Wie herkent deze klachten?

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Ibi1983
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011 10:33

Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Ibi1983 » Ma 06 Jun 2011 10:45

Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe vriend en al sinds het begin heb ik tijdens en na gemeenschap bert bloedverlies..
Natuurlijk maakte ik me zorgen en ben naar de huisarts gegaan deze heeft gekeken en niet kunnen zien, daarna heeft hij eet foutje gemaakt en getest op soa's welke negatief was..
Inmiddels is er een uitstrijkje gemaakt, maar ik heb nog geen uitslag..
Wat mij nog meer zorgen baart is mijn gebrek aan energie, de vreselijke pijn onderin mijn rug en buik en het bloedverlies na het uitstrijkje
en het weeïge gevoel na de gemeenschap tijdens de gemeenschap heb ik eigenlijk nergens last van..
Verder ben ik bert ondersteld geweest, wat altijd al pijn en problemen gaf dus dat is moeilijk te peilen, maar een tampon kon ik ineens ook niet meer verdragen..

Herkent iemand deze klachten, ik maak me zo'n zorgen!

Groetjes ibi

only52
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011 08:53

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor only52 » Ma 06 Jun 2011 12:38

hoi ook ik ben hier nog nieuw maar weet wel dat na een uit strijkje volgens mijn huisarts en mijn gynaecoloog heel vaak wat bloedverlies is hoor dus dat is niet meteen iets om je zorgen om te maken
maar als je last van contactbloedingen hebt en veel last van buikpijn en je rug zou er misschien ook een ontsteking kunnen zitten wanneer heb je je uitstrijkje gehad bij mij duurde dik 14 dagen eer ik de uitslag had
die overigens niet goed was
ik had nergens last van nu ook nog steeds niet behalve contactbloedingen en dat was ook pas 2maanden zo
groetjes only

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor shenniep » Ma 06 Jun 2011 12:44

Hoi Ibi,

Allereerst heelverstandig van je om naar de huisarts te gaan.
Dat van die pijn in je onderrug dat herken ik wel en het gebrek aan energie ook.
De rest niet maar dat zegt niets want iedereen is anders.
Ik kan je niet zeggen wat het is je moet eerst de uitslag van je uitstrijkje hebben.
Bij mij was het toen niet goed maar ook niet slecht.
Mijn uitslag was pap3a en na een vervelende tijd ben ik met een lis-excisie geholpen,
dit jaar voor controle geweest en het is pap1dus alles is goed.
Mijn advies is probeer je niet van alles in het hoofd te halen want voor hetzelfde geld is het iets heel onschuldigs.
Maar ik wens je heel veel sterkte met het wachten op de uitslag en probeer te ontspannen.

vr gr Hennie

Ibi1983
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011 10:33

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Ibi1983 » Ma 06 Jun 2011 12:50

Gelukkig maar Only dat t niks bijzonders hoeft te zijn.. Ik had het met mijn moeder over een uitstrijkje en zij had namelijk nooit last gehad van bloedingen daarna dus vandaar dat ik me zorgen maak..
Ik had ook alleen na het uitstrijkje last van mijn onderbuik en onderrug.. Verder voel ik er niets van..
Het weeige gevoel waar ik het over had komt eigenlijk na het moment dat ik weer een contactbloeding heb gehad, die overigens elke keer optreed na de gemeenschap, maar ik kan niet het plaatsen of dat meer een gevoel van "zenuwen" of bezorgdheid is.... :|

Wat betreft de ontsteking.. Volgens de dokter was het geen onsteking hij heeft een hele lijst soa's getest en dat was negatief en daarnaast heeft ie een inwendig onderzoek gedaan waarbij hij niets "bijzonders" kon zien.. :?

Hoe is het nu met jou dan??

Groetjes Ibi
Laatst gewijzigd door Ibi1983 op Ma 06 Jun 2011 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Ibi1983
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011 10:33

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Ibi1983 » Ma 06 Jun 2011 12:54

Dankjewel Hennie! Onbewust maak je je toch zorgen zeker nu het moment dichterbij komt dat ik de huisarts kan bellen voor de uitslag, dit kan vanaf woensdag..
En ja ik heb vakantie, heerlijk, maar veel te veel tijd om na te denken nu.. :wink:
Gelukkig maar dat nu alles goed is met je! Het is toch iets waar je je druk over maakt,
bij mij komt dat ook bij dat ik nog maar 27 ben en nog geen kids, maar wel de wens dus dan maak je je dubbel zorgen..
Maar goed wat je zegt let it go.. Nog genoeg tijd om zorgen te maken..

Groetjes Ibi

Manderd
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011 16:54

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Manderd » Ma 06 Jun 2011 17:14

@ ibi

Ik heb precies hetzelfde, maar heb pap3a en cin 2.. heb ook al een behandeling gehad, en krijg donderdag weer de uitslag vd cin 2. (snap er zelf niks van)

k vindt het ook apart dat ik zo een last van me onderrug heb. :S:S...

only52
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011 08:53

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor only52 » Ma 06 Jun 2011 21:21

ibi maak je niet gelijk grote zorgen
met mij is het minder ik had sinds 2maanden contact bloedingen verder geen pijn in mijn buik of zo
ik naar de huisarts uitstrijkje was niet goed bleek ik pap3b te hebben
sinds 19 mei weet ik dat ik baarmoederhalskanker heb ben nu onder behandeling sinds 3juni in rotterdam
dus weet ook nog niet hoe erg het allemaal is krijg ik pas op 15juni te horen dan weer terug naar rotterdam

Ibi1983
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011 10:33

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Ibi1983 » Di 14 Jun 2011 16:50

Ik heb vandaag de uitslag van de dokter gekregen, ik heb pap 3b... Volgende week worden er hapjes genomen.. Verder weet ik eigenlijk ook nog niet veel behalve dan dan dat ik wat ik de war ben van alles.. Ben wel heel erg geschrokken terwijl ik het diep van binnen wist vanaf het begin...

Groetjes Ibi

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor liddy » Di 14 Jun 2011 17:25

• PAP 3b of KOPAC P6/A5/C6
De cellen zijn iets meer afwijkend dan bij een PAP 3a. De gynaecoloog onderzoekt of en wat er aan de hand is.
U hebt ook meer kans dat een eenvoudige behandeling van de baarmoederhals nodig is dan bij PAP 3a.
Het is in veel gevallen geen baarmoederhalskanker.
Echter zonder behandeling zou het op den duur baarmoederhalskanker kunnen worden.
Pas als de hapjes onderzocht zijn, kan men precies vaststellen wat er aan de hand is.
Meestal spreekt men van een colposcopie als ze hapjes weghalen.
Met behulp van een colposcoop bekijkt de gynaecoloog de overgangszone. Een colposcoop is een soort verrekijker met een vergrootglas(20x vergroting).
Hiermee kan de baarmoederhals nauwkeurig worden bekeken. De baarmoederhals kan hierbij gekleurd worden met sterk verdunde azijnzuur- of jodiumoplossing
om het verschil tussen ‘gezond’ en ‘ziek’ weefsel duidelijker te maken.
Uit een eventuele verdachte plek of uit de overgangszone kunnen dan gericht kleine stukjes weefsel weggenomen worden.
Mocht er n.a.v. de hapjes een verdere behandeling nodig zijn, dan kan men vaak met een lis-excisie volstaan.
De gynaecoloog schilt bij een lisexcisie met een metalen lisje het afwijkende weefsel weg.
Daarna geneest de wond. Soms wordt deze ingreep ook een lisconisatie of hotloop (hete lis) genoemd.
Helaas duurt wachten lang. Houdt er rekening mee, dat je volgende week niet veel wijzer zult zijn, immers het onderzoek van de hapjes duurt een week.
Zoek afleiding.

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor shenniep » Wo 15 Jun 2011 10:38

Hoi Ibi,
Ja dan schrik je inderdaad. Vorig jaar heb ik hetzelfde gehad dus
ik begrijp een beetje hoe jij je voelt.
Die hapjes heb ik ook gehad en ik kan je zeggen dat het eigenlijk wel meevalt,
achteraf gezien. Maar als je er voor staat weet je niet wat je moet verwachten
en dat is het ergste.
Wat Liddy ook al zei probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.
Mijn uitslag was voor de gynacoloog reden om een lis-excisie te doen,
en dat viel mij ook mee.
In de tussentijd ben ik ook alweer voor een controle uitstrijkje geweest en die was pap1 dus
helemaal goed.
Ik hoop voor jou dat het ook bij jou zo zal gaan.
En probeer je niet teveel zorgen te maken.
En schrijf het inderdaad van je af heb ik ook gedaan.
En je zult merken dat iedereen hier met je meeleeft en daar kun je steun aan hebben.
Dat heeft mij in ieder geval ontzettend geholpen.

gr Hennie

Ibi1983
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011 10:33

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Ibi1983 » Vr 24 Jun 2011 11:56

Alweer een tijdje geleden, maar gisteren ben ik bij de gyn geweest..
Er waren duidelijke plekken te zien, ongeveer 1/3 van de baarmoedermond was wit...
Er is dus een hapje genomen en weer afw88, maar de gyn zei al dat er wel wat weggehaald moest worden dus nu alleen afw88 hoeveel..
T was toch wel erg onprettig hoor voel het nu nog.. Vooral het hapje deed pijn..

Groetjes Ibi

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor liddy » Vr 24 Jun 2011 13:11

Jammer voor je, dat het hapje zo'n pijn deed.
Het ziet er aan uit dat je een lisexcisie of conisatie gaat krijgen.
Je hebt een goede kans dat je daarna geen behandeling meer nodig hebt.
Wanneer krijg je de uitslag van het biopt?
Gelukkig gaat het mooi weer worden, dan kun je naar buiten om afleiding te zoeken.

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor shenniep » Za 25 Jun 2011 19:16

Hoi Ibbi

Het is inderdaad dan wel weer even een tegenvaller
maar wat Liddy ook al zei waarschijnlijk met een lis-excisie of conisatie
ben je geholpen.
Jammer genoeg moet je weer wachten.
Toch hoop ik dat je jezelf een beetje kunt ontspannen.
En kom hier maar om het van je af te schrijven, dat heeft mij
vorig jaar ook heel goed geholpen.

liefs Hennie

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Btje » Ma 27 Jun 2011 22:00

Hoi Ibbi,

Ja dat is toch altijd flink schrikken he! Vooral als het dan ook zo duidelijk zichtbaar is.

Hoe gaat het inmiddels met je, en weet je al hoe en wat?

Sterkte!

Liefs,

Btje

Ibi1983
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011 10:33

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Ibi1983 » Di 28 Jun 2011 13:16

Hoi allemaal,

Dankjewel voor al jullie lieve reacties..

Vrijdag krijg ik de uitslag van de biopt.. Het wachten duurt zooo lang ondanks het mooie weer..

Ik moet zeggen dat het nu pas een beetje binnen begint te komen allemaal, ben erg gespannen en zit helemaal niet lekker in mijn vel..

Laat t maar gauw vrijdag worden..

Liefs Ibi

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor Btje » Di 28 Jun 2011 14:30

Nou kan het me helemaal voorstellen..vooral omdat de dagen dan weken lijken...een eeuwigheid zelfs.

Probeer nog wat afleiding te zoeken tot vrijdag, alvast heel veel sterkte! Zal aan je denken!

liefs

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: Wie herkent deze klachten?

Berichtdoor shenniep » Di 28 Jun 2011 17:18

Hoi Ibi,
Ja ik leef ook met je mee,
ik weet dat je daar misschien op dit moment niet
zoveel aan hebt, maar in gedachten zijn we bij je.
Ik wens je enorm veel succes de komende dagen en
heel veel sterkte voor vrijdag alvast.
Ik zal aan je denken en we horen vrijdag wel hoe
het is afgelopen.

liefs Hennie


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten