klachten... baarmoederhalskanker??

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
nora2e
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 11 Mei 2009 17:18

klachten... baarmoederhalskanker??

Berichtdoor nora2e » Ma 11 Mei 2009 17:39

hoi hoi,
Ik heb al een hele tijd vage klachten en heb daarom 2 jaar geleden een uitstrijkje laten maken ook omdat de ex van mijn ex baarmoederhalskanker had en ik er later achter kwam dat dit door het HPV virus kan komen en dat dat dan weer via geslachtsgemeenschap overgebracht kan worden. er was gelukkig niks uitgekomen, maar ik werd ook niet verder ingelicht door de arts. nu worden mijn klachten steeds erger, ik heb eigelijk constant onderin mijn buik pijn { steken, en gewoon erg gevoelig daar} en had ik laatst ook bloed na de sex, ik was daarnaast ook iets van 2 weken ongesteld gebleven, en had ik stolsels tijdens mijn ongesteldheid, ik heb last van vage afscheiding de ene keer lijkt het wel alsof het er als water uitloopt en de andere keer is het weer donkerder van kleur en er zit vaak een rare geur aan, maar dit wisselt allemaal steeds weer, ik ben vaak moe en heb pijn in mijn bekken onderin mijn rug, ook heb ik vaak pijn tijdens de sex en dan bedoel ik vooral mijn baarmoeder. ik weet niet zo goed wat ik hier allemaal van moet denken. zijn er andere die dit allemaal herkennen. succes voor iedereen.

Gr. nora

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: klachten... baarmoederhalskanker??

Berichtdoor liddy » Ma 11 Mei 2009 22:31

Jouw klachten kunnen diverse oorzaken hebben.
Hormonen die een beetje op de loop gaan, onschuldige vleesboom, overgang enz.
Je huisarts is degene die je kan vertellen wat er aan de hand is.
Via dit forum is niet te vertellen wat je hebt.
Neem jezelf serieus en ga naar de huisarts.

nora2e
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 11 Mei 2009 17:18

Re: klachten... baarmoederhalskanker??

Berichtdoor nora2e » Do 14 Mei 2009 08:12

hoi liddy,
bedankt voor je reactie, ik heb morgen een afspraak bij de dokter. ik was gisteren zo moe dat ik s'middags maar even op bed was gaan liggen, toen werd de pijn zo erg in mijn bekken en onderbuik dat ik huilend wakker werd van de pijn. maar goed het is al wat jij zei, het kan van alles wezen hoeft niks ernstigs te zijn. nogmaals bedankt voor je reactie :D

nora2e
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 11 Mei 2009 17:18

Re: klachten... baarmoederhalskanker??

Berichtdoor nora2e » Vr 15 Mei 2009 11:22

hoi hoi,
ben vandaag bij de dokter geweest en hij zag wat plekjes op mijn baarmoederhals zitten, wat kan dit betekenen???
ik moet nu naar het ziekenhuis voor een echo. ben benieuwd wat er dan uitkomt.....

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: klachten... baarmoederhalskanker??

Berichtdoor liddy » Vr 15 Mei 2009 14:44

Dit zou bijv. kunnen duiden op onschuldige erosie van het slijmvlies, kleine ontstekingen.
Soms is het nodig om antibiotica te slikken, soms is behandeling nodig.
Er zijn namelijk vormen van erosie die zich na vele jaren mogelijk toch tot kanker kunnen ontwikkelen.
Dus op dit moment is het wel nodig om het te onderzoeken en eventueel te behandelen.
De kans dat het onschuldig is, is heel groot.
Gaan ze een uitwendige of inwendige echo doen?
Een inwendige echo klinkt eng, maar valt heel erg mee.
Met een dun staafje (ongeveer een vinger dikte) tasten ze dan via je vagina de baarmoederhals af.
Ik heb dit onderzoek al diverse keren gehad en of het nu een man of vrouw was, het gebeurde altijd zorgvuldig en respectvol.
De arts snapt ook wel dat je liever je pols laat onderzoeken.
Succes.


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten