medicatie

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
daemi
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 13 Sep 2011 16:38

medicatie

Berichtdoor daemi » Di 13 Sep 2011 17:30

hoi, volgende maand ga ik onder het mes voor een volledige verwijdering van mijn baarmoeder en omliggende klieren, nu heb ik nog geen gesprek gehad met de anestesist dus kan daar nog geen informatie vragen....., ik heb van verschillende kanten gehoord dat er methadon gebruikt word voor de pijn bestrijding na de ingreep. de moeite die ik hiermee heb is dat ik een erg lang verslavingsverleden heb van o.a. heroine en methadon. momenteel ben ik nu ongeveer 3 1/2 jaar clean en ik maak me eigenlijk best wel zorgen wat de methadon voor reacties bij me oproept, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. is er een ander middel wat eventueel gebruikt kan worden voor pijn bestrijding of heeft er iemand andere tips voor me? 3 weken terug ging ik voor een uitstrijkje en alles is nu in een soort van stroom versnelling dus m'n kop loopt best wel een beetje om......en informatie via het internet opzoeken is ook erg verwarrend en teveel informatie om even rustig te lezen en uit te pluizen.

alvast bedankt voor eventuele reacties :wink:

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: medicatie

Berichtdoor riaw » Di 13 Sep 2011 18:45

Ik zou dit gewoon bespreken met de anesthesist als je je onderzoek krijgt,zij weten best wat ze kunnen geven in jouw geval,er bestaan voldoende andere pijnstillers.

Anneline
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 11 Okt 2011 10:41

Re: medicatie

Berichtdoor Anneline » Di 11 Okt 2011 11:02

Beste Daemi, ik begrijp je angst. Na 3 dagen methadongebruik ben je al behoorlijk hooked en na een week helemaal. Wat je kan vragen is: Palfium. Dat is ook een opiaat maar niet zo erg verslavend als methadon. Het is wel morfine en wel verslavend, maar de afkick is minder erg en duurt maar 3 tot 5 dagen, van methadon duurt het 3 weken of langer. Methadon werkt 24 uur, palfium 4 tot 6 uur. Alleen moet je er wel heeel voorzichtig mee omgaan. Maar het is in ieder geval minder erg als je er mee wilt stoppen, want dat is met methadon een drama, en met palfium wel te doen. Ook kan je je arts vragen wat voor andere morfines er zijn. Ik ken ook tramadol, dat helpt in het begin ook, maar bij mij niet meer, maar zolang tramadol nog werkt is het wel een optie!
Het is wel heel makkelijk voor een arts om symoron voor te schrijven, maar probeer palfium 5mg of een andere morfine die niet zo´n afschuwelijke afkick geeft als symoron, als je er mee wilt stoppen, want je weet hoe dat is, gruwelijk!
Ik ben 54jaar en momenteel door pijnbestrijding ook weer aan de symoron, 15mg

daemi
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 13 Sep 2011 16:38

Re: medicatie

Berichtdoor daemi » Do 27 Okt 2011 17:22

hoi, bedankt voor de reacties, ik lees ze nu pas weer en de operatie is al achter de rug, pijn bestrijding was een crime, epiduraal was een crime, moest telkens naar beneden om bijgesteld te worden of het verdoofde maar aan 1 kant dus werd er besloten om deze voortijdig te verwijderen en over te gaan op de methadon......werd op een flinke hoge dosis ingesteld (60 mg), het frappante is dat ik lichamelijk geen last ervan had maar dus wel geestelijk!!!! ik zal er maar niet over uitwijden maar na anderhalve dag werd besloten om toch maar weer tramadol te proberen en de methadon eventueel als back up. gerlukkig werkte de tramadol nu wel!! erg rare gewaarwording omdat het voor de operatie erg slecht werkte. ben nu al weer weekje thuis en probeer nu de tramadol langzaam af te bouwen want merk wel dat ik ontwenningsverschijnselen ervan heb maar deze zijn te handelen. de operatie is verder geslaagd maar helaas heb ik nog wel een preventieve nabehandeling nodig van chemo en bestraling.
Rot anneline dat je nu weer aan de symoron zit, is echt klote spul, ik hoop dat er in de toekomst een ander pijnmiddel gevonden kan worden want van ervan afkomen is idd een crime, ik ben er zelf meerdere keren ervan afgekickt onder andere omstandigheden weliswaar maar weet wat het middel op den duur met je doet, ook een lage dosis.
groetjes


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten