Ballen verwijderen.. Wat zijn de gevolgen..

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
Drentse Fries
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 04 Aug 2019 02:23

Ballen verwijderen.. Wat zijn de gevolgen..

Berichtdoor Drentse Fries » Zo 04 Aug 2019 16:13

Ik ben nieuw op dit forum.
Ben bezig met de 2e van in elk geval 3 BEP-kuren.
Nu 8 dagen opname voor de 2e keer.

Vanwege mijn pijnklachten veroorzaakt door een uitzaaing in de buikholte moest hier snel mee gestart worden. In eerste instantie zou daarna alleen de rechter bal verwijderd worden. Bij een teze behandeling is er nog wel zaad ingevroren nadat er uit zaadlozing tot tweemaal toe niets gevonden werd.

Nu te horen gekregen dat er toch ook in de linkerbal iets gezien word. Dus onvruchtbaar en gel smeren...
Ik ben hier erg verdrietig van en ook mijn vrouw.
Ze is erg ziek geweest na de geboorte van onze zoon.
Om haar nu een medische molen in te moeten sleuren met een kans van 30% op zwangerschap dat is nogal wat..en op een of andere manier voel ik me schuldig.
Het lijkt er voor ons niet in te zitten. En dat terwijl we net besloten hadden wel voor een tweede te gaan.

Naast de kinderwens is er ook de sexualiteit..
Op dit moment is mijn libido prima.
Maar hoe is het straks met zo'n gel?
Wat zijn de gevolgen op onze relatie?

Ook de opmerking "maar je hebt toch al eentje" is weinig troostend op dit moment...

Het moeilijkst om te zien vind ik de impact bij mijn vrouw.
Ik kan zo weinig zeggen wat troost bied..

Ik leg me niet zomaar neer bij verwijdering van beide ballen.. Wil ten eerste een andere uroloog. Deze is me te vaag. Belt het ene moment dat ik niet weer hoef te komen. Vervolgens vijf minuten later dat toch mijn testosteron aan de lage kant was en ik overeen jaar terug moest komen.
Vervolgens ordeelt hij op een echo van een week na de teze dat er iets te zien is op de linkerbal... Dat is dan toch ook niet zo gek als er in gesneden is?

Wat moet dat moet, maar wil wel zeker weten dat het moet. De oncoloog heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik geen een tot twee jaar heb om te wachten maar is ook voorstander van een nieuwe echo na de BEP kuren.

Zijn er mensen met ervaring met de gel?
En met behandeling met teze zaad?

Alvast bedankt voor de reactie...

Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten