schaamlipkanker

Voor vagina- en vulvakankerpatiënten.
anita van arkel
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 07 Dec 2010 09:10

schaamlipkanker

Berichtdoor anita van arkel » Di 07 Dec 2010 09:34

hallo allemaal
Ik ben 4 jaar geleden naar de gynaecoloog doorverwezen met aanhoudende irritatie van mijn vagina.
Ik kreeg een crème maar die hielp niet.
Na biopten bleek er beginnende baarmoederkanker en vin 3 (vulvaire intra-epitheliale neoplasie=nieuw weefsel vormt in de bekleding (huid) van de vulva, deze nieuwvorming kan een voorstadium van vulvakanker zijn) aanwezig te zijn.
Mijn baarmoeder is uiteindelijk na een jaar verwijderd en daar heb ik geen problemen van ondervonden.
De vin 3 werd door een dermatoloog met aldara behandeld, dit word normaal gesproken ergens anders voor gebruikt maar experimenteel ook voor vin 3.
Een ramp is dat je krijgt vreselijke brandwonden en het geneest heel slecht en langzaam.
Ik heb deze behandeling 4 maal gehad maar de vin komt steeds agressiever terug .
Vervolgens ben ik naar de vulvapoli in Maastricht verwezen een prima team nog een behandeling met een ander middel gehad dit leverde extreme brandwonden op.
Gisteren ben ik terug geweest om met de gynaecoloog/oncoloog een laser behandeling te bespreken.
Maar het gebied is zo groot dat er wel heel erg veel nadeel aan de behandeling en een pijnlijke lange genezing aan vast zit en geen garantie dat het weg blijft.
Nu is geadviseerd om dit te combineren met het weghalen van de binnenste schaamlippen en de rest van het gebied te laseren.
In principe is de operatie begin januari.
Maar ik weet niet goed wat ik er van moet verwachten.
Mijn binnenste schaamlippen weghalen??? Het is nogal drastisch en hoe gaat dat eruit zien. wie heeft dit al eens laten doen of ervaring met een dergelijk verhaal?
er is heel erg veel haast bij de kanker zet al in ik heb zelf aangegeven om dit na de feestdagen te doen maar ik twijfel nu toch.
Hij geeft aan dat vrouwen dit ook uit cosmetisch oogpunt doen (maar dat is dan toch door een plastisch chirurg word dit ook zo netjes gedaan dan)
Qua sex hoef ik er geen last van te hebben. maar corrigeren is toch wel iets anders als helemaal weghalen toch ?
Ik begin nu toch een lichte paniek te voelen terwijl ik al ervaring heb met kanker en er heel nuchter onder ben geweest en nu ook weer
Maar ik vind dit toch een vorm van verminking of zie ik dat niet goed?
Wie kan mij geruststellen?

anita

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor liddy » Di 07 Dec 2010 13:28

Als ik jouw verhaal zo lees, dan komt er bij mij gelijk borstkanker in me op.
Bij borstkanker kan het ook zo zijn dat er een borst afmoet.
Ook die vrouwen staan voor dat verschrikkelijke dilemma wel of niet eraf.
Is het verminking, noodzakelijk kwaad, allebei?
In feite geef je zelf ook al aan dat je geen keuze hebt.
Men zal altijd proberen een zo netjes mogelijk resultaat te bereiken, echter het weghalen van de vin 3 heeft de voorrang op het cosmetische.
Vraag eens aan je arts of hij/zij voorbeelden kan laten zien.
Misschien kan je arts aan een andere patiënt vragen of zij met jou wil praten.
Sterkte.

Lees ook eens op de site van Olijf bij het forum.
De site heeft nog steeds het probleem dat wat leden schrijven toch publiekelijk zichtbaar is, terwijl het de bedoeling was dat de berichten voor leden enkel zichtbaar voor leden zouden zijn.
Meer informatie heb ik je privé gestuurd.

anita van arkel
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 07 Dec 2010 09:10

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor anita van arkel » Wo 05 Jan 2011 12:40

inmiddels ben ik een heel stuk verder qua informatie maar tegelijkertijd ook een stuk verder van huis.
maar wel overtuigd en toch vreemd genoeg gerustgesteld.
uit nog weggenomen biopten kwam naar voren dat we het niet meer hebben over vin 3 maar echt kanker het gaat dus heel erg snel.
eigenlijk was ik hierdoor niet echt van streek het was bij mijn baarmoeder ook zo dat de slechte cellen heel snel aangroeiden en kanker werden.
en gelukkig kan ik hier vrij nuchter mee omgaan ik ben niet bezig met ziek zijn maar met leven daar ligt mijn prioriteit ik kan die knop omzetten wat moet dat moet.
wat ik wel heel erg vind is dat er zo weinig info beschikbaar is.
dat heb ik ook met mijn eigen gynaecologe besproken omdat ik in Maastricht niet erg veel info behalve de zakelijke kreeg en verder op internet weinig kon vinden heb ik mijn eigen gynaecologe opgezocht na dat zij bericht uit Maastricht had gekregen over de uitslag.
ze heeft ruimte gemaakt dezelfde dag nog om met me te gaan zitten en alles uitgelegd .
me met de spiegel in de hand laten zien wat er weggehaald zou worden en overblijft.
Dit gaf veel duidelijkheid
het probleem bij mij was echt dat ik niet wist hoe het er uit zou gaan zien en wat voor gevolgen het zou hebben.
ik heb met haar afgesproken dat er na de ingreep foto's gemaakt worden zodat andere patiënten dat kunnen zien als ze dat zouden willen.
ik ga binnen nu en 10 dagen onder het mes de pre screenings heb ik nu gehad en omdat er nu echt kanker zat hebben ze de behandelingen en ingreep moeten aanpassen anders was ik nu al klaar geweest.
ik ga met een gerust gevoel en nu wel goed geïnformeerd onder het mes.
het feit dat mijn arts mij vertelde dat ze zich nooit zou verplaatsen in de schoenen van een patiënt qua keuze maar zei als ik in jou schoenen stond deed ik het echt nog eerder gisteren als vandaag .
en ook voor eventuele vervelende gevolgen achteraf zijn voldoende oplossingen voor handen geeft mij veel rust en zekerheid dat dit toch echt wel de enige oplossing is.
ik laat jullie weten hoe het is gegaan wie weet heeft iemand er iets aan .

met vriendelijke groeten anita

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor liddy » Wo 05 Jan 2011 13:14

Wat enorm fijn dat jij er ervaringen hier met ons wilt delen.
Ik hoop dat je genoeg afleiding kunt vinden de komende 10 dagen.
Gelukkig dat je nu iets meer weet.
Het allerbeste met de operatie, enne niet vergeten te huilen als je dat even nodig hebt.

Flowerpowers
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 03 Apr 2011 20:27

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor Flowerpowers » Zo 03 Apr 2011 20:44

Hallo, ik ben 44 jaar en vorige week de uitslag gekregen Vin 2-3 HPV Dysplasie.
Ik heb meteen Aldara creme gekregen die ik nu 4 keer heb gebruikt en ben er enorm ziek van geworden de onzekerheid is nog het ergste :roll:
Men (de gynaecoloog) Apeldoorn vertelde mij dit en belde met het AMC omdat de plek te groot is vond hij om te opereren aangezien ik erg nauw ben voor geslachtsgemeenschap
en daarna het miss nog met Pinkeltje zou kunnen doen zei hij.
Dus de Aldara creme...ik moet eerlijk bekennen dat ik nu na 1 week onzekerheid stress en nadenken ik het toch wil weg halen ongeacht de consequentie's qua seksualiteit daarna.
Is het een pijnlijke operatie?
Ik wil er van af...
Heb nu letterlijk de brandwonden aan mijn schaamlippen zitten, werd grieperig koortsig pijn in ledematen de klieren deden zeer nou noem maar op :(
Mijn huisarts neemt mij super serieus en belt morgen met mijn gynaecoloog.......
Hij zegt het is GEEN kanker.....raar toch ik lees overal anders op internet
Ik wil meer duidelijkheid en ik wil het laten weg halen.

Groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor liddy » Zo 03 Apr 2011 23:20

Er zijn onrustige cellen gevonden, dit zijn geen kankercellen. Maar ze kunnen zich wel tot kankercellen ontwikkelen.
Dus daarom is regelmatige controle van het weefsel erg belangrijk. Alleen met een biopt kunnen ze zien in welk stadium de cellen zijn of de ziekte is.
Je hebt 3 stadia namelijk VIN 1, 2 en 3. Enkel bij Vin 3 loop je de kans dat je binnen 15 jaar vulvakanker kunt ontwikkelen het grootst.
Vandaar dat je bij Vin 2-3 nog geen kanker hebt.
Denk niet te licht over een operatie. De periode na de operatie kan tegenvallen. Het gaat niet enkel voor sex, maar ook over zitten, fietsen e.d.
Met name fietsen is bij sommige een heel probleem. Vraag goed uit bij de gynaecoloog voordat je tot operatie overgaat.
Overweg eens om rechtstreeks naar het AMC te gaan, dan krijg je rechtstreeks een antwoord i.p.v. je gynaecoloog in Apeldoorn.
Probeer je niet gek te maken door alles wat je op internet leest. Want Vin is géén kanker.

Flowerpowers
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 03 Apr 2011 20:27

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor Flowerpowers » Di 05 Apr 2011 08:33

Dank je wel voor snelle reaktie...
Wat ik mij afvraag kan Vin 3 ook helemaal overgaan?
Dat je Vin "schoon" bent zeg maar?

Groetjes Anja

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor liddy » Di 05 Apr 2011 23:37

VIN (vulvaire intra-epitheliale neoplasie) is een huidafwijking die wordt veroorzaakt door het humaan papillomavirus (het wrattenvirus).
VIN kan een voorstadium zijn van vulvakanker. Bij ongeveer 5 tot 10 procent van de vrouwen met VIN ontstaat kanker.
Ja, vin kan helemaal overgaan. Echter na hoeveel jaar je schoon verklaard wordt dat weet ik niet.

Flowerpowers
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 03 Apr 2011 20:27

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor Flowerpowers » Wo 27 Jul 2011 13:18

Hallo,

Ik word nu vrijdag geopereerd de 29e
Weet helemaal niet wat ik kan verwachten de operatie wordt gedaan door Gyn/Oncoloog Schildhuis van het AMC
De plek is zo'n 4 bij 1 half....

Over 2 weken de uitslag van alles wat op kweek wordt gezet.

Groetjes.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor liddy » Wo 27 Jul 2011 13:45

Vraag in het ziekenhuis om uitleg, want zij weten wat ze gaan doen.
Ik wens je veel sterkte om de operatie.
Op naar een goede uitslag.

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Di 28 Feb 2012 13:20

Hallo allemaal,

IK heb zelf schaamlip kanker gehad, ik heb dit opgelost ZONDER operatie!!

Even voor alle duidelijkheid het is erg afhankelijk van het staduim waarin de kanker verkeerd of dit mogelijk is voor anderen.
Bij mij was de diagnose: Vulvacarcinoom staduim 2, uit de biopten bleek dat van de 8 biopten er 7 VIN3 waren en slechts 1 met kanker 1,5mm invasieve groei.

De paniek van de doktoren was allom, er MOEST een totale vulvctomie plaatsvinden, als ik dit niet zou doen zou ik binnen 6maanden dood zijn.
Aangezien ik al 30jaar met het HP virus loop wat alleen door de doktoren nooit erkend is, had ik zelf zoiets van jaja eerst is het niks en nu ga ik binnen 6 maanden dood?
Dat geloof ik niet.

Laat je niet te snel gek maken door de doktoren, lees mijn verhaal.

Je kunt de operatie nooit meer terug draaien!!!!!

Ik heb uitgebreid onderzocht wat nou de consequensies waren van deze operatie en heb verschillende mensen gesproken( dit kan je via je gynacoloog regelen)
Ik schrok me een hoedje toen ik deze mensen gesproken had! Veel pijn , trekkende wonden, contiune blaasontstekingen, sommigen moesten een vaseline tampon dragen omdat anders de vagina dicht groeide............niet veel soeps dus.
Ik besloot ,omdat het MAAR een plekje was, het op een andere manier te gaan doen. LET OP de artsen hebben mij volledig voor gek verklaard er waren ontzettende paniek toen ik nee zei tegen de operatie!!

Goed dan maar gek dacht ik.
Ik ben ABNOBA( misteltherapie) gaan gebruiken. Deze vorm van kanker word door het HP virus veroorzaakt en mijn redenatie daarin was dat Mistel op het gehele afweer systeen werkt en het aantal killercellen verhoogd, net wat mijn lichaam nodig had. Ik ben in vrij korte tijd naar 3x per week 20mg gegaan. Het HP virus veroorzaakt irritatie en jeuk, de VIN branden en openliggen. Ik had hier in korte tijd geen last meer van. Ik heb wel in de schaamlippen zelf gespoten, op advies van een duitse arts, zodat de reactie zo lokaal mogelijk was. Ja je krijgt dan een jeukede plek op je schaamlippen maar dat is juist goed,ook wat koorts en grieperig.Ik worstel al vanaf mijn 15e met dit virus, dan eens in de vagina dan weer de baarmoederhals. In het totaal 10jaar van actieve behandeling zonder blijvend resultaat.
Dit is te verkrijgen via elke antroposofisch arts, ff googlen wie er in je buurt zit. Abnoba versterkt je imuunsysteem en helpt je daarom het virus te overwinnen. De apotheek die dit levert is Schloss apotheke in ottweiler Duitsland tel +49 (0)6851-939 56 56

Wat veel mensen niet weten is dat koorts een functie heeft. De lichaams temperatuur verhoging is ervoor bedoelt om juist allerlei bacterien en virussen op te ruimen, deze kunnen niet tegen een temperatuurs verhoging en gaan daarom dood. Dus geen koorts verlagers gebruiken, nooit bij koorts!

Verder ben ik vanuit de oosterse filosofie dat onverwerkte emoties zich kunnen opstapelen in het lichaam,zie het maar als stress in je schouders, een ziekte kunnen veroorzaken dus ook kanker.Aangezien ik geen idee had wat dat dan moest zijn naar een hynotherapeut gegaan. Dit is niet eng je bent en blijft er zelf volledig bij.
Middels spier testen kwam het de intensiteit van de kanker bij mij op 46% niet best dus. Wij aan de slag...... er kwamen emoties naar boven waar ik geen enkel benul van had maar die via een simpele trauma techniek vrij eenvoudig te verwerken waren........ zo zijn we ca 10 sessies doorgegaan en de spier testen ( dit is een antwoord op vragen aan je onderbewuste) gaven telkens een lager percentage aan. tot we op 1% waren.

Ondertussen ben ik ook nog op zoek gegaan naar iets wat de VIN3 aan kon pakken zonder daarbij verminkt te raken.
IK kwam bij een cryotherapie(bevriezen). DIt is een pen die onder hogedruk vloeibare stiksof spuit en daarmee een diepte van 5mm kan halen (http://www.cryopen.nl, kliniek laurium in linschoten voert deze behandelingen uit +31 (0) 88 - 015 91 00 info@klinieklaurium.nl)
LET OP: de VIN verdween als sneeuw voor de zon en hoewel het wel pijnlijk is, is het veel minder pijnlijk dan aldare.
In het totaal van 8 behandelingen is bij mij de gehele aandoening verdwenen!!!

Na een jaar van de combinatie therapie Mistel, hypnotherapie en cryo behandelingen is bij mij in het LUMC door prof Trimbos vastgesteld dat EN de kanker is verdwenen en alle VIN3.

Het is jammer dat jullie het gezicht van de professor niet hebben gezien............... dezelfde man had mij verteld dat ik al dood zou zijn!!

Ik heb erg moeten zoeken om deze combi te vinden en ik hoop dan ook dat anderen hier iets aan hebben.

Het is voor mij overduidelijk dat er vaak veel te paniekerig gereageerd word, Alle VIN stadia kunnen met deze cryo/Mistel therapie ZEKER worden genezen.
Bij mij werd de plek van de kanker erg goed duidelijk tijdens de cryo behandelingen en die hebben we daarom maar extra diepgevroren.
In geval van kanker, is het afhankelijk van het stadium, maar laat je niet te snel opereren. Zoek goed uit hoe erg het is, vraag om een schriftelijk uitslag van de biopten en bespreek dat met je huisarts. Die kan heel goed het onderscheid maken tussen VIN3 en kanker.
VIN1 2 en 3 is geen kanker!!!!!!!!!!

Het word vaak erger voorgesteld dan het in werkelijkheid is, let dus heel goed op.
Bij mij waren de grote schaamlippen niet geinfecteerd maar toch moest alles weg... op mijn vraag waarom kon niemand mij antwoord geven.
Ook word het virus zelf op deze manier niet aangepakt en dat is toch de veroorzaker, waarom niet geen antwoord.
Ik heb echt geleerd om alles wat de doktoren zeggen in eerste instantie in twijfel te trekken.
Het klinkt heel naar maar ik heb vaak het gevoel gehad dat de dingen erger gemaakt werden om zo als dokter belangrijker gevonden te worden.
Ik ben in het AVL, LUMC, AMC geweest en ben door alle voor gek verklaard, maar ik ben nu volledig genezen verklaard en zelfs na nu ca 4 maanden is er geen spoor van de VIN terug gekomen, ik ben voor het eerst in 30 jaar schoon!.
Het LUMC heeft toegegeven dat de cryotherapie WEL voor HUIDkanker en baarmoerderhalskanker gebruikt word maar niet voor schaamlip kanker of VIN.
Op mijn vraag waarom niet kon hij geen antwoord geven maar zou het wel in het team gaan bespreken.

Ik ben nu bezig meteen brief richting de ziekenhuizen en de huisartsen vereniging om zo te proberen deze cryo methode algemeen te gaan laten toepassen voor alle HP infectie op schaamlippen. Voor de mistel therapie staan ze niet echt open.
Ik ben er zelf van overtuigd dat het de combinatie is die zijn werk heeft gedaan.

Ik blijf de Mistel nog lekker een poosje spuiten alleen nu in de buik.

Ik hoop dat veel mensen baat gaan hebben van mijn zoektocht en oplossingen.
Heel veel sterkte bij de beslissingen die jullie nemen, ik weet dat het moeilijk is.
Liefs en groetjes
Sita
P.S.Mocht er iemand contact op willen nemen.........of informatie nodig hebben, ik ben zo ondertussen een deskundige geworden.
Als je rechts boven op contact klikt kan je me rechtstreeks mailen, ik zit niet vaak meer op deze site.

19-3-2017
Het is nu 2017 en ik ben nog steeds schoon, geen jeuk niet openliggen helemaaaaaaal niks!
Ik ben er van overtuigd dat als je het virus hebt overwonnen het nergens meer terug komt.
Ik heb geen nieuwe behandelmethode uitgevonden ik heb bestaande methodes van binnen en buitenland gecombineerd die hier niet toegepast worden omdat het behandelprotocol iets anders zegt............ triest dat er niks mee gedaan is door prof.Trimbos van het LUMC die toch de topman is op dit gebied.
Laatst gewijzigd door sita op Zo 19 Mar 2017 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.

thebest1947
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014 14:33

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor thebest1947 » Do 24 Jul 2014 14:36

Beste Sita graag je email adres.

babette
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 08 Okt 2015 16:42

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor babette » Do 08 Okt 2015 16:47

Dag Sita

kan je me zeggen wat Mistel is en waar ik het kan vinden?
Ik heb Efudix crème gebruikt. En vorige week lasertherapie gehad...op de VIN 3.
ik zit nu wel met pijnlijke brandwonden. Maar het valt goed mee in combinatie met pijnstillers en brandwonden zalf.
Maar ben wel benieuwd wat die Mistel is.

Grtjs

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor liddy » Za 10 Okt 2015 20:51

Een andere naam voor mistel is maretak.
Sita noemt in haar bericht Abnoba, dit wordt gemaakt door Wala.
Eenzelfde produkt heet Iscador en wordt gemaakt door Weleda.
Abnoba en Iscador hebben als voornaamste grondstof mistel ook wel maretak genoemd.
Beide bedrijven baseren hun produkten op de anthroposofie.

Martha22
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 14 Mar 2017 21:57

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor Martha22 » Do 16 Mar 2017 16:52

Lieve forumgenoten en Liddy,
Ik heb van het Radboud vernomen dat van de 6 biopten er 1 met <1mm plaveiselcelcarcinoom is en de andere 5 zijn dVIN.
Voorstel van de arts is grote schaamlippen volledig weghalen ! (ook omdat er bij een van de schaamlippen een groot huidsurplus is ontstaan).
Een van de 5 dVIN biopten is uit een zwelling van mijn bil genomen (Ik neem aan dat niet dat stuk bil wordt weggehaald!)

Kortom ik ben niet tevreden de deur uit gegaan en heb bedenktijd gevraagd. Over een week wordt ik teruggebeld. Ook liet de arts zich nog ontvallen dat er misschien sprake was van wondroos (bil en venusheuvel).

Uiteraard laat ik graag het kanker stukje verwijderen door snijden (of cryo-behandeling?), maar ik vraag mij af en hierbij ook aan jullie:
dVIn is dat te verhelpen met complementaire behandelingen (en op te lossen) ? Of leidt dVIN altijd tot vorming van kanker, en zo ja staat daar dan een tijd voor ?

Ik oor graag jullie reactie, hartelijke groet Martha22

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Za 18 Mar 2017 12:58

Hoi

Je moet even stukje lezen dat ik geschreven heb over genezen van schaamlip kanker zonder operatie.
Ik ben daar in 2012 van genezen en ben nog steeds schoon!
Dat is hoofdzakelijk door cryotherapie, antroposofische injecties (mistel therapie, abnoba) EN hypnotherapie.
Alle ziekten hebben een psychosomatische oorzaak dus ook kanker. Dit wil zeggen dat als je de psychische oorzaak van kanker oplost je de kanker voor altijd kwijt bent. Ik heb 30jaar met deze aan doening gelopen en niets hielp en nu ben ik al jaren schoon en niets wijst erop dat het terug komt.
Aangezien ik geen idee had welke emotie het was ben ik naar een hypnotherapeute gegaan om zo bij die emoties te komen.

Dat de artsen nog steeds laseren begrijp ik niet met cryo kan je laagje voor laagje weg werken, bij mij zat het echt overal en het heeft ca 8 behandelingen gekost om de aandoening weg te krijgen. De behandeling met cryo is relatief pijnloos, als het ontdooid prikt het erg maar dat is het dan ook wel. Binnen een week is het dusdanig genezen dat je de volgende behandeling kan doen.

Ik heb hier ellelange discussies in het LUMC over gehad alleen omdat het protocol het voorschrijft doen ze laseren!!!!
Mocht je meer willen weten laat het me weten.
veel liefs en succes
groetjes sita

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Za 18 Mar 2017 13:19

Hoi anita,

Ook voor jou lees mijn stukje over genezen van schaamlipkanker zonder operatie.
Dat was in 2012 en ik ben nog steeds schoon na er 30 jaar mee te hebben gelopen. Aldare is vreselijk!!!!! en het helpt voor geen meter.

Bij mij wilden ze alles tot op de haargrens weghalen en dat dan een beetje bij elkaar harken en daar moest ik dan maar mee leren leven.
Niet dus, mijn vagina is nu nog volledig in tact en schoon anders was ik voor het leven verminkt.

Ook voor jou ik heb de kanker genezen met cryotherapie( bevriezen) waardoor je er geen brand wonden of litteken weefsel aan overhoud.
Het is geen pijnijke behandeling. De behandeling moet je vergelijken met iets heel kouds vast houden en dan los laten.
Dan prikken je handen en je voelt het bloed er weer naartoe stromen, MEER NIET. een week later kan je de volgende laag eraf halen.
Bij mij heeft dat ca 8 behandelingen gekost en ik zat echt helemaal onder.
verder antroposofische medicijnen die je immuum systeem activeren, soort omgekeerde chemo. Heeft je lichaam eenmaal het virus overwonnen dan zal het ook niet terug komen. Er lopen duizenden vrouwen met dit virus rond maar hun immuumsysteem is sterk genoeg om het te overwinnen.

Verder gaat men er in de oosterse geneeskust van uit dat iedere ziekte een psychische oorzaak heeft, in het boeddisme zegt men dat als je de wortel van een emotie eruit trekt dan ben die voor altijd kwijt. Ik wist niet wat me dwars zat dus ben naar hypnotherapie gegaan. Die kunnen je leiden nar de emotie die de kanker veroorzaakt en die neutraliseren.

Ik ben het levende bewijs dat het werkt, de artsen verklaarden mij volledig voor gek, maar ik huppel vrolijk in het rond en ben niet verminkt.
buiten een volledig verwijdering van de vagina wilden ze ook aan beide kanten mijn lymfeklieren weghalen!!!!!!!!!!!.

IK wens je heel veel succes en mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.
Laat je niet gekmaken mijn artsen waren meer in paniek dan ik.
Deze beslissing kan je maar 1x maken
liefs Sita

Martha22
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 14 Mar 2017 21:57

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor Martha22 » Za 18 Mar 2017 19:44

Hoi Sita,

Wat fijn dat je zo snel een reactie geeft. Dinsdag a.s. zal de arts van het Radboud bellen om mijn besluit te horen over volledige verwijdering van de grote schaamlippen !

Ik wil nog even uitleggen dat ik 5 jaar geleden al een tijdje op het forum van LS heb gezeten omdat mijn huisarts toen al dacht aan LS.
De biopten van het AMC (Prof.dr. Burgers) lieten echter eczeem zien !!! Zijn oordeel : corticosteroidzalf en vette creme, de klachten werden zeker minder, maar ik voelde mij niet prettig bij hem en toen hij voorstelde dat er een plastiek moest volgen ben ik afgehaakt.
Aangezien ik zelf al eerder door een opleiding spiertesten met de complementaire wereld in aanraking was gekomen, ben ik in de familiaire lijn op zoek gegaan naar oorzaken voor blokkades zoals misbruik, verkrachting en incest.
Door persoonlijke omstandigheden vanaf 2012 (mantelzorg voor mijn moeder met dezelfde klacht !! al 50 jaar van jeuk aan de schaamlippen) een tijdje mijzelf weggecijferd en voorbijgelopen, resulterend in een total breakdown (na de euthanasie van mijn moeder) en ook een breakout van eczeem in 2015.
Toen een nieuwe vulvapoli gezocht (Amstelveen) daar werd mij gezegd dat allergieën vaak ten grondslag liggen aan eczeem.
Doordat ik begin 2015 haast niet meer kon lopen in plaatselijk ziekenhuis gynaecoloog en dermatoloog geraadpleegd, maar na 2 maanden verwijzing gevraagd naar Radboud (voelde niet goed, ik twijfelde aan hun expertise).
Dus allergiebehandelingen gestart met Total Reset (was NAET) en na veel behandelingen werd de jeuk echt minder maar is nog niet weg.
Ook zelf begonnen met cdb-zalf van J. Hooy (De Tuinen) en vette creme.
En familie-opstellingen gedaan op b.v. verkrachting. En acupunctuur (echtpaar in Leusden: Het Innerlijk Licht).
Door huisarts ook doorverwezen naar dagbehandeling GGZ (3 dagen per week).
Begin deze maand zijn 6 biopten genomen in het Radboud (waarvan 1 op mijn verzoek van mijn bil). Uitslag : 5 maal dVIN en een maal plaveiselcelcarcinoom van 1 mm diep. Omdat mijn grote schaamlippen een z.g. surplus aan huid hebben (een is heel groot door het rubben/krabbben) stelt de arts voor beide schaamlippen te verwijderen, dan is alles in een klap opgelost?!
Tussen neus en lippen door zei ze ook nog dat zij dit zelf konden, dat scheelde weer, dan hoefde er geen plastisch chirurg aan te pas te komen ??

Omdat ik jouw verhaal had gelezen over Abnoba enz. en dat dVIN te genezen is (!!) wil ik zeker niet mijn schaamlippen laten opereren. (heb nu al een soort pijnscheutjes sinds de biopten), maar ik wil wel het stukje plaveiselcelcarcinoom laten verwijderen. Het is tenslotte heel klein en er zitten al een aantal littekentjes van alle biopten in de loop der jaren.

Het lijkt mij eng om zelf die injecties met maretak te zetten in het schaamlipgebied. Kun je daar iet meer over vertellen ?
En de hypnose met spiertesten, waar heb je die gedaan ?

Ik hoop weer van je te vernemen,
hartelijke groet
Martha22

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Zo 19 Mar 2017 15:43

ik heb je een mail gestuurd met mijn tel nr bel me even is makkelijker

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Zo 19 Mar 2017 15:57

De abnoba is verkrijgbaar via internet bij de schloss apotheke, je kunt ze ook bellen Maria spreekt nederlands.
Of je gaat hier naar een antroposofisch arts ff googlen wie er bij jou in de buurt zit.
Spuiten is niet zo moeilijk op de grond zitten spiegel erbij en in de huid duwen, leegdrukken klaar!
Het moet onderhuids gespoten worden en daar kan niet veel mis mee gaan.

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Zo 19 Mar 2017 16:15

De vin is niks anders dan een gewone wrat om het maar schattig te zeggen.

Gewone wratten op iedere andere plaats worden ook met bevriezen behandeld.

Vraag me niet waarom de medici laseren of opereren gebruiken ipv bevriezen die discussie heb ik geprobeerd te voeren in het LUMC leiden met de hotemetoot professor op dit gebied, staat niet in het behandel protocol is dan het antwoord.BULLSHIT.

De kliniek die het bij mij gedaan heeft is kliniek laurium in linschoten om te kijken hoe de behandeling werkt kan je op www.cryopen.nl kijken, die voeren ook schaamlip correcties uit.
De huidtherapeute die het toen bij mij gedaan heeft is inmiddels weg maar ik denk wel dat ze er nog steeds voor open staan, ze heeft het toe heel uitvoerig in de kliniek besproken. Omdat de plaveiselcarsinoom maar 1mm diep is moeten ze dat daar ook mee weg kunnen krijgen, de bevriesdiepte die ze halen is ca 1.5mm.

Zij behandelde ook veel mensen met huidkanker.

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Zo 19 Mar 2017 16:39

De hypnotherapeute die ik had, deed het heel eenvoudig ze bracht je onder hypnose, is een diepe staat van ontspanning.
Dan leid ze je onderbewuste naar de oorzaak van de kanker die ze vervolgens met een trauma techniek elimineerde. Ik heb nog steeds geen idee wat het was, but who cares!
( in Haarlem Nonja Kuyer Hypnotherapie Tel.: 023-5 33 75 74 info@nonjahypnotherapie.nl)
Bij familie opstellingen moet met een vraag komen en dat is op die manier lastig te achterhalen, geloof me ik heb alles geprobeerd.

Zij kon ook via spiertesten uitzoeken wat de intensiteit van de kanker is en van het virus.
Toen ik begon was de intensiteit van de kanker 46% !!!!
Van het virus 100%.
Aan het eind was de kaker 1% en het virus 0 vandaar dat het waarschijnlijk ook niet meer terug komt.uitslag biopt geen kanker meer wel nog ontstekingsreactie dat was dus die 1%.
Het prettige van de spier testen is dat je de vooruitgang kan meten.
Is je lichaam eenmaal in staat om het virus te overwinnen dan komt het ook niet meer terug.
Er lopen miljoenen vrouwen met dit virus maar hun lichaam is sterk genoeg om het te overwinnen en hebben er daarom geen last van.
Laatst gewijzigd door sita op Zo 19 Mar 2017 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

sita
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 28 Feb 2012 11:39

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor sita » Zo 19 Mar 2017 16:59

De abnoba is een extract van de mistelplant.( marretak)

Dit is een stof die je imuumsysteen versterkt en je daarom helpt het virus te overwinnen.
In Duitsland gebruiken ze dit heel veel bij allerlei soorten kanker.

Het beste kan je dit doen onder begeleiding van een antroposofisch arts in je buurt. Je moet het namelijk opbouwen.
En je kan er grieperig ziek van worden dan is het prettig om dat met een arts te kunnen overleggen.

De Schloss apotheke zit in Duitsland http://www.schlossapo.de tel +49 (0)6851-939 56 56 Maria spreekt Nederlands.

Martha22
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 14 Mar 2017 21:57

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor Martha22 » Di 21 Mar 2017 20:24

liddy schreef:VIN (vulvaire intra-epitheliale neoplasie) is een huidafwijking die wordt veroorzaakt door het humaan papillomavirus (het wrattenvirus).
VIN kan een voorstadium zijn van vulvakanker. Bij ongeveer 5 tot 10 procent van de vrouwen met VIN ontstaat kanker.
Ja, vin kan helemaal overgaan. Echter na hoeveel jaar je schoon verklaard wordt dat weet ik niet.



Beste Liddy, hoe kan VIN overgaan en zijn er meerdere personen helemaal schoon geworden ? Weet je ook welke behandeling (en) daarvoor zijn gedaan ?
Ik hoor graag van je,
hartelijke groet,
Martha

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: schaamlipkanker

Berichtdoor liddy » Zo 26 Mar 2017 17:43

De oorzaak van VIN is een infectie met het Humaan Papilloma Virus (HPV).
Er zijn heel veel soorten HPV, slecht enkele kunnen VIN veroorzaken.
Ongeveer 80% van de vrouwen krijgt ooit tijdens haar seksueel actieve leven een HPV-infectie.
Het lichaam is meestal in staat via het eigen afweerstysteem om deze virussen te bestrijden.
Dus dan bestaat er geen kans meer dat het schaamplipkanker wordt.
Echter soms lukt het lichaam niet om het virus te bestrijden.
En dan bestaat er de kans dat de door het virus aangetaste cellen zich omvormen schaamlipkanker.
Een kans, het is dus nog steeds niet zeker dat het kanker wordt.
Vaak kiest men in dit stadium ervoor om geen risico te lopen en in te grijpen.
Ingrijpen kan gebeuren d.m.v. operatie, bestraling of chemo.
Voor welke behandeling of combinatie van behandeling gekozen wordt, is afhankelijk van de mate van VIN,
de algehele toestand van de vrouw, en de verwachte uitkomst van de behandeling.
Weet je al iets meer over jouw situatie?


Terug naar “Vagina- en vulvakanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten