onzekere dagen door pap 4/5

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor shenniep » Za 08 Jan 2011 20:09

Hoi Esther,

Wat een opluchting voor jou dat het toch kon doorgaan.
Heb je dat in ieder geval achter de rug.
Ik ben blij voor,en nu inderdaad rustig aan.
Neem de tijd voor jezelf ook vooral om te verwerken wat er allemaal is gebeurt.
Laat je maar lekker vertroetelen hoor dat heb je wel verdient.
Ga voor je duimen voor de uitslag.

liefs Hennie

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor Btje » Ma 10 Jan 2011 20:25

Hoi Esther,

Lees je verhaal nu pas...even tijdje er tussen geweest ;)
Heftig allemaal he, wat er dan zo onverwachts op je pad komt!
Zie dat je de behandeling al ondergaan hebt! Blij dat het op zich meegevallen is, en vooral heel fijn dat je zoveel lieve mensen om je heen hebt, die voor je zorgen, dat maakt het allemaal een stukje dragelijker!
Heel veel sterkte gewenst! Wanneer krijg je de uitslag van het weefsel?

Liefs

Btje

Margrietje
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 04 Jan 2011 15:17

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor Margrietje » Di 11 Jan 2011 10:00

Hoi Esther,

Blij voor je dat je opgelucht bent!
Het voelt natuurlijk ook wel als een opluchting, inderdaad wat je zelf zegt, die shit is eruit!
Doe lekker rustig aan, je hoeft echt niet meteen weer te gaan werken ofzo, het is hartstikke fijn om gewoon lekker een week thuis te blijven want
je zal het misschien wel merken, vaak pas na een paar dagen, dat lichamelijke inspanning zoals even op de fiets naar je werk dus, best wel tegen kan vallen.
Maar misschien heb je amper ergens last van en dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn!

Sterkte!

Margriet.

Margrietje
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 04 Jan 2011 15:17

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor Margrietje » Di 11 Jan 2011 10:14

shenniep schreef:Hoi Margriet,

Ik heb dus hetzelfde ze hebben alles weg
kunnen krijgen en over een halfjaar terug komen.
Alleen nu begint bij mij de twijfel alweer toe te slaan.
Kijk toen ik die uitslag kreeg moest ik over een halfjaar terug komen.
Dat leek toen heel ver weg.
Maar nu is het al over ongeveer 3 maanden dan gaat het te snel snap je?
Nu denk ik zo nu en dan, stel dat het in april weer mis is?
Ik ben niet een doemdenker hoor maar soms vliegt het mij aan.
Alhoewel ik eigenlijk helemaal geen klachten heb betreffende mijn ongesteldheid.
Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken alleen dat lukt niet altijd.

groetjes Hennie


Tja... het is inderdaad echt wennen na dit alles.
Zelf had ik het geestelijk echt even zwaar maar heb vorige week dus dit forum opgezocht en ook boeken gelezen over omgaan met kanker/angst en ben ontspannings en ademhalingsoefeningen
gaan doen en wow wat heeft dat geholpen! ook heb ik een boek gelezen over iemand die kanker niet als ziekte ziet maar als overlevingsmechanisme. Daardoor voel ik me weer alsof ik weer de controle
over mijn lijf heb en ik heb de afgelopen dagen ook totaal geen geestelijke klachten meer gehad.

De man redeneert dat je lichaam een wonderbaarlijk iets is, wat natuurlijk waar is, en dat gezonde cellen veel zuurstof en goede voedingsmiddelen vragen. Krijgen zij echter langere tijd geen/minder zuurstof en komen er ophopingen van giftstoffen of stress/woede (dat is natuurlijk allang bewezen als boosdoener voor je lichaam ook) dan ziet je lichaam als enige uitweg om gezonde cellen te muteren tot kankercellen, want die kunnen wel leven op gif/stress/amper zuurstof.
Dus is kanker een overlevingsmechanisme in de zin van dat je lichaam het desbetreffende gebied in je lichaam niet af laat sterven maar om zichzelf proberen te redden de gezonde cellen dus in andere cellen muteert zodat er toch leven blijft.
Natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die supergezond leven die kanker krijgen en we kunnen nog steeds niet verklaren hoe dat mogelijk is.
Maar als je cijfers vergelijkt van vroeger, lang geleden toen misschien 1 op 8000 mensen kanker had, nu in Amerika ligt dat cijfer al op 1 op 3, en toevallig zijn dat de mensen die gemiddeld het ongezondst leven, veel hectiek, stress, slecht eten, amper vitamines, overgewicht, etc.

Ik laat me niet compleet leiden door het boek, maar toch heeft het mij dus echt het vertrouwen in mijn eigen lichaam terug gegeven, ik was al steeds gezonder gaan leven de afgelopen jaren omdat ik zelf
ook geen zin had in de hart-en vaatziekten die in de familie zitten, dus ben gestopt met roken, beweeg meer en probeer zo min mogelijk E-nummers, aspartaam, en andere troep binnen te krijgen en probeer te eten zoals eten uit de natuur komt, dus fruit, groenten en zo min mogelijk uit zakjes en pakjes vol conserveermiddelen. En het belangrijkste: ik probeer ook gelukkig te zijn en stress te vermijden/te lijf te gaan met ontspannings en ademhalingsoefeningen dus en yoga of zwemmen.
Voordat ik het boek had gelezen at ik nog wel kant en klaarmaaltijden soms of at soms chips maar daar ben ik vorige week gewoon mee gestopt. Ik eet nu noten en zaden, veel gezonder en vers en goed genoeg
om hartige trek mee te stillen.

esbram
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 24 Dec 2010 10:39

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor esbram » Di 11 Jan 2011 15:50

Hoi Margiet,
je hebt het over het vertrouwen in je lichaam en ik vind dat soms het allermoeilijkst wat er is. Dat lijf heeft me meerdere malen overvallen met nare dingen.
Ik was 31, nare scheiding achter de rug, zoontje was 3 toen, heel stoer mijn eigen huis gekocht met vrienden opgeknapt en boem daar kreeg ik een hartinfarct,
stilgezet door mijn lijf, bijna een jaar in revalidatie met preventieve medicijnen weer gezond verklaard.
Heel lang gedacht dat ik het zo weer zou kunnen krijgen en behoedzaam geleefd. Het ontnam me de opening van t leven te genieten,
ik was niet depressief ofzo maar gewoon de echte pret was voor mij een moeten in plaats van willen, of ik schoot door in roekeloosheid (te hard autorijden enz).
Totdat iemand tegen me zei dat er in elk stukje van de dag een onverwachte storing kan op treden die je leven verandert en dat angst dat niet voorkomt......

Nu 9 jaar verder met een nieuwe partner, mijn, ons leven heropgebouwd en nu, opnieuw zo'n storing.
Ik wil eigenlijk niet weer in die kuil vallen, daar zit nu absoluut een wankeling maar ik ben me er van bewust en dat is een goed teken ...
Ik ben beetje te zwaa,r want ik hou van eten, was een echte roker en geniet daar heel stiekum nog wel eens van (die gaat er nu vanaf), ik neem een wijntje en ga ook wel eens te laat naar bed.
Ik sport graag 3/4 per week, groent en fruit staat hoog op t boodschaplijstje.
Ik werk hard, probeer mijn huishoudentje bij te houden en voedt 1,5 puber op en support mijn partner met zijn eigen zaak.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat allemaal vertellen wil en wat ik hier mee wil zeggen maar ik denk dat dat lijf dus goed verzorgd moet worden
maar ook dat je het leven vieren moet en die balans dat is nou net het ingewikkeldst vind ik .
Maar dat is misschien ook net waar dat boek over gaat, de stress en onze huidige leefstijl met zoveel keuze mogelijkhheden en je lijf denkt mee?
Hoe heet dat boek? Die foute cellen kunnen dus altijd zomaar op de hoek staan en al je plannen wijzigen.

En ook ben ik wederom verrast door miin lijf, ik herstel prima op dit moment ja nog wel gevoelige buik en beetje vloeien maar t valt me niet tegen.
Enne die week dat ik geen bloedverdunners slikte voelde ik me ook goed en kreeg geen last van mijn hart ... dus het lijf kan het ook fiksen en dat is super goed.

Ik heb ook vertrouwen in de uitslag van vrijdag, mja uiteraard gaat de champgne pas open als het antwoord positief is maar ik heb de fles al in huis ...

Nou wat een filosofisch schrijven zo, ik denk dat het allemaal rondspookt in mijn hoofd en dat het prettig is om er wat van te kunnen opschrijven hier ...
Sorry als ik te langdradig ben ...
groet Esther

Margrietje
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 04 Jan 2011 15:17

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor Margrietje » Wo 12 Jan 2011 10:11

Hoi Esther,

Je bent absoluut niet langdradig hoor! Het is nogal wat wat je is overkomen dus schrijf maar lekker op toch:)
Tja, dat is het moeilijke, proberen lekker gelukkig te zijn en je leven te leiden met plezier en zonder angst tussen de storingen door.
En de balans van lekker leven maar toch gezond zijn/goed voor jezelf zorgen is eigenlijk helemaal niet moeilijk maar lijkt moeilijk.
Ik heb mezelf echt niet goed behandeld maar stond er ook niet echt bij stil want was slank, zag er goed uit en vergeleken met sommige andere mensen viel het nog reuze mee.
Rookte een pakje per dag, dronk wanneer ik zin had, at elke dag een zak chips en pak bokkepootjes, frisdrank, dat was vooral rond mijn 20e, en daarvoor al een keer overspannen geweest dus anti-depressiva en op mijn 23e een burn-out, hoppa weer anti-depressiva. Ik weet niet wanneer de omslag kwam maar ineens wilde ik gewoon minder roken, wat beter om mezelf denken want had ook vaak hartritmestoornissen
en kwam in aanraking met mensen die echt geen troep aten zoals chips enz. En die waren zoveel fitter en bijna nooit verkouden of ziek.
Toen ben ik me gaan verdiepen in wat nou echt goed is voor je lijf en tja, dan schrik je best wel. Hart-en vaatziekten in de familie en ik wilde dat dus ook niet krijgen.
Ik at dus de afgelopen jaren al gezond maar nog steeds roken zo nu en dan, al bleef ik stoppogingen doen sinds 2005 al. Chips at ik nog steeds, melkchocolade, etc. Daarnaast wel veel fruit en rijst en groenten, maar toch...
En dan ineens zo'n ''kanker-telefoontje'' eind september. Alle gevoel van controle kwijt en jezus wat is dat een rotgevoel zeg, maar daar weet je alles van.

Dat boek wat ik gelezen heb moet je natuurlijk lichtjes met een korrel zout nemen want als je alles te letterlijk neemt is het weer het andere uiterste natuurlijk maar toch, je ogen gaan wel nog verder open en op 1 of andere manier voel ik me echt elke dag beter na het lezen! Hij ziet trouwens dat hart-en vaatziekten en kanker eigenlijk op dezelfde manier ontstaan. Nou ja, lees het maar, het is gewoon ontzettend interessant! Al zijn er vast ook wel onderzoeken die door hem niet worden opgesomd die dingen een beetje kunnen tegenspreken, maar het is maar net aan welke kant je staat. Ik heb het gewoon objectief gelezen en eruit gehaald wat ik logisch vond klinken en wat mee kon en de rest gewoon opgeslagen als kennis.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Veel sterkte en doe rustig aan! Ik ben geloof ik bijna 2 weken thuis geweest na de ingreep, was gewoon fijn, gewoon even lief voor jezelf zijn, lekker boekjes lezen en relaxen enz...

esbram
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Vr 24 Dec 2010 10:39

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor esbram » Vr 14 Jan 2011 09:48

Jaaaaa... het is schoon, snijvlakken goed! :D
Ik ga champagne proosten vanavond...
:lol:

Margrietje
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Di 04 Jan 2011 15:17

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor Margrietje » Vr 14 Jan 2011 10:22

Hahaaaaaa super!!!!
Gefeliciteerd en proost!!! Wat een manier om het weekend te beginnen, geweldig:):)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor liddy » Vr 14 Jan 2011 11:02

Geweldig, fantastisch nieuws.
Zo wil je het hele jaar wel goed nieuws krijgen :)
Geniet ze van de champagne.
Geniet ze van het leven.

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor shenniep » Vr 14 Jan 2011 12:15

Ha die Esther

Van Harte joh geweldig nieuws.
Nu ga je inderdaad heerlijk het weekend in.
Super wat zul je opgelucht zijn.
Geniet ervan. :lol: :D
liefs Hennie

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: onzekere dagen door pap 4/5

Berichtdoor stoffeltje » Vr 14 Jan 2011 14:02

hoi,
dat is nog eens mooi nieuws!
geniet ze van de bubbeltjes vanavond en verwen jezelf lekker.
stoffeltje :)


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten