CIN 3

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
Someone
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 19 Nov 2015 20:57

CIN 3

Berichtdoor Someone » Do 19 Nov 2015 21:38

Op 1 september een uitstrijkje gehad en het duurde best lang voor ik de uitslag had, ik heb na 3 weken gebeld naar de huisarts en daar was de uitslag ook nog niet binnen en ze belde naar het lab en die zou de uitslag die zelfde middag mailen, heel toevallig moest ik bij haar langs had ze de uitslag binnen gekregen, het was een pap 2 maar dan gecompliceerd of zoiets ( ze hadden het eerst nagekeken en vertrouwde het toen niet en daarna weer op kweek gezet en toen was dit de uitslag) moest een afspraak maken in het ziekenhuis voor colposcopie.

Gelukkig kon ik vroeg in de ochtend terecht hiervoor en hoefde ik niet de hele dag in zenuwen te zitten, wat een rot onderzoek is dat zeg ( nou moet ik ook zeggen deze arts een vrouw was ook niet echt voorzichtig vond ik) die eendenbek werd er best wel hardhandig in gedrukt auw! ze hebben 2 biopten genomen eentje van de baarmoedermond en een schraapsel van de baarmoederhals wat een verschrikkelijk gevoel geeft dat zeg toen ik naar huis mocht en een week later de uitslag kreeg schrok ik best wel ( mijn gevoel zegt al sinds het slechte uitstrijkje dat het niet goed zit allemaal) de biopten zijn CIN 3 en het is een groot oppervlakte en ze zei nog iets over de opbouw van de cellen, ik moest voor een lisexcisie gelukkig onder algehele narcose omdat ik het eerste onderzoek vrij pijnlijk vond allemaal, ik heb daar weinig last van gehad niet extreem veel bloed verlies wel veel wondvocht verlies en dat het enorm stonk en dan vooral als ik moest plassen .

Afgelopen maandag heb ik de uitslag van de colposcopie gekregen en het is nog steeds CIN 3, ze heeft dit overlegt met haar collegas en patholoog over wat ze gaan doen, nu gaan ze een conisatie doen om te zien hoe diep het zit ( omdat ze met de lis een vrij groot stuk hebben weg gehaald) en meer weet ik niet.

Ik zit met vragen, is dit nu dan een voorstadium van? en als de conisatie ook nog steeds CIN 3 is wat dan? wie heeft hier ervaring mee of ook ziets meegemaakt?

Bedankt alvast

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3

Berichtdoor liddy » Vr 20 Nov 2015 01:50

Cin 3 er is sterk afwijkende opbouw van het weefsel gevonden, de kans dat het lichaam dit zelf kan doen verdwijnen is klein,
vandaar altijd advies tot behandeling. Cin 3 is geen baarmoederhalskanker. Er is sprake van de aanwezigheid van afwijkende
cellen die mogelijk na verloop van tijd zich zouden kunnen omvormen naar baarmoederhalskanker.
Met een lisexcisie worden de cellen van de baarmoedermond geschrapt, het blijft dus aan de oppervlakte.
Met een conisatie wordt een kegelachtig vorm uit de baarmoedermond gehaald, het gaat de diepte in.
Je hebt dus de pech dat het niet alleen aan de oppervlakte zit, vandaar een conisatie.
De kans is zeer groot dat met een conisatie je behandeling klaar is.
Je hebt immers nu geen baarmoederhalskanker.
Zorg dat je iemand regelt om je na de behandeling naar huis te brengen.
Zelf autorijden, openbaar vervoer en fietsen zijn af te raden.
Het is een emotioneel traject waarin je zit, ook al vanwege het steeds weer moet wachten.
Realiseer je dat na de conisatie het weer wachten is op de uitslag van de patholoog die het verwijderde weefsel
moet onderzoeken.
Probeer vooral afleiding te zoeken. Vooral wandelen bij sterke wind is een aanrader, dan heb je iets om tegenin te lopen.

Someone
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 19 Nov 2015 20:57

Re: CIN 3

Berichtdoor Someone » Vr 20 Nov 2015 21:43

ik heb gelukkig overdag veel afleiding heb 2 jongens van 3 en 1 jaar en die laten mama niet met rust :D
Ik hoop dat ik er dan ook vanaf ben want dit sloopt je helemaal vooral dat lange wachten, maar mijn gevoel zegt van niet maar ik ga van het goede uit
en blijf positief denken!!

Goed weekend!

Someone
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 19 Nov 2015 20:57

Re: CIN 3

Berichtdoor Someone » Di 24 Nov 2015 14:09

Ik weet de datum ook voor de conisatie en dat is pas op 22 december en is het normaal dat dit gebeurd door de afdeling oncologie?
Ik heb een vraag is het normaal dat je na een lisexcisie ( gehad op 3 nov) buikpijn hebt, ik voel alles zitten en heb ook last van lage rugpijn, het voelt als ik mijn menstruatie krijg maar die heb ik al gehad.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: CIN 3

Berichtdoor liddy » Di 24 Nov 2015 17:22

Cin3 is een voorstadium van baarmoederhalskanker, vandaar dat de afdeling oncologie de behandeling doet
en dat het geen haast heeft.
Tijdens je behandeling van 3 november heb je in een onnatuurlijke houding gelegen.
Dus de spieren kregen het aardig te verduren op een manier die ze niet gewend zijn.
Daarnaast is er een wond ontstaan die tijd nodig heeft om te genezen.
Tel daar ook nog eens de spanning bij die bij zo'n behandeling met zich meebrengt en
het wachten op de uitslag.
Kijk het nog even aan en als je het niet vertrouwd ga dan even langs bij de huisarts.

Someone
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 19 Nov 2015 20:57

Re: CIN 3

Berichtdoor Someone » Di 24 Nov 2015 21:51

Bedankt voor je antwoorden, voor de zekerheid ga ik bij de huisarts langs, het voelt niet echt lekker allemaal en heb 2 jonge kinderen en die moet je nogal vaak tillen en dat is echt geen pretje nu


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten