hersteltijd na verwijdering zaadbal

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
hermanovic
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 02 Dec 2011 16:31

hersteltijd na verwijdering zaadbal

Berichtdoor hermanovic » Vr 02 Dec 2011 16:51

Ongeveer een maand geleden is mijn rechterbal verwijderd nadat een tumor was geconstateerd. Het is nog onduidelijk of ik aanvullende behandeling nodig heb.

Mijn operatie is in Maleisie uitgevoerd omdat ik daar momenteel woon en werk. De operatie ging op zich goed, maar mijn balzak is sinds de operatie wel redelijk opgezwollen (ca 2-3x de normale grootte), en daar is vooralsnog weinig aan veranderd. Hij staat behoorlijk 'strak' . Daarnaast voelt het vlees onder en rondom het litteken hard aan, veel harder dan aan de andere zijde.

Ik zou graag willen weten wat de ervaringen van andere mannen zijn na deze operatie. Ik lees op websites van sommige Nederlandse ziekenhuizen dat je in de regel al na 2 weken (!) weer kan fietsen, zwemmen e.d. Dit is bij mij echt niet het geval, ik heb weinig pijn, maar sporten mag de komende maanden nog niet van de uroloog en ik zou het ook echt niet kunnen. Na een wandeling van een paar km begint het al te steken. Er zit zo weinig verandering in dat ik het idee heb dat ik over een half jaar nog steeds met een opgezwollen, in de weg zittende balzak rondloop. Komt dit veel voor, of zou ik al veel mobieler moeten zijn?

Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hersteltijd na verwijdering zaadbal

Berichtdoor liddy » Vr 02 Dec 2011 17:32

Misschien heb je iets aan deze reactie
http://fora.diagnosekanker.nl/lotgenoten/viewtopic.php?f=64&p=20256#p11876
Hopelijk reageert er nog iemand met recentere ervaring.

Gebruikersavatar
Aziaatje
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 15 Sep 2017 15:55
Locatie: Purmerend

Re: hersteltijd na verwijdering zaadbal

Berichtdoor Aziaatje » Wo 11 Okt 2017 16:30

Beste,

Ik ben vorige maand geopereerd en ben nog steeds aan het herstellen. Mede ook vanwege de extra zorg voor mijn partner en mijn zoontje en de daarbij behorende (over)belasting, heeft weerslag op het herstel. Ik merk ook dat ik slechter herstel en extra medicatie moet slikken omwille van mijn pijnbestrijding. Deze is nog steeds helaas erg aanwezig met pijnlevels tussen 5 en 7.
Lopen gaat nog steeds niet goed en heb zowel aan de bovenkant als onderkant erg veel pijn. De overbelasting heeft er tevens voor gezorgd dat mijn beneden-wond telkens openspringt en er bloedingen/uitloop ontstaat. Ik ben er dus ook nog even mee bezig.


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten