Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Marielle.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009 14:09

Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor Marielle. » Di 05 Mei 2009 14:31

Ik heb zelf een aantal klachten en ben niet iemand die gelijk naar de dokter gaat als ik klachten heb, maar maak me toch heel veel zorgen.
Ik heb voor een 2 maanden terug dat ik naar de toilet ging en plots pijn kreeg als of ik een blaas onsteking had, zo van het ene op het andere moment, ik had ook gelijk veel bloed bij het plassen en ben na 45 min nog een keer gaan plassen en toen was het meer bloed als urine heb gelijk een huisarts gebeld en kon gelijk komen, die deed een testje en zij dat het voor 95 % blaas onsteking was en kreeg medicatie. Dan een paar dagen later kreeg ik weer opnieuw die pijn en weer bloed bij de urine, dan weer naar de huisarts en kreeg 500 mg antibiotica voor 10 dagen, want had weer een blaas onsteking. ook heb ik al een aantal maanden dat als ik plas dat ik van binnen aan de rechter kant pijn voel. zo ook aan de rechterkant net onder de taile lang de ruggenwervel, als ik daar duw dan voelt het aan als een blauwe plek, en geeft het een soort rug pijn gevoel. Ook heb ik al ruim een jaar dat als ik een tampon in breng of sex met mijn man heb, dat het lijkt als of er een blauwe plek van binnen zit, zo gauw die aangraakt wordt dan verschiet ik van de pijn. Nu heb ik de laatste 2 maanden dat ik hevig ongesteld ben en ook veel langer gemiddeld een 10 a 12 dagen,ik moet om de 1.5 a 2 uur mijn tampon verschonen, en draag ook een extra maandverband, ook schrok ik me rot daar er een bloed stolsel van zo een 6 cm lang en 1 cm dik mee naar buiten kwam na dat ik mijn tampon er uit hiel. Ook heb ik lichtbruine afscheiding en dat ruikt naar een paardenstal :oops: ook hou ik die klachten gewoon als maar en dat gaat niet weg. verder klachten zijn misselijk erg duizelig en een beroerd gevoel en lichte buikpijn. Nu ben ik gister ongesteld geworden en heb zoveel rug pijn, daar lijkt het op, dat is die plek die ik al noemde dat zitten en liggen beide zoveel pijn doet, dat ik nu eigenlijk een afspraak wil maken bij de huisarts, maar ben zo bang dat er misschien wel niets aan de hand is en dat de huisarts misschien denkt dat ik een aansteller ben, dat ik graag eens zou willen weten of er iemand met de zelfde klachten is of had en wat het kan zijn?! Ik had bij het laatste uitstrijkje ook pap 2 .

Ik hoop op een antwoord :wink:

Vriendelijke groetjes Marielle

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor liddy » Di 05 Mei 2009 18:34

Als de huisarts jouw een aanstelster zou vinden, dan zou ik meteen een andere huisarts zoeken.
Jij maakt je zorgen, je hebt klachten die buiten het normale patroon vallen, dus is het heel terecht dat je een afspraak maakt.
Is het iets onschuldigs, prima, dan mag de huisarts jou uitleggen wat er aan de hand is.
Je maakt je zorgen en dat op zich is al reden genoeg om een afspraak te maken.
Doen hoor.

Marielle.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009 14:09

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor Marielle. » Di 05 Mei 2009 21:13

Hallo liddy,

Dankje voor je reactie :)

Ik heb een afspraak gemaakt en kan vrijdag terecht, en dan is het afwachten wat er gaat gebeuren. Maar zou zo graag eens weten of er meer vrouwen met deze klachten zijn, daar was ik eigenlijk ook heel erg benieuwd na, zo dat ik misschien al kon weten wat er misschien aan de hand zou zijn.
Maar jammer genoeg komen er niet veel reactie`s op, maar heb toch niet het idee dat ik de enige ben :oops:

Liefs Marielle

Ingrid L
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: Ma 29 Dec 2008 14:21

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor Ingrid L » Di 05 Mei 2009 21:55

Hoi Marielle,

Ik heb jouw verhaal gelezen en sommige punten zijn voor mij herkenbaar. Bij mij ging het sluipend. Van de ene op de andere dag plaste ik ook zoveel bloed dat ik gewoon 5 minuten moest blijven zitten, toen hield het op, een paar dagen later weer zo ernstig midden in de nacht gewoon alleen bloed plassen alsof ik een volle blaas had en een hele wc vol met hele grote vlees-stolsels. Ik dacht toen dit is niet goed. De huisarts gaf me pilletjes om het bloeden te stoppen en moest gelijk komen. Hij voelde een behoorlijke verdikking rond de baarmoeder en dacht of aan een zwangerschap of iets anders. Mijn buik was ook rechts onderin opgezet, had een weeig gevoel en na dat vele bloed plassen is je zink-gehalte ook erg laag waardoor je duizelig kan worden. Na echo etc. bleek dat ik een en al vleesboom in mijn baarmoeder had die er toen een paar weken later uit gehaald is. Voor de operatie en zonder die pilletjes die het bloeden stopt, kon ik gewoon de deur niet uit en liep met babyluiers om zoveel bloed verloor ik continu. Met de pilltjes kon ik het uitzingen tot de operatie zonder bloedverlies. Tijdens de pilgebruik-weken had ik licht bloedverlies en met de menstruatie die zware bloedingen die dan niet ophielden.
De vleesboom woog bijna 1 kg zo groot. Het was dus gelukkig niets ernstigs. Dit zou bij jou dus ook het geval kunnen zijn, het is goed dat je nu ook naar de huisarts gaat voor verder onderzoek en dring erop aan dat je een echo krijgt want daarop kunnen ze zien of jij ook vleesbomen hebt en zo niet kunnen ze eea verder onderzoeken.
Veel sterkte
Gr. Ingrid

Marielle.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009 14:09

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor Marielle. » Di 19 Mei 2009 15:43

Hallo,

Dankje voor jullie reactie :)

Ik ben nu 2x bij de huisarts geweest, de eerste keer gaf die mij de pil, dat was voor 3 maanden daar die dacht dat het met de hormonen te maken had, toen ik thuis kwam en de bijsluiter las, dacht ik owjee, maar die ga ik niet in nemen, daar ik en rook, en boven de 35 ben, een veel te hoog cholesterol heb, en veneuze in de onder benen, en nog een paar dingen meer, waar bij het risico te groot is om de pil te nemen. Heb dan weer contact met de huisarts opgenomen, en ben gister daar weer geweest, en hij vond ergens wel dat ik daar gelijk in had pfff. Nu mag ik dan toch naar de gynaecoloog, en krijg ik een inwendige echo, een uitstrijkje, en een ct scan. Sinds een paar dagen heb ik plots meer pijn in buik, pijn aan de rechter zij kant net boven de heup, en bij hoesten doet het pijn in mijn buik, en als ik de groote boodschap moet doen dan krijg ik een pijn in mijn buik en voel die pijn ook in mijn anus, zo ook als ik zit en loop doet het zeer in mijn buik, zoals ook pijn in mijn onderrug, op de heup. Ik moet er even bij zeggen dat ik begin aug vorig jaar met spoed ben opgenomen met een eileider onsteking, abcessen op en in mijn eileiders, en dan na echo foto en ct scan naar voren kwam dat de eileiders en eierstokken, en baarmoeder verkleefd is aan elkaar, heb toen een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen. Bij de laatste scan in dec 2008 bleek ook dat ik een cyste of iets anders op mijn rechter eierstok had zitten, de arts kon dat niet zo goed zien.En is de afspraak gemaakt dat als ik weer die pijn zou krijgen dat ik dan gelijk een operatie krijg. Nu heb ik dus weer zo ongeveer die pijn, alleen geen pijn in de eileiders .

Dus kan nu alleen maar afwachten, of als de pijn erger wordt weer terug naar de huisarts.

Groetjes Marielle

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor liddy » Di 19 Mei 2009 23:10

Een cyste op de eierstok is uiterst uiterst zelden kwaadaardig.
Wel kan een cyste voor heel wat ongemak zorgen.
Door de grootte kan een cyste tegen de baarmoeder aan zitten te vervelen.
Het komt voor dat de cyste door zijn grootte en/of gewicht een eileider kan laten knakken.
Dit geeft zo'n ongelofelijke pijn, vaak in aanvalsgolven, dat je wel naar de dokter wil.
Meestal wordt dan nog diezelfde dag met een kijkoperatie de cyste en vaak ook de eileider verwijdert.
En dan ben je o zo blij dat je van die pijn af bent. Tenminste ik wel :)
Standaardprocedure is dat de cyste naar de patholoog gaat voor controle. Hier hoef je niets achter te zoeken.
In jouw geval kun je beter een keer teveel naar de dokter gaan, dan te weinig.
Wellicht kan men via echo meer duidelijkheid krijgen.
Succes.

Marielle.
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009 14:09

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor Marielle. » Wo 20 Mei 2009 14:15

Hallo Liddy,

Dankje voor je reactie :)

Ik heb gister antibiotica gekregen, en 5 juni heb ik de ct scan, en 15 juni kan ik bij de gynaecoloog terecht, dan krijg ik een inwendige echo en een uitstrijkje, daar mijn vorige uitstrijkje pap 2 was, dus nu is het even afwachten allemaal. Mocht de antibiotica niet aanslaan, dan dan zal ik op zn laatst vrijdag weer in het ziekenhuis liggen, want eigenlijk mocht ik geen antibiotica meer en moest er gelijk worden in gegrepen en zou ik een operatie krijgen, maar de huisarts was gelukkig zo aardig om mij die dus wel te geven, want ben als de dood voor een operatie, plus mijn nieuwe klachten die ik heb .Dus nu is het even afwachten allemaal.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor liddy » Wo 20 Mei 2009 19:19

Ik hoop zo voor jou dat de antibiotica aanslaat.
Ja, een operatie is toch altijd weer even spannend, maar gelukkig slaap ik als ze bezig zijn ;)
Succes de komende dagen.

Nicole.1984
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 09 Jun 2009 17:47

Re: Baarmoederhals kanker of vleesbomen ?

Berichtdoor Nicole.1984 » Di 09 Jun 2009 18:04

hallo marielle,

Ik wilde ook even reageren op jouw 'vraag'.
Ook ik heb erge pijn in mijn linke kant bij mij eierstok.
Ik heb ook tussentijdse bloedingen en de pijn bij het plassen en de grote behoefde komt mij erg bekend voor.
Ik ben in 2006 en in 2007 2 x geopereerd, een kijk operatie.
Ik had allebei de jaren een kieste op mij eierstok en mijn eileider en deel van mijn eierstok is toen verwijderd.Ik moet elke keer voor controle naar de gynocoloog, maar vorig jaar was er niets aan de hand en nu 3 dagen geleden kreeg ik weer lichte pijn links onder bij mijn eierstok, lopen, zitten, na de toilet doet dan ook erg veel pijn, en het komt met vlagen ene keer kan ik het verdragen en andere keer pff...loop ik krom van de pijn.
Ik heb ook erg veel last van afscheiding, en die geur waar je het over hebt, dat ken ik ook....een hele sterke rare geur, en ik schaam me daar echt voor bij mijn partner...Telwijl ik me gewoon weg elke dag was, en als ik dan savonds weer ruik, weer was...want pfff.....vind dat vreselijk!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik HPV heb, ( humaan papillomavirus ) daar zijn ze dan vorig jaar achter gekomen. Zou even een kleine uitleg geven :

HPV is de meest voorkomende SOA, ongeveer 80% van alle mensen is besmet of is ooit besmet geweest met HPV. De meeste mensen hebben er geen last van en merken het ook niet, maar besmetten nog wel andere mensen. De HPV’s worden over het algemeen ingedeeld in 2 soorten: de laag- en de hoog-risicogroep. De hoog-risicogroep is verantwoordelijk voor verschillende vormen van kanker. Elk jaar overlijden er wereldwijd een kwart miljoen vrouwen aan baarmoederhalskanker, waarvan ruim 200 in Nederland. ( bron wikipedia )

Omdat ik nu dus weer zoveel pijn heb, maak ik me dus weer erg druk, Morgen vroeg ga ik na de huisarts, ik heb mijn gy=n al gebeld maar deze geven aan dat ze niet eerder dan 30 juni weer plek hebben, nou met deze pijn kan ik niet zo lang wachten. maar ik probeer nu een spoed afspraak via de dokter te krijgen.

Ik hoop dat ik wat van je hoor en dat alles goed
gaat met je,

Groeten Nicole


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten