29 jaar en baarmoederhalskanker!

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
i Peeters
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 03 Jul 2011 18:55

29 jaar en baarmoederhalskanker!

Berichtdoor i Peeters » Zo 03 Jul 2011 19:47

Hallo,
Ik ben een trotse moeder van twee prachtige jongens van 5 en 3 jaar oud.
Mijn verhaal:
Ik rook al een tijdje van onder, en ben daarvoor meerdere malen naar de huisarts geweest heb diverse keren medicijnen daarvoor gehad en het ging ook weg maar kwam na verloop van tijd weer terug. Toen heb ik op eigen verzoek om een kweekje gevraagd, die is ook afgenomen en was prima in orde. Bij het kweekje wordt alleen getest op bacterie of schimmelinfectie. De huisarts heeft me toen medegedeeld dat ik gewoon wat sterker dan de gemiddelde vrouw ruik, dat geloof je dan maar niet...hij is inmiddels arts!
Zes maanden daarna kreeg ik een oproep voor het bevolkingsonderzoek. Een uitstrijkje maken bij de huisarts. Ging goed, deed geen pijn. De uitslag duurt ongeveer twee weken en zou dat per post ontvangen. Na een week tijd kreeg ik telefoon van de huisarts met als mededeling dat ik een Pap 3A had en gezien moest worden in het ziekenhuis. Diezelfde week ben ik nog naar het ziekenhuis geweest en hebben ze met een microscoop gekeken. Hij zag daar wel wat afwijkende cellen maar het was minimaal. Ik kreeg de keus van hem om over 4 maanden weer een uitstrijkje te maken of al het stukje weg te laten halen. Ik wilde graag zekerheid en koos voor het laatste. 20 april hebben ze mij geopereerd en het stuk weggehaald. Arts gaf aan dat het zoals verwacht was. 9 mei zou ik gebeld worden met de uitslag tussen 12.00 en 13.00 uur. Was er vanuit gegaan dat als het schokkend was ze wel eerder hadden gebeld. 13.25 uur belde de arts (te laat) met slecht nieuws, het viel ontzettend tegen en het is dus Kanker! Over de telefoon, lekker menselijk!!! Diezelfde week ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis in Nijmegen. Eerst een gesprek gehad en een inwendig onderzoek + bloed afgenomen. Week later werd er een CT-scan gemaakt. Ook daar anderhalve week op moeten wachten. Gelukkig eindelijk goed nieuws! Mijn organenen zijn schoon en ik krijg groen licht voor de bruiloft 10 juni en de huwelijksreis daarna! Heerlijk genoten met z'n viertjes. Dat pakken ze me zeker niet meer af!
Aankomende woensdag 6 juli ben ik aan de beurt voor de operatie, ze gaan m'n gehele baarmoeder + omliggende lymfeklieren verwijderen.
Het is tot nu toe goed gegaan met me, maar ik voel de spanning komen. Ik ben zenuwachtig en vooral bang! Bang voor de operatie, bang voor de pijn, bang dat ze uitzaaingen vinden in de lymfeklieren.....eigenlijk bang voor alles!!
M'n grote geluk is dat ik twee prachtige jongens heb, maar toch het wordt defenitief weggehaald waar je eigenlijk niet om hebt gevraagd.
Is er iemand die deze operatie heeft gehad en hoe heb jij die toen ervaren??
Ben zeer benieuwd.
Groetjes Ilona

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: 29 jaar en baarmoederhalskanker!

Berichtdoor shenniep » Ma 04 Jul 2011 13:58

Hoi I Peeters,
Ikheb gisteravond je verhaal nog gelezen maar ik wist eigenlijk
niet wat ik moest schrijven.
Toen keek ik vandaag weer en zag dat er nog niemand heeft gereageerd.
Bij deze doe ik dat maar.
Wat jij nu meemaakt heb ik : gelukkig: niet gehad.
Ik had ook pap3a en cin2 maar bij mij is het met een lis-excisie weggehaald.
Jij moet een veel ingrijpender operatie ondergaan.
Ik wens je heel veel sterkte.
Het ergste vind ik inderdaad dat je huisarts niet veel eerder op het idee is gekomen dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn.
Maar ja dat is achteraf praat jij zit er maar mooi mee.
Nogmaals veel succes woensdag met de operatie en houd ons op de hoogte
want ik weet zeker dat veel vrouwen hier met je mee leven,

groetjes Hennie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: 29 jaar en baarmoederhalskanker!

Berichtdoor liddy » Ma 04 Jul 2011 17:29

Tja, baarmoederhalskanker is heel ingrijpend, alleen al de plek maakt het beladen.
Ik was heel blij te lezen dat je je eierstokken kunt behouden.
Dat gaat je zoveel schelen dat je niet meteen in de overgang komt.
Het zullen even pittige dagen worden na de operatie, echter er zijn al veel vrouwen je voorgegaan.
Tegenwoordig zijn ze heel goed met pijnbestrijding. Zeker in Nijmegen hebben ze veel ervaring.
Logisch dat je bang bent, echter daar schiet je weinig mee op.
Nog altijd is de kans dat er geen uitzaaiingen zijn vele malen groter dan dat die er wel zijn.
Zoek afleiding en vraag desnoods een slaapmiddel als je niet kunt slapen.
Probeer het zo te regelen dat je het thuis rustig aan kunt doen in het begin.
Gelukkig is het al bijna woensdag.

Btje
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Do 04 Nov 2010 21:16

Re: 29 jaar en baarmoederhalskanker!

Berichtdoor Btje » Di 05 Jul 2011 11:33

Hoi Ilona,

Wat spijtig om te lezen, dat het dan toch foute boel is!
Leef met je mee, en weet exact wat je moet doorstaan. Zelf pap 4, 2 keer lis bleek tumor te zitten vna 1,3cm en vervolgens de wertheim operatie.
Dus dezelfde operatie die jij nog moet ondergaan. Wat wil je allemaal weten?


Sterkte!

Liefs

Btje


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten