Hoeveel biopsie bij jou weggenomen?

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
03Mandy
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 08 Jun 2013 18:10

Hoeveel biopsie bij jou weggenomen?

Berichtdoor 03Mandy » Zo 09 Jun 2013 12:46

Beste,
Ik ben een jonge meid van 24 jaar en afgelopen vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik pap 4 heb. Omdat ik op vakantie zou gaan gisteren wouden ze meteen een
coloscopie en biopsie doen, zodat als ik terug kom minder lang op uitslag hoef te wachten. Tijdens de coloscopie zei dat arts gelukkig wel dat het er goed uitzag.
Hij kon me na de onderzoeken ook vertellen ''dit is geen kanker''. Mijn vraag is nu, kan een arts dit doormiddel van een coloscopie al zien? Er waren bij mij 2 stukjes
die wit werden ( 1 op 12 uur en 1 op 9 uur ) hier is dan ook een biopsie van weggenomen. Hoeveel zijn er bij jullie weggenomen? Na de onderzoeken vertelde de arts mij
dat ik moest uitgaan van een cin 2 of cin 3 en dat het weggehaald zou moeten worden. Hier moet ik me helaas dan maar vast op voorbereiden.

Ik wens iedereen veel sterkte die met hetzelfde probleem loopt!

Groetjes.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Hoeveel biopsie bij jou weggenomen?

Berichtdoor liddy » Zo 09 Jun 2013 14:51

Een arts zal niet snel zeggen dat het geen kanker is. Kennelijk was hetgeen wat hij/zij zag reden om deze uitspraak te doen.
Nogmaals artsen doen enkel een uitspraak als ze er echt zeker van zijn. Anders is het altijd: het zal wel niet zo zijn, maar er is een kansje dat het kanker is.
Het heeft geen zin om biopsie te doen van andere plekken. Immers de plekken die verdacht zijn, kleuren wit op.
Cin 2 en 3 geven enkel aan dat er cellen zijn die zich later mogelijk kunnen veranderen in kanker.
Je hebt dus geen kanker bij Cin 2 en 3.
Dat ze toch die plekjes weghalen, is een voorzorgmaatregel.
Alleen door weghalen, weet je zeker dat die bewuste cellen geen kans krijgen om mogelijk kanker bij jou te veroorzaken.
Dus geniet van je vakantie.

03Mandy
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 08 Jun 2013 18:10

Re: Hoeveel biopsie bij jou weggenomen?

Berichtdoor 03Mandy » Za 15 Jun 2013 19:55

Beste,
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Helaas wel vakantie moeten annuleren in verband met bloedverlies en wondvocht. Wou geen risico nemen met het vliegtuig.
Ik ben me nu aan het voorbereiden op het weghalen van de plekken. Of ik dit onder narcose zal doen of plaatselijke verdoving.
De arts rade mij aan onder plaatselijke verdoving omdat ik me goed kon ontspannen zei hij. Toch zit ik op tegen de prikken (verdovingen)

Fijn weekend!

Gr.


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten