beide ballen verwijderd

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
blaauw
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 15 Nov 2011 19:40

beide ballen verwijderd

Berichtdoor blaauw » Di 15 Nov 2011 20:24

ik zal me even voor stellen.
Ben een man van 33 jaar, heb een lieve vrouw en een schattige zoon van 4jaar.
heb 3aug.2011 te horen gekregen, zaadbalkanker en dezelfde dag geopereerd zou worden maar dat ging niet omdat wij met ivf behandeling bezig waren en dat we eerst het zaad moesten weg brengen om in te vriezen
ondertussen van ziekenhuis gewisseld omdat in de ene wel ivf en in het andere geen ivf kan.
maar eenmaal ingeleverd te hebben krijg je te horen dat er geen leefbaar zaad meer in zit en dat je over drie dagen weer in moet leveren en dat terwijl je eigenlijk de zelfde dag geholpen zou worden is toch wel griezelig.
Gelukkig had me vrouw gelezen over het rechtstreeks uit de bal zaad uitzuigen en dat werd geregeld toen werd ik 8-8-11 geopereerd maar ik stond op spoed lijst en was om 7:15 aanwezig nuchter en werd pas 13:15 geholpen
en om 17:30 weer terug op zaal.
om 20:30 kwam de arts bij ons (want mijn vrouw is de hele tijd ook in het ziekenhuis gebleven en mocht ook niet weg van de verpleging) en die vertelde dat beide ballen waren verwijderd en dat er ook geen zaadjes meer beschikbaar waren,
dan stort je wereld in en dat terwijl we 10-8 zou starten met spuiten voor ivf.

nu zeggen mensen je moet blij zijn dat ik er nog ben en je heb toch een zoon waarom zeggen mensen dit wij waren al 2jaar bezig om zwanger te worden voor een 2e en dit binnen een halve minuut afgekapt.

en omdat weinig mensen mijn en mijn vrouw begrijpen zijn wij opzoek naar mensen die dit ook mee hebben gemaakt.
en die ook testosteron moeten gebruiken/smeren.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: beide ballen verwijderd

Berichtdoor riaw » Wo 16 Nov 2011 18:06

Ik ben geen lotgenoot,maar begrijp wel wat jullie meegemaakt hebben,je bent er zo op gefocussed,en dan worden al je dromen in een klap weg gevaagd.

Richard1980
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: Di 25 Mei 2010 12:07

Re: beide ballen verwijderd

Berichtdoor Richard1980 » Wo 30 Nov 2011 18:46

jeejte, wat een verhaal.
Ik word er stil van....

Ik ben geen directe lotgenoot, opdat we niet precies hetzelfde hebben meegemaakt als jullie.
Wel werd bij mij in 2010 zaadbalkanker geconstateerd en is er een testikel verwijderd. Omdat er 3 weken laten uitzaaiingen bleken te zijn moest ik 3x een BEP kuur ondergaan (Chemo)
We hoorde dit 3 dagen voor ons huwelijk en moesten toen met spoed regelen dat we zaad gingen invriezen.
Ik ben nu ruim een jaar verder en blijk nog steeds onvruchtbaar. En ook wij lopen tegen reacties aan als "jij hebt toch nog in de vriezer?!"
mensen beseffen blijkbaar niet wat dit soort nieuws met je doet en welke onzekerheden kanker met zich meer brengt. Mijn tip is blijf van je af praten / schrijven of wat je fijn vind. Zoek eventueel professionele hulp. Schaam je hier niet voor.
De maatschappij is hard en kil. Er is slechts een aantal dagen begrip en dan verwacht men weer dat je meedraait in de malle molen van het leven. Neem je tijd om alles te verwerken. Let hierbij op dat je elkaar niet uit het oog verliest.

heel veel sterkte

groeten,
Richard

Drentse Fries
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 04 Aug 2019 02:23

Re: beide ballen verwijderd

Berichtdoor Drentse Fries » Zo 04 Aug 2019 02:50

Ik zit op dit moment in hetzelfde schuitje.
Ben bezig met de 2e van in elk geval 3 BEP-kuren.
Vanwege mijn pijnklachten veroorzaakt door een uitzaaing in de buikholte moest hier snel mee gestart worden. In eerste instantie zou daarna alleen de rechter bal verwijderd worden. Bij een teze behandeling is er wel zaad ingevroren nadat er uit zaadlozing tot tweemaal toe niets gevonden werd.

Nu te horen gekregen dat er toch ook in de linkerbal iets gezien word. Dus onvruchtbaar en gel smeren...
Ik ben hier erg verdrietig van en ook mijn vrouw.
Ze is erg ziek geweest na de geboorte van onze zoon.
Om haar nu een medische molen in te moeten sleuren met een kans van 30% op zwangerschap dat is nogal wat..en op een of andere manier voel ik me schuldig.
Het lijkt er voor ons niet in te zitten. En dat terwijl we net besloten hadden wel voor een tweede te gaan.

Naast de kinderwens is er ook de sexualiteit..
Op dit moment is mijn libido er hoog alleen is het ook erg gevoelig waardoor het allemaal iets te snel 7utgg6oorbij is... Maar hoe is het straks met zo'n gel?
Wat zijn de gevolgen op onze relatie?

Ook de opmerking "maar je hebt toch al eentje" is weinig troostend op dit moment...

Het moeilijkst vind ik de impact bij mijn vrouw.

Spotlos
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 04 Dec 2021 10:12

Re: beide ballen verwijderd

Berichtdoor Spotlos » Za 04 Dec 2021 10:19

Mij staat waarschijnlijk hetzelfde te wachten. Eentje al kwijt en de ander een groot risico nu. Zou graag mensen vinden die ervaring hebben met het kwijtraken van beide ballen en gebruik van gel etc. En ook alle andere gevolgen. Dus mocht er iemand open staan er over te praten?


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten