geen chemo?

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
Louzzie
Lid

geen chemo?

Berichtdoor Louzzie » Wo 22 Okt 2008 14:00

Hallo allemaal,

Ik heb pas te horen gekregen dat een vriend van mij zaadbal kanker heeft. Hij heeft kleine uitzaaiingen op zijn longen,maar krijgt hiervoor vooralsnog geen chemo. Dit vind ik heel vreemd of is het een 'normale' gang van zaken (in de lijn van de behandeling is erger dan de kwaal?).

Vriendelijke groet.

mercske
Lid

Berichtdoor mercske » Ma 05 Jan 2009 21:17

lijkt mij ook vreemd maar ik neem aan dat de arts/internist zijn vak verstaat.als het niet duidelijk is moet je vriend nog eens met die betreffende arts spreken en anders bij een andere arts een second opinion vragen.ik ben hier toch wel benieuwd naar.misschien hoor ik nog iets van je.groet marc

Sarina
Lid

Re: geen chemo?

Berichtdoor Sarina » Di 20 Jan 2009 22:47

Hoi,

Bij mijn vriend is in oktober 2008 zaadbalkanker geconstateerd met uitzaaiingen in buikholte en longen. En bij hem hebben ze ook eerst gewacht met de start van de chemokuur omdat het volgens de arts ook reacties kunnen zijn op de kanker/gezwel. Maar hij moet nu alsnog aan de chemo.
Ik heb de arts gevraagd naar de reden van de drie maanden dat wij gewacht hebben om dan alsnog chemo te moeten krijgen. Het antwoord was: Liever niet te snel chemo toedienen als er geen grote waarschijnlijkheid is dat het echt om uitzaaiingen gaat. Gezien de bijwerkingen van de chemo.
Blijft onwerkelijk allemaal hoor!

Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”