Ik moet het even kwijt...

Voor longkankerpatiënten.
Piepken
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 25 Jun 2013 11:14

Ik moet het even kwijt...

Berichtdoor Piepken » Di 25 Jun 2013 11:33

Hi
Mijn moeder weet sinds vorig jaar april dat ze longkanker heeft. Oorspronkelijk tumor in de rechter long en 2 aangetaste klieren. Ze kreeg bestraling en chemo waarna alles zo goed als weg was enkel nog littekenweefsel te zien. In oktober 2012 tijdens de controle werden toch weer 2 nieuwe klieren gevonden. De dokter zei dat deze waarschijnlijk al waren aangetast maar toen nog niet te zien waren. Opnieuw chemo en in februari 2013 kregen we te horen dat de tumor in de long toch was gegroeid. Mijn moeder kreeg toen Tarceva mee waar ze verschrikkelijke bijwerking van had. Nu is ze vorige week gehospitaliseerd omdat ze een uitval had van mond en oog en constant moest overgeven. We kregen later die dag te horen dat er uitzaaiingen in de hersenen waren gevonden. 1 grote uitzaaiing (3.5 cm) en 2 kleine. De behandeling zou nu zijn 12 bestralingen op het hoofd en nadien kijken ze verder voor de long.
Ik weet eigenlijk allemaal niet goed wat ik moet denken. Ik wil niet met het ergste rekening houden maar moet het wel doen. Ik heb zo veel vragen ...
Ik denk dan bij mezelf dat zo lang ze spreken van behandelen dat er toch nog hoop is niet? Zouden ze een hopeloos geval nog bestralen? De dokter geeft niet veel antwoorden buiten dan dat het echt niet goed is die uitzaaiingen en dat het heel onvoorspelbaar is. Gisteren heeft mijn mama echt heel moedig naar een ander ziekenhuis geweest voor een 2de opinie. Daar gingen ze haar geval bekijken en een voorstel van aanpak doorsturen naar haar behandelende arts nu. Ik probeer hier ook iets positief uit te halen want ze hebben niet gezegd dat ze niets meer kunnen doen.
Heeft er iemand ervaring hiermee? Loopt het ook wel eens goed af met bestraling van de hersenen en uitzaaiingen in de hersenen?
Piepken

Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten