Pijn na behandeling

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
missame
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 03 Feb 2009 13:36

Pijn na behandeling

Berichtdoor missame » Do 05 Feb 2009 19:14

Hallo allemaal,

In de zomer van 2008 kreeg ik last van mijn rug en benen, en dat werd steeds erger. Na een paar weken naar de dokter gegaan die mij na wat onderzoek doorstuurde naar de gynaecoloog die na onderzoek ontdekte dat ik baarmoederhalskanker had. Ik was 26 jaar maar de kanker was al flink ver vergroeid, waardoor ook de pijn was ontstaan, en uitgezaait naar mijn lymfen in de buik en een eierstok.
Inmiddels heb ik een operatie, chemokuren, en bestraling zowel in als uitwendig achter de rug en ziet het er allemaal redelijk goed uit.
De pijn is echter heel erg geweest, ik slikte tegen de pijn 200 mg morfine (ja echt, 200), 25 mg amytriptyline, 25 mg nozinan, en 25 mg methadon per dag, en verder nog wat diclofenac en paracetamol als versterkers.
Die pijn is nu niet meer zo erg, maar zit er nog steeds. Ik heb vooral 's avonds nog last van mijn rug en mijn benen, in mijn benen voelt het alsof er ijs in zit.
Om de pijn echt weg te krijgen zou ik nog wel 40 mg morfine per dag moeten nemen, maar het probleem is dat mijn eetlust daar zo ontzettend door verdwijnt, en ik ben al 15 kg te licht. Niet te vergeten de stonedheid die ontstaat door morfine, en ja, ik probeer langszaamaan mijn leven wel weer op te pakken.

Heeft iemand anders dit ook (gehad), die napijn?
Hoe ga je na de behandeling om met die pijn? Heeft iemand tips?

Groetjes Ame

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Pijn na behandeling

Berichtdoor liddy » Do 05 Feb 2009 19:21

Kan het zijn dat je vocht vasthoudt in je benen?
Dan zou lymfedrainagetherapie bij een fysiotherapeut is voor je kunnen zijn.
Van andere vrouwen die ik bij Olijf ontmoet, hoor ik dat de klachten minder zijn, als ze maar veel wandelen.

Stichting Olijf bied steun en hulp aan (ex-) patiënten met gyneacologische kanker en hun naasten.
http://www.kankerpatient.nl/olijf/
Ik bezoek de koffieochtenden in Amersfoort.
Aangezien bij mij (eierstokkanker) het niet uitgezaaid was, heb ik weinig klachten van mijn benen.


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten