zwanger willen worden na baarmoederbesparende opratie

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Demi
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 29 Sep 2006 11:47

zwanger willen worden na baarmoederbesparende opratie

Berichtdoor Demi » Vr 29 Sep 2006 13:21

hallo,zijn er vrouwen die net als ik een baarmoederbesparende operatie hebben gehad na de diagnose baarmoederhals kanker?Het lijkt wel of ik de enige ben die zo'n opreratie heeft gehad.Nu willen mijn vriend en ik heel graag een tweede kindje,maar het schijnt dus helemaal niet zo makkelijk te zijn,vroegeboorte etc.Ik hoop op reacties van vrouwen die deze operatie ook hebben gehad en vrouwen die een kindje hebben gekregen na deze operatie,enfin..iedereen dus.

Clara76
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 06 Dec 2006 14:37

Berichtdoor Clara76 » Wo 06 Dec 2006 14:46

Hoi!
Eigenlijk ben ik benieuwd naar hetzelfde als jij. Zwanger worden na een trachelectomie. Ik ben net begonnen met IUI behandelingen om zwanger te worden en vind het maar spannend!
Wat ik mis is de voorlichting, kennelijk kunnen de artsen geen standaarden afgeven en is het vnl afwachten of het lukt.
Hoe ver ben jij nu? Je bericht is van 3 mnd geleden, ben je al begonnen?

Grt, C

Desire30
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 24 Sep 2006 11:49
Locatie: noord holland
Contact:

zwanger worden na trachelectomie

Berichtdoor Desire30 » Do 09 Aug 2007 12:09

Hallo dames,

Ik ben benieuwd hoe het met jullie is vergaan, mbt zwangerschap!
Ik heb mijn laatste operatie afgelopen dec 2006 gehad en ben nog steeds vaak moe.
Ik heb ook veel problemen met de sexualiteit gehad omdat de vagina verkort is..
Jullie?
Hoe gaat het nu met zwanger worden?
Ik heb binnenkort een gesprek met de arts van die afdeling, puur ter info.
Ik voel mij er nog niet klaar voor om zwanger te worden, ik wil eerst meer opgeknapt zijn.
Ik heb ook erg last van mijn lymfe, mijn benen houden steeds vocht vast, vermoeid gevoel en gauw kramp. was 6 cm vocht rondom nu 2, en ik heb al een half jaar hydrotherapie en lymfedrainage maar volgens mij gaat het echt niet meer weg.
Ben bang dat ik met de zwangerschap ook meer vocht vast ga houden en niet goed kan lopen straks. Ik heb nu gelukkig een normaal postuur (36-38)maar ik was slanker voor de operatie.
Ik begreep dat je wel op de normale manier zwanger kan worden. Hoe is dat met jullie gegaan?
met vr groet Desire
Houdt moed!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 09 Aug 2007 12:47

Beste Dames,

In juli 2003 ben ik behandeld voor eierstokkanker.
Doordat bij mij de baarmoeder ook verwijderd is, is zwangerschap, ook gezien mijn leeftijd (bijna 50 nu) niet aan de orde.
Dus over zwanger worden kan ik niets zeggen.
Wel weet ik dat seksualiteit en gynaecologische operaties vaak problemen opleveren.
Door de operatie verandert er veel. Hormonen gedragen zich anders, e.d.
Bij mij lukt seks doordat mijn vriend veel geduld heeft, we een andere positie aannemen en glijmiddel gebruiken.
Doordat ik geen hormonen meer procudeer, heb ik eigenlijk geen lustgevoelens meer. Da's heel erg wennen.
Het is echt een ontdekkingstocht naar hoe het weer fijn kan zijn.

Bij lymfeproblemen moet je vooral blijven wandelen.
Tenminste dat hoor ik vrouwen bij Stichting Olijf melden.
Er zijn vrouwen die lymfeproblemen blijven houden, maar dan vaak op een niveau wat te doen is.
Ik meen dat er in Friesland een speciale poli is voor lymfeproblemen.

Moe zijn is een klacht die lang aan kan blijven houden.
Je zult heel wat meegemaakt hebben en dat moet allemaal zijn plaats krijgen.
Het is bij jou 'nog maar' een half jaar geleden, gun jezelf echt wat meer tijd.
Wees lief voor jezelf, overvraag jezelf niet.

Veel sterkte,
Liddy

Mandy76
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 01 Apr 2008 01:34
Locatie: Hoogerheide
Contact:

Berichtdoor Mandy76 » Di 01 Apr 2008 01:40

Hoi Demi, Clara en Desire,

Jullie berichten zijn van een poosje geleden maar reageer toch maar.
Ik heb ook een trachelectomie gehad en ben helaas nog steeds niet zwanger. We zitten inmiddels in de IVF molen en de 1e poging is pas mislukt, nu nog 2 te gaan...
Ik heb met 3 andere lotgenoten contact gehad en die zijn alle 3 op een natuurlijke manier zwanger geworden dus het kan wel.
Alleen is de opening bij mij zeer klein en ik maak niet het slijm aan waar het sperma normaal gesproken langs naar binnen gaat.
Daarnaast is de zaadkwaliteit van mijn vriend niet zo best, we mochten niet eens aan inseminaties beginnen.
We hopen dat het met de 2e of 3e IVF wel gaat lukken.
Hoe is het inmiddels met jullie?
Zijn jullie al zwanger geraakt of hebben jullie al een wonder in handen?

Groetjes Mandy.
32jr/2,5jrKW/09-'06 baarmoederbesparende OK na BMHK/vriend slecht zaad/12-'07 1eproefTP mislukt, 2eproefTP gelukt/IVF1 01-'08 mislukt/04-'08 biopt;goed!/IVF2 05-'08 mislukt, 1 cryo; niet goed ontdooit/IVF3a afgebroken/IVF3b 12-08 mislukt/IVF4 09-09 UZGent

Jeany
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 15 Dec 2008 16:02
Locatie: Alphen aan den rijn

zwanger worden na operatie aan baarmoeder

Berichtdoor Jeany » Di 16 Dec 2008 11:48

Ik heb vorig jaar september een baarmoeder besparende operatie gehad.
In eerst instansie zou alles worden weg gehaald, maar toen we er achter kwamen dat ik zwanger was hebben we hard geknokt om de zwangerschap te mogen behouden.
Helaas is 2 weken na de operatie mijn zwangerschap toch mis gegaan.
We zijn nu al bijna 1 jaar aan het proberen om zwanger te worden, maar dat wil nog niet lukken.
Zijn er vrouwen die hetzelfde hebben mee gemaakt of mee maken??
Ik zou graag wat ervaringen willen delen.

Groetjes Jeany

Mandy76
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 01 Apr 2008 01:34
Locatie: Hoogerheide
Contact:

Berichtdoor Mandy76 » Di 16 Dec 2008 12:33

Hoi Jeany,

Uit mijn voorgaande bericht kon je lezen dat ook wij problemen hebben.
Inmiddels is ook de 2e IVF mislukt en momenteel zijn we bezig met de 3e (ip laatste) IVF maar krijg al het gevoel dat menstruatie eraan komt... :(

Vreselijk dat jullie toen je kindje zijn verloren... :cry:
Je zou dus eigenlijk denken dat spontaan nu weer zou moeten lukken want het kan wel, het zaad, je eitjes en baarmoederslijmvlies zou goed genoeg moeten zijn, dat hebben ze al bewezen. Of waren jullie toen al lang bezig?
Normaal laten ze je altijd eerst een jaar proberen en gaan dan pas verder kijken. Je zou al kunnen temperaturen en zaad van je man na laten kijken, dan ben je die stappen alvast voor.
Veel succes! :wink:
32jr/2,5jrKW/09-'06 baarmoederbesparende OK na BMHK/vriend slecht zaad/12-'07 1eproefTP mislukt, 2eproefTP gelukt/IVF1 01-'08 mislukt/04-'08 biopt;goed!/IVF2 05-'08 mislukt, 1 cryo; niet goed ontdooit/IVF3a afgebroken/IVF3b 12-08 mislukt/IVF4 09-09 UZGent

Jeany
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 15 Dec 2008 16:02
Locatie: Alphen aan den rijn

Zwanger worden na een operatie aan baarmoeder

Berichtdoor Jeany » Di 16 Dec 2008 14:04

Hoi mandy,

Dankje voor je reactie,
de vorige keer dat ik zwanger was, was het al raak binnen 1 maand.
Je snapt dat het nu dus iedere keer een teleurstelling is. :cry:
Jij hebt natuurlijk ook steeds die teleur stelling.
Ik krijg constant van iedereen te horen dat ik het gewoon te graag wil.

Zoals ik uit je bericht begrijp is jouw arts dus na 1 jaar gaan helpen.
Heb je daar zelf om moeten vragen of is dat tijdens een controlle aan de praat gekomen?

Groetjes Jeany

Mandy76
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 01 Apr 2008 01:34
Locatie: Hoogerheide
Contact:

Berichtdoor Mandy76 » Di 16 Dec 2008 16:53

Pfff mensen moeten eens beter leren luisteren ipv met hun goedbedoelde adviezen/opmerkingen te komen! "Je moet er niet zo mee bezig zijn, ga eens lekker op vakantie" en al dat soort onzin heb je helemaal niks aan! :x
En hoe kan je nu een kind TE graag willen, duh?! Zodra je een kinderwens hebt, heb je eenmaal een wens voor een kind en vanaf dat moment draait daar alles om. En dan inderdaad elke maand die teleurstelling weer, confrontaties veraf op tv, weer een dood babylijkje, een vrouw uit India van 70 bevalt na 1 IVF van dochter, confrontaties van dichtbij, de zoveelste vriendin die zwanger is, zucht... En dan krijgen we binnenkort ook nog leuk een foetus op de deurmat, joepie! :evil:
Oeps, raaz een beetje door zie ik hihi. :D
Maar goed, normaal kijken ze pas na 1 jaar. Ik heb toen na een half jaar aangekaart of we al iets konden ondernemen en toen werd zaad nagekeken en bleek dat hartstikke slecht, dus zodoende ging ons balletje rollen. En ik had alvast een paar maanden getemperatuurd dus dan wordt je daar niet mee naar huis gestuurd. We zouden voor IUI gaan maar daar was het zaad helaas te slecht voor, weg 6 kansen. En nu dus bezig met laatste IVF... :?
32jr/2,5jrKW/09-'06 baarmoederbesparende OK na BMHK/vriend slecht zaad/12-'07 1eproefTP mislukt, 2eproefTP gelukt/IVF1 01-'08 mislukt/04-'08 biopt;goed!/IVF2 05-'08 mislukt, 1 cryo; niet goed ontdooit/IVF3a afgebroken/IVF3b 12-08 mislukt/IVF4 09-09 UZGent

Monique F.
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 29 Jul 2009 23:15

Re: zwanger willen worden na baarmoederbesparende opratie

Berichtdoor Monique F. » Wo 29 Jul 2009 23:19

Hallo dames,

Ik wil graag reageren op jullie vraag, maar omdat de datum van de berichten al een tijdje geleden is, vraag ik mezelf af of dit nog wordt gelezen?

Groeten Monique

Mandy76
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 01 Apr 2008 01:34
Locatie: Hoogerheide
Contact:

Re: zwanger willen worden na baarmoederbesparende opratie

Berichtdoor Mandy76 » Do 30 Jul 2009 14:01

Hoi Monique,

Ik kreeg een notificatie van je reactie dus heb het gelezen maar de rest?
Na mijn laatste reactie volgde ook geen nieuwe...

Inmiddels is ook onze 3e IVF mislukt... :cry:
En helaas geen cryo's.
In april nog kijkoperatie gehad en deze was goed behalve dat ik ook milde endometriose blijk te hebben.
We zijn nu bezig voor de 4e (laatste) IVF in UZGent (België). Dit moeten we deels zelf betalen.
En in ons geval kost het totaal bijna €6000! vanwege de vele hormonen die ik nodig heb.
Het zal ws ergens in sept/okt worden. Dus heel hard duimen nu! :wink:
32jr/2,5jrKW/09-'06 baarmoederbesparende OK na BMHK/vriend slecht zaad/12-'07 1eproefTP mislukt, 2eproefTP gelukt/IVF1 01-'08 mislukt/04-'08 biopt;goed!/IVF2 05-'08 mislukt, 1 cryo; niet goed ontdooit/IVF3a afgebroken/IVF3b 12-08 mislukt/IVF4 09-09 UZGent

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: zwanger willen worden na baarmoederbesparende opratie

Berichtdoor stoffeltje » Do 30 Jul 2009 19:15

hoi mandy ,monique,
zelf heb ik er geen ervaring mee,maar kan mij grandioos voorstellen dat de kinderswens groot kan zijn.
heb zelf ook geen kinderen.
zal duimen voor jullie,liefs stoffeltje :wink:

Boxje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 04 Aug 2010 13:43

Re: zwanger willen worden na baarmoederbesparende opratie

Berichtdoor Boxje » Wo 04 Aug 2010 14:00

Hallo,

Nadat ik in 2007 bevallen was van ons zoontje werd er bij mij baarmoederhalskanker geconstateerd.
Er is 2 maanden daarna een baarmoedersparende operatie verricht.
Nu 2010 gaat alles geweldig. Nou ja! We willen zo graag nog een broertje/zusje voor die kleine van ons.
JA JA ik weet het je moet blij zijn met wat je hebt, maar het doet zo'n pijn als mijn zoontje vraagt of ik ook
een baby in mijn buik kan maken. (Hij wil ook zo graag een baby)
Wij zijn 2 weken geleden bij de oncoloog en gyneacoloog geweest. Deze hebben ons doorverwezen naar de IVF afdeling.
Vandaag de brief binnen gehad. 31 augustus 2010 hebben wij onze eerste afspraak. Heb geen idee wat ons allemaal te wachten staat en vind het doodeng.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen????
groetjes Boxje


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten