CIN 2 advies (buitenland)

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Angel73
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 25 Jan 2011 15:01
Locatie: Frankrijk

CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor Angel73 » Di 25 Jan 2011 15:13

Ik heb net te horen gekregen dat ik CIN 2 heb, na een PAP3a in 2009. Nu woon ik in het buitenland en volg ik de medische informatie niet zo makkelijk als in het nederlands. Het advies hier is om een conisatie te laten uitvoeren onder algehele narcose. Hier ben ik nogal van geschrokken, het laten weghalen en dan nog wel onder algehele narcose terwijl er, zo lees ik her en der op het internet, ook andere methodes zijn. Maar goed, ik ben geen dokter en vooralsnog staat de ingreep gepland voor maandag 7 februari a.s. Ik zou het erg fijn vinden om te horen van anderen die dit ook hebben ondergaan of wellicht weten wat in Nederland de algemene gang van zaken is bij een diagnose CIN 2. Voor nu voel ik me niet fijn, en ben ik onzeker over deze ingreep. Ook met het oog op nog weer zwanger worden, heeft deze ingreep hier invloed op?

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor shenniep » Di 25 Jan 2011 17:56

Hoi,
Ikzelf heb dus een lis-excisie gehad onder plaatselijke verdoving.
Ik had dus ook pap 3a en cin2.
Er zal wel verschil zijn tussen conisatie en een lis
maar ik weet niet wat dat is.
Als je het niet vertrouwt kun je misschien in Nederland worden geholpen?
Misschien houden ze in Frankrijk andere maatstaven aan.
succes er mee

groetjes Hennie

charlottte
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: Ma 22 Jun 2009 18:58

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor charlottte » Di 25 Jan 2011 18:28

ik woon in Duitsland en had cin 3 indertijd (pap 3a of B; weet ik niet meer).
Ik heb toen ook een conisatie gehad.
Idd is de taalbarriere lastig met dit soort dingen en ben ik ook op internet verder uit gaan zoeken hoe of wat er nou aan de hand was.
Nou is Duits wel iets makkelijker te verstaan en mijn Gyn. heeft zelfs de tekenpotloden te voorschijn gehaald om een en ander te verduidelijken.
Ingreep zelf vond ik meevallen.Ook onder algehele narcose en gebeurd voor ik het wist.
Naderhand wat kramp (niet erg) en bloedverlies, maar het viel me echt 100 % mee.

Wat t verschil is met Nederland en waarom; dat weet ik ook niet?

Ik heb aangegeven event. nog kinderen te willen en hiermee hebben ze rekening gehouden, door t kegeltje zo klein mogelijk weg te halen.
Ik ben hierna ook zwanger geworden (mocht hier na een half jaar geloof ik, maar t was 2 jaar later) en ik was toen alleen onder controle bij de Gyn. ipv de verloskundige (toen inmiddels Nederlandse Gyn.). Dit omdat ze in de gaten willen houden of de baarmoedermond goed gesloten blijft, als t baby'tje zwaarder wordt en hier meer op drukt. Anders krijg je een "bandje" zodat hij wel goed gesloten blijft.
Bij mij is alles prima verlopen met de zwangerschap en geen bandje nodig gehad.

Veel sterkte. lotte

Angel73
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 25 Jan 2011 15:01
Locatie: Frankrijk

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor Angel73 » Wo 26 Jan 2011 17:42

Dank voor jullie reacties. Behandeling in Nederland is niet mogelijk, ik woon, werk en leef dus in Frankrijk en ben hier verzekerd...niet voor behandelingen in het buitenland. Het lijkt me dat ik toch nog een afspraak inplan om meer vragen te kunnen stellen, om geen risico's te nemen maar ook de mogelijkheid op een zwangerschap zonder al te veel complicaties te bespreken. Het blijft lastig in een andere taal...

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor stoffeltje » Wo 26 Jan 2011 18:04

hoi angel,
een maatschappelijk werker vragen ivm. de mogelijkheden qau verzekeringen?
stoffeltje

Angel73
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 25 Jan 2011 15:01
Locatie: Frankrijk

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor Angel73 » Vr 28 Jan 2011 14:29

Nog eens met mijn gynaecoloog gesproken en zij gaat er rekening mee houden dat ik nog een kinderwens heb en de conisatie zo klein mogelijk houden. Ik heb mijn vragen goed kunnen bespreken en nu een veel beter gevoel bij de komende ingreep. Begrijp de suggestie voor een maatschappelijk werkster en verzekeringen niet zo goed, ik heb geen enkele wens om in Nederland geholpen te worden als dat de suggestie is. Ik heb hier mijn familie bij wie ik wil zijn net voor en na de ingreep. Maar dank voor het meedenken.

charlottte
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: Ma 22 Jun 2009 18:58

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor charlottte » Vr 28 Jan 2011 21:43

Fijn, dat het nu duidelijker voor je is.
En goed dat je kinderwens aangegeven hebt, bij mij hebben ze, zoal ik al vertelde, ook een kleiner kegeltje weggesneden hierom.
Heel veel sterkte !

Angel73
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 25 Jan 2011 15:01
Locatie: Frankrijk

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor Angel73 » Ma 31 Jan 2011 16:15

Dankjewel Lotte, ik heb veel aan jouw reactie gehad! Ik laat weten hoe eea verlopen is.

Angel73
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 25 Jan 2011 15:01
Locatie: Frankrijk

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor Angel73 » Wo 09 Feb 2011 15:20

Afgelopen maandag de ingreep ondergaan, en het is goed verlopen. Het was een heel kort bezoek aan de kliniek, lichte anesthesie en nu vooral moe, maar lichamelijk nergens last van. Nu de verdere test afwachten... Het is me erg meegevallen.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 2 advies (buitenland)

Berichtdoor liddy » Wo 09 Feb 2011 16:27

Fijn dat de ingreep je zo meegevallen is.
Heel normaal dat je nu moet bijkomen.
Het is niet niks waarvoor je een behandeling hebt ondergaan.
Ik hoop met jou op een goede uitslag.


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten