kleincellige longkanker: extensive of limited?

Voor longkankerpatiënten.
esther20

kleincellige longkanker: extensive of limited?

Berichtdoor esther20 » Di 13 Apr 2004 21:31

hallo,

Mijn moeder heeft ong. 2 weken geleden te horen gekregen dat ze longkanker heeft. Er moet nog een duidelijke diagnose komen, maar het lijkt in de richting van de kleincellige vorm te gaan...

Mijn vraag is: Er schijnt hierbij weer een onderverdeling te zijn:
...een extensive en limited disease.

Weet iemand misschien wat dit in houdt????

Liefs, Esther

toni

extensive en limited disease

Berichtdoor toni » Wo 14 Apr 2004 00:16

Op http://www.longkanker.info/index.asp vind je informatie over dat onderwerp en ook staan daar links naar websites die daar uitgebreider op ingaan. sterkte toni

pascal
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 20 Apr 2004 08:27

extensive disease

Berichtdoor pascal » Di 20 Apr 2004 08:53

mijn vader kreeg op 23 mei 2003 te horen dat hij de kleincellige vorm had en alleen te behandelen (verlengen) met chemotherapie. Na 5 kuren was er niets meer zichtbaar, maar natuurlijk wel aanwezig. Een controle eind oktober was zeer positief en hij hoefde pas begin januari terug te komen.

1 week voor de kerst kreeg hij buikpijn, een gevolg van uitzaaiing in de lever, direct weer kuren. Na 3 kuren bleek het aan te slaan, na de 4e kuur was het voor mijn vader niet meer mogelijk om een 5e te doen. Dit kon hij niet aan.

Op 28 maart 2004 met uitdrogingsverschijnselen naar het ziekenhuis, bloedtransfusies, infuus etc., maar het mocht niet baten. 1 april is hij thuisgekomen met de ambulance en, op zijn eigen verzoek, aan het infuus. Vanaf die dag hebben wij mijn vader thuis verzorgd en ging hij zeer hard achteruit. Tot de dag van zijn overlijden (12 april) heeft hij nog bewust afscheid genomen van diverse mensen.

Ik ben blij dat ik mijn vader tot aan zijn laatste zucht heb kunnen verzorgen samen met mijn moeder, zijn zus, mijn broertje en mijn vriend en schoonzus. Dit geeft je toch een troost na al die maanden onzekerheid en angst mbt het weten dat er een dag aankomt waarop je zal horen we kunnen niks meer doen.

allemaal veel sterkte

josenwijna
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 16 Jul 2004 12:08
Locatie: haarlem.
Contact:

Berichtdoor josenwijna » Vr 16 Jul 2004 13:16

Hallo Esther 20.

Het enigste wat ik jou kan vertellen is wat de longarts tegn mij heeft gezegt dat er er 2 soorten longkanker zijn te weten grof en fijn, ik had groffe kanker in mijn l long en ben daar aan geopereerd wat bij de fijn niet mogelijk is dan volgt er meestal bestraling enof chemo.

jos.
Hallo even voorstellen ik ben jos uit haarlem en ik ben 56 jaar en de vriend van wijna waar ik al een aantal jaren mee samenwoon, onlangs ben ik geopereerd aan long kanker maar daar wilde ik later hier een stukje over schrijven of dat lukt dat zien jullie nog wel.


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten