borstkanker

Voor de borstkankerpatiënten.
nos
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 00:19

borstkanker

Berichtdoor nos » Di 27 Aug 2002 00:22

hallo,

we lezen eigenlijk genoeg over borstkanker maar ik wil wel een dingen weten van wat er zoal na een operatie gebeurd.
dat mensen zich daar over uit willen laten.
hoe voelen mensen zich na een bestraling enz.

Max
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: Di 27 Aug 2002 19:10

Re:borstkanker

Berichtdoor Max » Di 27 Aug 2002 19:37

ik wilde reageren op de vraag hoe iemand zich voelt na een operatie.ik ging het ziekenhuis in voor mijn linkerborst(kanker)en heb mijn rechterborst preventief laten verwijderen(gendraagster).toen mijn linkerborst verwijdert was,heb ik preventief een chemokuur gehad.die kreeg ik omdat ik toendertijd 27 jr.was,gendraagster ben en mijn tumor 3.5 cm was.na de operatie drong het nog niet zo door dat ik mijn linkerborst kwijt was.Dat gebeurde met de eerste douchebeurt.op dat moment wordt je er met je neus letterlijk opgewezen.ik keek naar beneden en zag een litteken.ik heb staan huilen omdat het dan definitief is.je borst is eraf.maarja,na een korte huilbui vol goede moed aan de chemokuur.Wat had ik dat onderschat.Ik kreeg de AC-kuur.1kuur van 4 kuren.Ik ben de eerste en tweede kuur doodziek geweest ,de derde kuur werdt ik opgenomen omdat ik aan het uitdrogen was(ik hield niets binnen).Bij de vierde kuur kreeg ik goede medicijnen.Daar 'wandelde'ik doorheen.ik was wel doodmoe lichamelijk.Ik kreeg ook geen tijd om te herstellen van m'n operatie want na 1 1/2 week kreeg ik mijn eerste kuur.
Ik ben nu 29 maar ben er nog elke dag mee bezig.Ik ben onzettend blij met twee mooie,nieuwe borsten maar nu komt de tijd van verwerking.mijn energie heb ik door de dubbelzijdige reconstructie voor 90 procent terug.Ik ben benieuwd wie zich een beetje in mijn verhaal kan herkennen.Max

Gast

Re:borstkanker

Berichtdoor Gast » Ma 02 Sep 2002 15:20

bij mij is een knobbeltje weggehaald en één lymfeklier. Ik ben zo snel mogelijk gaan meedoen met de ochtendgymnastiek op tv. Voor mensen die veel sporten niet erg zwaar, maar voor operatiepatienten een goed begin. Na tien dagen ging ik weer sporten. Darna bestraling en heb ook veel gesport. Nu ben ik bezig met de chemo en nu vole ik me pas echt ziek. Maar ook nu blijf ik sporten, al zal ik in een chemo week misschien af en toe overslaan of wat gas terugnemen.


Terug naar “Borstkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten