Tweede keer PAP3B

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Bellefloortje
Lid
Berichten: 0
Lid geworden op: Zo 24 Jul 2022 09:41

Tweede keer PAP3B

Berichtdoor Bellefloortje » Zo 24 Jul 2022 10:10

Bericht wacht op goedkeuring:

Dag mensen,
Ik ben een vrouw van 48 en heb net te horen gekregen dat mijn uitstrijkje opnieuw een PAP3B was. Eerder in 2019 had ik ook een PAP3B. Daarna colposcopie gehad met biopten, uitslag CIN3. Volgens mij geen echo gehad (ik lees hier dat sommigen dat wel hebben gehad). Ik ben destijds behandeld met lisexcisie. Verder heb ik 3x een HPV-vaccinatie gehad (op eigen kosten… erg duur!) om mijn lichaam te helpen van de HPV af te komen. Dat is helaas niet gelukt, de HPV bleef aanwezig. De uitstrijkjes waren tijdens de controles wel goed. Tot deze laatste controle….
Nu kan ik op internet niet veel vinden over een herhaalde PAP3B een aantal jaren later. De gynaecoloog zei dat we na de colposcopie (die staat gepland op 26-7) aan de hand van de uitslag van de biopten een plan gaan maken (op 12-8 pas…). Hij noemde dat mogelijk het advies wordt dat de baarmoeder eruit moet.
Ik begin me inmiddels wel zorgen te maken en lig er ‘s nachts wakker van… wat als het nu wel echt kanker? Is de kans daarop groter nu het een herhaalde PAP3B is? Of zat er al die tijd mogelijk al iets dieper in de baarmoeder, dat niet gezien is? Wie weet dit? Of wie heeft hier ervaring mee?
Hoor graag jullie reacties!

Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten