandagavond vrij. Doe iets gemakkelijks met het eten en neem rust.
Vergelijk het met terugkomen na een vakantie, echter deze 'vakantie' was een uitputtingsslag.
Maak je er vooral niet druk over. Nu een tandje minder en straks als het weer beter gaat, gaat het vanzelf een tandje meer.
Tenzij je je gebit thuis laat liggen ;)

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Ma 16 Apr 2012 09:46

ik reageer later erop..

ik heb een vraag over zorgverlof..
Voordat ik weg ging van mijn werk dacht ik zorgverlof goed te hebben geregeld;
toen ik naar zorghotel ging (dinsdagmiddag t/m vrijdag) zou ik vrij nemen. Vanaf maandag (na overlijden) t/m afgelopen vrijdag zou ik zorgverlof opnemen.

Nu hoor ik ineens op 't werk dat zorgverlof alleen geldt, tot het overlijden van mijn moeder. Ik zou daarom zorgverlof krijgen vanaf dinsdagmiddag t/m vrijdag
en vanaf maandag t/m afgelopen vrijdag zouden het vrije dagen ten koste van mij zijn, minus 2 dagen die ik van mijn werk krijg, minus 2e paasdag.

Weet iemand hier hoe het in elkaar zit ?

Dankjewel

Lini
Lid
Berichten: 70
Lid geworden op: Ma 31 Jan 2011 15:52

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Lini » Ma 16 Apr 2012 10:32

Dag Bart,

Je hebt recht op zorgverlof als je iemand verzorgt die verder van niemand zorg kan ontvangen. Jouw moeder was afhankelijk van jou (geen andere familie, man of goede vrienden)
en daarom had je daar recht op toen je haar verzorgde. Ik denk dat het vrij logisch is dat dit dan geldt totdat ze is overleden, want daarna kun je geen zorg meer verlenen aan haar persoonlijk.
Overigens heb je best veel dagen in een jaar recht op zorgverlof, ik geloof wel iets van 10. Ik weet het exacte aantal dagen niet.
Jij hebt je totaal kapotgewerkt als ik het zo las, maar nooit zorgverlof opgenomen, toch? Als ze moeilijk gaan doen op je werk zou ik daar eens over beginnen ;)

Overigens, als iemand is overleden heb je ook recht op dagen vrij om de begrafenis te regelen enzo. Op mijn werk was dat 4.5 dag voor eerstegraads familie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

Groetjes,
Lini

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor liddy » Ma 16 Apr 2012 20:02

Het zorgverlof houdt inderdaad op bij het overlijden.
Je hebt na het overlijden zondermeer recht op calamiteitenverlof.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/verlof/calamiteitenverlof
Dus ik zou het bedrijf melden dat je gebruik wilt maken van calamiteitenverlof.
Als je geluk hebt werk je bij een bedrijf waarbij in de cao staat dat je recht hebt op 10 verlofdagen, zijnde rouwverlof.
Hoe is het verder gegaan vandaag? Ging het een beetje?

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Ma 16 Apr 2012 21:23

Hallo Lini en Liddy,

dankjullie wel voor jullie imput !
@ liddy even voor de zekerheid: ik krijg van mijn werk 2 dagen voor het overlijden te regelen van mijn werk, dat staat in ons arbeidsreglement.
Kan ik dan toch aanspraak maken op die calamiteiten verlof ?
Van calamiteiten verlof heb ik nooit gehoord, ik zal het morgen zeker naar voren brengen tijdens het gesprek wat ik met mijn manager aanga. Wil het gewoon geregeld hebben en verder gaan !
Ik heb me echt mateloos geirriteerd hieraan toen hij voorzichtig begon dat P&O er nu anders overdacht. Hij zou het vandaag nogmaals bespreken maar toen ik om 4 uur wegging
had ik nog niets gehoord. Mocht het niets worden dan stel ik dit voor.
Je hebt al moeite om weer te beginnen, denkt dat je alles van te voren netjes met je werkgever geregeld hebt, heb nooit er een geheim van gemaakt dat mijn ouders slecht gingen
en dan gaan ze nu zeiken. Sorry hoor maar het zit mij echt dwars. Dwars omdat het mij beloofd is, we hadden het zo afgesproken en nu dit...

Het werken op zich ging wel, tenminste ik durf niet te zeggen hoeveel uur ik echt gewerkt heb want dat is maar weinig. Maar zo goed als iedereen kwam mij condoleren,
gelukkig hoefde ik niet iedereen weer hetzelfde verhaal te vertellen en daar was ik heel bang voor. Mijn direkte leidinggevende heb ik diverse malen gesproken
en dat heeft een hoop gescheeld. Zij hield de rest hiermee op de hoogte.
Er zit nog een vrouwelijke collega, haar moeder heeft uitgezaaide kanker, zij had het er wel moeilijk mee merkte ik...
Verder hele lieve collega's...ik heb het eerder verteld, wat mij zo goed doet, is het medeleven van mensen van wie je het juist niet verwacht.
Ik heb mijn instelling gewijzigd. Ik kan me boos maken om mensen die niets laten horen, of juist blij worden van mensen die juist wel wat laten horen..
en dat laatste maakt me nu echt blij..had in mijn mailbox mailtjes van collega's van andere afdelingen, zelfs eentje met een gedicht en eentje met een mooie witte roos.
Ik had mails gehad van zakelijke relaties (voornamelijk banken). Heb met een aantal personen veel contact en met veel ook heel goed zodat ze ook van mijn situatie af wisten.
Toen ik naar huis ging die dinsdag had ik hen al op de hoogte gesteld en met een aantal nog via WhatsApp op de hoogte gehouden.
En van die mensen, dat maakte mij echt blij; eigenlijk zakelijke contacten maar sommigen toonden meer medeleven dan je eigen direkte collega's en dat soort "kleine" dingetjes maakt mij blij.

Mijn mailbox bevatte 100 mails..viel me mee in 3 weken :) Had ze in 2 uurtjes allemaal weggewerkt. Verder 2 collega's wat geholpen en langzaam zo de dag doorgekomen.
In de kantine merkte ik wel dat ik door een aantal mensen aangestaard werd, maar daar heb ik mij niets van aangetrokken verder.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor liddy » Ma 16 Apr 2012 22:44

Het calamiteitenverlof is een onderdeel van de WAZO = Wet Arbeid en Zorg.
Dus het bedrijf is verplicht deze wet te hanteren.
Wellicht is het bedrijf niet op de hoogte van de WAZO en kun jij hun kennis uitbreiden ;)
Dat je je enorm teruggesteld voelt door het bedrijf dat kan ik me heel goed voorstellen.
Wat goed dat je ook blij kunt zijn. Het komt altijd van mensen van wie het niet verwacht.
Die geven zoveel kleur aan je dag.
En maak je nou maar niet druk over je productiviteit.
Je bent aanwezig en als men geluk heeft dan komt er wat uit je handen.
Na vakantie ben je ook niet gelijk weer voor de volle 100% bezig, dus ...

Bart1974
Lid
Berichten: 216
Lid geworden op: Zo 18 Sep 2011 13:24

Re: Moeder heeft longkanker

Berichtdoor Bart1974 » Di 17 Apr 2012 07:58

dankjewel, als mijn manager er straks is, ga ik het met hem bespreken.
Wel "grappig", hoor net via via, dat iedereen ermee in zijn maag zit. Het schijnt dus
dat die vrouw van P&O mij en mijn manager verkeerde informatie heeft gegeven. Mijn senior was al naar Finance (salarissen) gegaan over dat ik 2 weken zorgverlof had. Maar nu willen ze het dus op vakantie gooien. Ze weten dat ze fout zitten dus, ga ik uitspelen.


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten