pap 4.....angst, champagne en realiteit

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
sis
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 22:54

pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor sis » Vr 27 Mei 2011 18:40

Hallo,

al weken spook ik hier anoniem rond op zoek naar....naar...tja

In alle verhalen die ik tegen kwam op het internet miste ik eigenlijk iets. De herkenning van de angst. Ik zal in het kort mijn verhaal vertellen en hoop dat er iemand is die er iets aan heeft.

Ik ben 46, heb volwassen kids, een druk leven, eigen bedrijf en dus gewend om direct ergens mee aan de slag te gaan. No nonsens type. Al een hele tijd spookt het regelmatig door mn hoofd dat het tijd wordt voor een uitstrijkje. Maar te druk, geen zin en eerlijk..angst!.. zorgen voor het telkens weer wegstoppen van deze gedachte. Stel je voor dat...en "dat" kan ik er nu even niet bij hebben hoor. Excuses, kop in het zand, allemaal waar. Totdat ik om de 2 weken ongesteld ben en het aantal ernstige ziekte-gevallen om me heen steeds meer wordt maar vooral steeds dichterbij komt. En in een vlaag van paniek maak ik een afspraak bij mn huisarts.

Ter geruststelling ( myomen, overgang?) een inwendige echo. Afspraak maken (2 weken, kan dat echt niet eerder??). Ik spreek af dat als ze wat zien ze dat ook onmiddellijk vertellen. Het toeleven naar afspraken en wachten op uitslagen is echt afschuwelijk. Niets te zien op de echo, volgende dag een uitstrijkje. Mijn eigen huisarts neemt deze af ( man, vraagt heel beleefd of ik dat niet vervelend vind...welnee!). Tijdens het afnemen van het uitstrijkje mompelt hij dat "het er goed uitziet". Wachten op de uitslag. Een week, zegt meneer. Dus ik bel...iedere dag en telkens is er geen uitslag en telkens gaan mijn gedachtes met me aan de haal.

Want zo nuchter als ik ben.....wachten is angst. Ik kan het allemaal nog zo goed beredeneren...op de meest vreemde momenten slaat het de andere kant op en ben ik bezig met mn begrafenis. Het is geen moment rustig in mn hoofd! Ik speur het internet af, lees de meest ingewikkelde proefschriften, onderzoeksverslagen, lees ieder forum, iedere opmerking, iedere beleving. En ik weet het wel, iedereen heeft angst maar ik kom het alleen maar in bedekte termen tegen. Ik wil juist DAT weten, ik word niet gek, ik ben niet gek, ik ben BANG. Heel bang! Dan komt de uitslag..assistente vertelt dat 'het niet goed is en dat ik naar het ziekenhuis moet, maar mag niet zeggen hoe slecht niet goed is'...
3 uur later eindelijk mn huisarts aan de lijn...pap 4. Verwijsbrief ligt klaar en hij heeft duidelijk een beetje moeite met dit gesprek.

Goed....brief ophalen en uitslag proberen te begrijpen. Ondertussen nr ziekenhuis opzoeken en bellen vanuit de auto. Kan het niet sneller, is er een andere mogelijkheid, werken jullie samen met een ander, ik bel uren met ziekenhuizen in de omgeving maar....1 week, het duurt 1 week voordat ik terecht kan voor een colposcopie en dan nog 1 week voor de uitslag. Een hele lange week voordat... en een hel van een week daarna.....Ondertussen struin ik weer uren, dagen, nachten op het internet, komt er niets uit mn handen, rook ik geen enkele sigaret meer ( !!) en heb ik soms echte angstaanvallen! Ik kan mn gedachte op sommige momenten maar niet onder controle krijgen. Het schiet echt alle kanten op en dan weer terug. Er is maar een heel klein groepje mensen dat dit weet en pas op het allerlaatst vertel ik het mn kids. Bijgeloof? Ik weet het niet. Maar ik schiet echt alle kanten op...trek alles na, denk na over welk geloof dan ook, rituelen. Al mijn zintuigen staan open, wijd open, en alles komt veel harder binnen. Opmerkingen als 'dood, ziek' ik hoor het te veel, te vaak, geluiden zijn opeens indringend en naar. Ik heb op sommige momenten geen enkele vorm van rust in mn lijf. Totdat ik mezelf weer beet pak en door elkaar schud. Terug op aarde, in het hier en nu.

Als ik eindelijk naar de gynaecoloog mag ben ik diezelfde nacht ongesteld geworden. Zodra ik bij haar binnenstap en ze haar vragen stelt onderbreek ik haar...Luister, ik ben 46, heb geen kinderwens meer, zit of in de overgang of ertegenaan dus zullen we even een afspraak maken? Haal die baarmoeder en die hele handel er maar uit! Ze kijkt me verschrikt aan, mompelt dat het zo niet werkt en ik roep dat het mijn lijf is. Dan waar ik voor kom de colposcopie...ik ben dus ongesteld. Dus geen colposcopie? Kom op...anno 2011?! Tijdens het kijken kan ze echt niets zien maar...ik moet er maar even over nadenken: ze kan nu ook een lisexcisie doen? Krijg ik 2 aspirines en mag ik over een half uur weer ...nadenken?! Welnee, kom op met die aspirines!! 3 dames kijken me bezorgd aan maar ik heb die aspirines al naar binnen gewerkt en zwaai met mn papieren voor het lab (bloedtestje) ...tot zo!

Over lisexcisies staat genoeg op het internet. Hoe jij het ervaart is aan jou. Maak je er niet al te druk om ( makkelijk gezegd :-) Ik begrijp achteraf wel waarom dit ruimschoots van tevoren wordt aangekondigd en vooral uitgelegd...dit ging erg snel maar een half uur later sta ik weer buiten....En dan begint alles weer van voor af aan. Wachten, alles onder controle, toch weer niet, internetten, forum hier, forum daar, drang naar geruststellende woorden die je natuurlijk niet vindt of toch wel? 1 week wachten en het hele ritueel herhaalt zich. De wetenschap dat ik niet doodga ( gek maar dat heb ik vanaf het eerste moment gehad), de hunker naar info, de gedachtes dat ik dood ga, chemokuren, operaties, verdriet maar ook pret...alles gaat als een mallemolen door me heen.

Vandaag is de uitslag daar. Partner lief gaat mee en de rit naar het ziekenhuis is hel op aarde! Ik wacht, wij wachten, ik word gek, wij worden gek...en dan......valt de gynaecologe met de deur in huis " je hebt GEEN KANKER, er is GEEN KANKER in de biopt aangetroffen".....we hebben niet alles weg kunnen halen en over 3 maanden zie ik je weer en nog een heleboel info en dan zegt ze het nogmaals stralend: je hebt GEEN KANKER"....en dat is het enige dat je op dat moment hoort, wilt horen, ik kijk haar verdwaasd aan, ze herhaalt het stralend en ik roep dat ik haar wel kan zoenen!

Pap 4...zo veel verhalen op het internet. Zo veel momenten dat ik echt kon huilen bij het lezen van deze verhalen. Ik kom vast over als een bikkelharde dame...type ruwe bolster, blanke pit...that's me. In al mijn uren op het internet heb ik 1 ding gemist....de angst. Het is er wel maar ook weer niet en dus moraal van dit verhaal?....

Pap 4 hoeft dus idd GEEN KANKER te zijn, en ja
* je komt onder controle te staan
* je moet ook dit goede nieuws echt een plekje geven
* je gedachtes zijn niet in 1x tot rust gekomen

Pap 4..
* ik weet niets en toch weer alles
* het wachten is echt om gek van te worden
* ik ervaar alles en iedereen anders..geluiden worden harder, je ziet de wereld letterlijk anders ( kleine pupillen), al mijn zintuigen staan op scherp
* ik ben bang, sta letterlijk dood-angsten uit
* is echt vermoeiend, verwarrend
* zorgt er voor dat ik nooit meer zal zijn wie ik was
* zal ieder volgend onderzoek weer voor onrust, vragen en angst zorgen

als je op zoek bent op het internet naar info over uitstrijkjes, pap etc...neem van mij aan.....iedereen is bang. Doodsbang en dat is echt geen schande! Je mag het denken, voelen en ervaren, je mag er om huilen, boos om worden, het negeren, wegstoppen, er van kotsen, dronken worden, roken, vitaminenpillen slikken, je mag onzeker zijn,voor jou 'rare dingen denken en/of doen' etc etc etc...want er zullen echt momenten zijn tijdens het wachten ( wat een hell is dat) dat ook jij bang bent.

Inmiddels struin ik weer uren op het internet... nee, nu niet op zoek naar info maar op zoek naar vrijwilligerswerk. Ik maak vanaf nu een paar uur per week vrij voor...kankerpatienten, autisten, voorlichting, bejaardenzorg? Kom maar op met ideeen! Ik doe het met liefde! Let op...niet zomaar een opwelling...ook dat sluimert al jaren!

Als er ook maar 1 dame of partner van dame met mijn verhaal 'verder' kan dan ben ik blij. Als een kind zo blij! En voor iedereen die zelf (of als partner van) in een stadium van onzekerheid, kuren, operaties, genezing ( kanker, aids, HIV en alle andere lichamelijke en/of geestelijke "ongemakken") etc zit...ik ben met heel mn hart bij jullie en wens jullie alle liefde, succes, geluk en wijsheid van de hele wereld!

Sis

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor liddy » Vr 27 Mei 2011 20:47

Wat goed dat je je verhaal hier neer zet.
Dat pap 4, net als bij zoveel andere vrouwen, bij jou betekende dat het geen kanker is.
Tja, die angst. Angst valt niet te beredeneren en moeilijk te hanteren.
De een is er beter in dan een ander.
Succes met je vrijwilligerswerk.

sis
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 22:54

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor sis » Vr 27 Mei 2011 21:11

Thanx Liddy,

ik moet eerlijk bekennen dat jij oa mede aanleiding bent om mijn verhaal hier neer te zetten.

Ik bewonder je enorm. Ik zie je overal en nergens reageren met de juiste woorden, de juiste instelling, troost, kennis etc. maar vooral met jouw verhaal. Mijn welgemeende complimenten! Ik zag van de week jouw opmerking betreffende paniek en zo is het ook. Back to basic, voeten op de grond maar de paniek was heel herkenbaar. Ik weet zeker dat je een hele grote steun bent voor iedereen hier en ook voor iedereen die op zoek is naar info, herkenning en erkenning. Voor mij ben je dat zeker!

Ik weet dat deze weken een enorme impact hebben (gehad) op mijn leven en de levens van degene die op de hoogte waren. Ik realiseer me dat er nu verwarring en opluchting en ongeloof en vragen heersen bij me en dat ik over 2 maanden weer in de stress schiet. Ik meen het als ik zeg dat ik nooit meer zal zijn als 7 weken geleden. Dit moet een plekje hebben, dit heeft gevolgen.

Maar het mag ook wel eens ergens op het internet vermeld staan dat je tijdens het wachten, de onderzoeken, uitslagen, kuren, herstel etc letterlijk de grip op jezelf kunt en mag verliezen.

Vrijwilligerswerk speelt ook al jaren door mijn hoofd en ik vind het nu tijd. Die paar uurtjes per week of per dag. Het is geen opwelling. Het hoort bij de 'groei' die je blijkbaar door moet maken op sommige momenten. Ik blijf je volgen!

XX

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor shenniep » Za 28 Mei 2011 12:53

Hoi sis,

Ik heb je verhaal gelezen en het is inderdaad erg herkenbaar.
Toen ik hoorde dat ik cin2 had stortte mijn wereld ook wel even in maar
niet zo extreem als jij het beleefde.
Wij hebben ook 2kids 1 van 16 en 1 van 14.
Ik hield mij vooral bezig met het feit dat ik ze misschien niet verder zou zien opgroeien.
Tuurlijk als ik s,avonds op bed lag spookten erbij mij ook de vreemdste gedachten door het hoofd,en ik zat ook dagelijks op het net voor informatie, mede dankzij dat was ik niet erg bang voor de lis.
Het is nu bijna een jaar geleden en ik ben intussen voor de eerste controle geweest, pap1.
Dus datkan niet beter, maar wat jij ook al zei, het zal nooit weer worden zoals eerst.
Omdat je er nu van bewust bent dat er zomaar iets kan misgaan,
nu heb ik nooit alles maar voor vanzelfsprekend aangenomen maar ik geniet nu nog meer van alle dingen.
Ik wens je ook veel succes voor de toekomst en kom maar langs op het forum,
hoe meer ervaringen hoe beter.

groetjes hennie

irmavandeveen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 30 Aug 2011 10:28

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor irmavandeveen » Di 30 Aug 2011 11:00

wat een verhaal
maar ik heb het helemaal gelezen
ik krijg morgen het verlossende woord te horen
ik ben ook heel bang voor alles
maar ik hou jou verhaal in mn gedachten xxxxx

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Ma 21 Nov 2011 04:02

Hoi Sis,

Bedankt voor je verhaal.
Ik ben 45 jaar en heb mijn 5 jaarlijkse controle gehad. Altijd pap 1 gehad en nu ineens pap 4.
Ik ben mij te pletter geschrokken. Donderdag moet ik naar de gynaecoloog.
Ik hoor om mij heen van vriendinnen allemaal verhalen dat ik niet het ergste moet denken en dat er veel aan te doen is.
Maar ik ben gewoon verdrietig en erg geschrokken. Er spookt van alles door mij heen, maar ik probeer wel positief te blijven.
Ik heb destijds een HGC dieetkuur gedaan (hoe stom kan een mens zijn?) om snel af te vallen. Dus mezelf vol met zwangerschapshormoon geïnjecteerd.
Gelukkig wel vrij snel gestopt hiermee. Op mijn 37ste de liefde van mijn leven ontmoet en toch een kinderwens gekregen.
Helaas na een jaar proberen geen resultaat. Toen via de gynaecoloog een ivf behandeling gestart. Wederom geen resultaat; 1 rijp eitje, zelfs na de hoogste dosering hormonen.
Vervolgens werd het een iui behandeling. Helaas verloor ik na een maand mijn vruchtje.
De gynaecoloog vertelde mij dat het geen zin meer had om verder te gaan, aangezien ik al aardig richting de overgang ging.
Ik ben volgens mij idd al een aantal jaren in de overgang; opvliegers, geen menstruatie, stemmingswisselingen etc.
Ik ben bang dat ik door de hormoonkuren nu pap 4 heb, aangezien het een verhoogde kans geeft op baarmoederkanker en dergelijke.
Het eerste wat mij te binnen schoot, toen ik hoorde dat ik pap 4 had: graag de hele boel er dan maar uit halen
(weg met die baarmoeder; waarom heb ik dat ding eigenlijk, want hij heeft nog nooit goed gewerkt).
Ik hoop dat alles mee zal vallen a.s. donderdag..
Gonneponnetje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor liddy » Ma 21 Nov 2011 22:39

Probeer afleiding te zoeken.
Je hebt hier kunnen lezen dat het pap 4 ook kan betekenen dat het geen kanker is.
Je had destijds redenen om een HGCkuur te doen.
Het is al te gemakkelijk om met de kennis die je NU hebt, dat had ik niet moeten doen.
Echter de kennis van NU had je toen niet. Dus maak jezelf geen verwijten.
Houd er rekening mee dat er eerst een biopt genomen moet worden en dat het minstens een week duurt voordat je de uitslag van een biopt hebt.
Nogmaals zoek afleiding en ik hoop dat je donderdag ietsje wijzer wordt.

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Di 22 Nov 2011 08:12

Dank je wel voor je berichtje en je positieve woorden, Liddy.
Ik probeer afleiding te zoeken. "Gelukkig" kan ik mij storten op de verzorging van mijn moeder, die net uit het ziekenhuis is.
Ze kan nog niet goed lopen. Ik ga vandaag naar haar toe om haar te helpen met het huishouden en boodschapjes doen en zo.
Ik merk inderdaad dat bezig zijn een goede therapie is en dat ik er dan minder aan denk.
Ik kan mij in ieder geval nuttig maken vandaag.
Groetjes, Gonneponnetje

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor shenniep » Di 22 Nov 2011 11:15

Hoi ,
Het is inderdaad waar wat Liddy zegt, probeer afleiding te
zoeken en voor je het weet is er dan zo weer een dag voorbij.
Ik wens je ook heel veel succes donderdag en probeer rustig te blijven.
Weet 1 ding hier op dit forum weten we hoe jij je voelt,
mischien heb je daar steun aan.

groetjes Hennie

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Wo 23 Nov 2011 12:58

Dank je wel, Hennie voor je berichtje.

Ik wil iets vragen aan jullie.
Hebben jullie ook buikklachten gehad?
Ik heb nl. al een paar jaar last van de linkerkant in mijn onderbuik.
De artsen vertelde mij dat dit spastische darmen zijn, maar ik heb steeds het
gevoel dat het iets anders is. De pijn straalt door naar mijn linkerbovenbeen.
Het is een soort snijdend gevoel steeds.
Ik ga het morgen nog maar eens voorleggen aan de gynaecoloog. Ik wil graag
zekerheid hebben dat het niets anders is.

Groetjes, Gonneponnetje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor liddy » Wo 23 Nov 2011 17:04

Schrijf je vragen voor de gynaecoloog op een briefje, anders sta je buiten en ben je wat vergeten te vragen.
Ikzelf heb eierstokkanker gehad en heb geen klachten van te voren gehad.
Hoe het zit met baarmoederhalskanker, dat weet ik niet.
Nog maar even wachten en dan krijg je hopelijk goed bericht.

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor shenniep » Wo 23 Nov 2011 23:19

Hoi,
Echte klachten waren er niet maar ik had wel buikpijn.
Maar niet echt verontrustend,
ik ben ook naar de dokter gegaan omdat mijn menstruatie niet overging.
Ik voelde me gewoon niet fijn,
ik had die zomer ook nergens zin in.
Bij mij viel het gelukkig mee, pap 3a en dat was met een lis-excisie voorbij,
heb intussen 2 keer controle gehad en 2keer pap1 dus ik hoef niet eerder dan over een jaar terug te komen.
Wens je heel veel sterkte toe morgen en schrijf inderdaad je vragen op
anders sta je morgen buiten de deur en denk je: o ja dat wilde ik ook nog vragen.
Succes morgen
groetjes Hennie

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Do 24 Nov 2011 00:29

Ik heb jullie tip opgevolgd; ik heb een lijstje gemaakt met de geschiedenis van mijn klachten en dergelijke.
Morgen zal ik misschien te zenuwachtig zijn om idd alles te onthouden wat ik wil zeggen en vragen.
Heel erg bedankt voor jullie steun en ik laat jullie weten hoe het morgen is afgelopen.
Veel liefs, Gonneponnetje

lydia162
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2011 10:34

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor lydia162 » Do 24 Nov 2011 09:49

Hallo Gonneponnetje,

Hopelijk lees je dit nog vóór de afspraak, ik lees je verhaal nu pas.
Je schrijft over een spastische darm en pijn linksonder in je buik. Ik wil je aanraden om daarinderdaad naar de vragen. Het komt nogal eens voor dat een spastische darm, zeker in combinatie met andere klachten, toch darmkanker blijkt te zijn, daar kan ik van meepraten... Dit zeg ik zeker niet om je bang te maken, maar om jou gelijk te geven dat je daar zekerheid over wilt hebben. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Veel sterkte wensen voor vandaag!

Hartelijke groeten, Lydia

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Do 24 Nov 2011 17:48

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag de colposcopie gehad. Er waren weinig afwijkingen te zien, wat de gynaecoloog toch enigszins verontrustte, met de PAP 4 uitslag.
Er is een stukje weefsel weggehaald wat iets wittigs verkleurd was. Dit gaat op de kweek en over twee weken moet ik zowieso een lisexcisie ondergaan op 8 december a.s., wat de uitslag ook zal zijn.
Dit om in ieder geval er zeker van te zijn dat alle afwijkende cellen weggenomen worden van de baarmoedermond. Ik probeerde zo ontspannen mogelijk te zijn en dat hielp best wel.
De gynaecoloog en de doktersassistenten waren trots op mij en zeiden een paar keer dat ik het heel goed had gedaan. Dat vond ik toch wel leuk van ze om te horen.
De tranen kwamen wel, maar dat was meer de reactie van de zenuwen die ik de hele week had.
Ik heb mijn lijstje nog afgegeven aan de gynaecoloog, die in eerste instantie de boot een beetje afhield. Na het onderzoek zei ze dat ze het zou doorlezen en dat we in een latere afspraak hier nog op zouden terugkomen.
Ik hoop dat ik serieus genomen wordt met de pijn die ik al tijden heb...
Ik heb vrij veel geslapen overdag; ik was doodop.
Bedankt voor jullie steun en hulp en ik laat jullie na 8 december in ieder geval weten hoe e.e.a. gegaan is.
Lieve groeten, Gonneponnetje

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor shenniep » Do 24 Nov 2011 18:29

Lieve Gonneponnetje

Zo dat heb je in ieder geval gehad,
aan de ene kant wel goed nieuws dat het er wel goed uitzag,
tja maar even afwachten.
De lis-excisie is mij 100procent mee gevallen die vond ik lang zo erg
niet dan de "biopten".
Ik duim voor je dat je een goede uitslag hebt en nu eerst maar even lekker ontspannen.
succes veel liefs
Hennie

lydia162
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2011 10:34

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor lydia162 » Do 24 Nov 2011 22:15

Hallo Gonneponnetje,

Deze hobbel heb je inderdaad genomen. Je hebt een compliment verdiend.
Ik hoop dat je alles van je af kunt laten glijden en je weer ontspannen.
Ga je ook sinterklaas vieren? Dat is iig een prima manier om je aandacht op andere dingen te richten.
Fijn dat je ons laat weten hoe het verder gaat.

Veel sterkte! Lydia

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor liddy » Do 24 Nov 2011 22:56

Dat is heel begrijpelijk dat je zo moe was. Het is altijd even spannend, hoe gaat het, wat krijg ik te horen, vaak heb je de nacht ervoor niet zo goed geslapen.
Heerlijk dat je er gewoon aan toe hebt gegeven.
Nu je richten op Sinterklaas, dat leidt lekker af.

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Vr 25 Nov 2011 00:50

Ik vind de feestdagen in december altijd zo gezellig, dus ik ga zeker van de leuke tijd genieten.
We vieren geen Sinterklaas dit jaar, maar we gaan naar een popconcert. Even lekker een avondje genieten binnenkort.
Groetjes, Gonneponnetje

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Do 08 Dec 2011 19:20

Vandaag heb ik de uitslag gehad van de CIN. Het was 2 tot 3. Direct hierna heb ik een lisexcisie ondergaan. Dat viel mij erg tegen.
Er is een vrij groot gedeelte weggehaald van de baarmoedermond. Ik vond de verdoving erg veel pijn doen (ben plaatselijk verdoofd en poliklinisch geholpen) en de hitte bij het wegbranden heb ik ook wel gevoeld. Ik bloedde erg en het duurde vrij lang voordat alles dichtgeschroeid was. Alles bij elkaar duurde het ongeveer drie kwartier.
Over twee weken heb ik een belafspraak met de gynaecoloog (uitslag van de patholoog) en in januari krijg ik een echo en een gesprek met de gynaecoloog.
Als alles verder goed gaat, krijg ik over 6 maanden weer een uitstrijkje.
Het was wel een emotionele dag, omdat ik nu zeker weet dat er geen zwangerschap meer mogelijk is...ik had toch altijd nog een heel klein sprankje hoop gehad, maar dat moet ik nu laten varen...
Ik moet alles even een plekje gaan geven.
Maar ik houd de moed erin, hoor. Ik ga er van uit dat alles is weggehaald.
Liefs, Gonneponnetje

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor shenniep » Do 08 Dec 2011 23:31

Hoi lieve Gonneponnetje

Wat jammer dat het je is tegen gevallen die lis-excisie.
Maar je hebt het in ieder geval achter de rug en nu maar weer afwachten.
Ik hoop met jou op een hele goede uitslag natuurlijk
en probeer nu eerst maar even lekker bij te komen van deze dag.
veel liefs en groetjes
Hennie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor liddy » Za 10 Dec 2011 17:36

Zo'n behandeling vraagt ook emotioneel heel wat van je.
Geef jezelf de tijd om weer een beetje tot jezelf te komen.
Succes met de uitslag van de belafspraak.
Ik wens je geduld met wachten.

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Zo 11 Dec 2011 01:02

Lieve Hennie en Liddy,

Bedankt voor jullie lieve woorden.
Het gaat gelukkig al weer iets beter met mij.
Het is nog even spannend tot aan de 22ste.
Ik laat het jullie nog weten.
Veel liefs, Gonneponnetje

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Btje » Di 13 Dec 2011 10:47

Vorig jaar om deze tijd, zat ik in precies het zelfde schuitje als jij zit!
Ik weet exact wat je doormaakt, en wens je dan ook het aller beste meid! Het wachten is niet makkelijk, maar de dagen gaan voorbij, dat is zeker!
Heel veel sterkte!

Liefs btje

Gonneponnetje
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Ma 21 Nov 2011 03:38

Re: pap 4.....angst, champagne en realiteit

Berichtdoor Gonneponnetje » Vr 23 Dec 2011 10:46

Gisteren de uitslag gehad en die was goed. Ik ben heel erg blij. Nu nog even de interne echo afwachten half januari. Over zes maanden weer een uitstrijkje laten maken.
Bedankt voor alle steun en lieve woorden.
Veel liefs, Gonneponnetje


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten