2e keer PAP4 en bang

Een forum voor baarmoederkanker, baarmoederhalskanker en eierstokkanker.
nelly1981
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 31 Mar 2017 08:26

2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor nelly1981 » Vr 31 Mar 2017 08:42

Goedemorgen

Ik lees al een jaar mee met alle horror verhalen hier op het forum en denk dat het nu tijd is ook mijn verhaal te doen.
Vorig jaar maart ik ging even een boodschap doen en bij thuiskomst lag er een briefje in de bus dat de huisarts was geweest of ik contact wou opnemen met de praktijk.... Ik dacht meteen oh mijn uitstrijkje het zal toch niet wat ergs zijn?.....Dus ik bellen kreeg de assistente aan de lijn de huisarts komt over een uurtje bij u langs...op de vraag gaat het over het uitstrijkje kreeg ik ja dat zal de dokter u zo vertellen...
Dat uur duurde eeuwen de kinderen even naar de buuf gebracht, allemaal mensen gebeld en angstig afgewacht.
Ja mevrouw het is pap4 u moet naar de gynecoloog maar het is niet uitgezaaid.....|Pardon pap wat?
Na enige uitleg begreep ik het een beetje en ben ik gaan zoeken op internet, nou dat kon ik beter niet doen.
Dag erna kon ik al bij de gynecoloog terecht ohhh maakt u zich geen zorgen pap4 is nog geen kanker. Jaja dacht ik dat kun je wel zeggen maar ik voel me doodsbang....Daarna biopjes genomen en begon het lange wachten op de uitslagen. Eerst een cin 3 uiteraard daarna volgde de LIS ik vond het vreselijk maar voelde me goed daarna.
Week later het was dag voor pasen flinke bloeding met resultaat s avonds laat het zkh in de boel dichtbranden en koorts dus een nachtje blijven met vanalles in mijn doos.....uitslag lis snijranden niet schoon over half jaar nieuwe biopsie
Daarna ging het goed half jaar laten weer biopjes nemen ditmaal cin 1 jeeeej ik blij gynecoloog dacht je lichaam ruimt het nu wel weer op.
3 weken geleden weer een uitstrijkje en afgelopen donderdag weer de uitslag pap4.....
Afgelopen maandag op gesprek geweest en ze gaan nu een conisatie onder narcose doen ze vind het er goed uitzien op het oog maar mijn grote angst is en niemand beantwoord die vraag eerlijk kan het ook dieper zitten dat er toch een tumor zit want mijn gevoel is dat het niet goed zit, ze kon me dit keer ook niet echt gerust stellen en plande gelijk een afspraak bij de narcotiseur.
Wie kan mij antwoorden goed of kwaad het maakt niet uit ik ga al van het ergste uit
Hoop dat ik hier mijn ei kwijt kan want de omgeveing zegt alleen maar het komt goed ja daar heb ik nu ff niets aan
ben bang....doodsbang en kan niet huilen, kan niet slapen alleen met medicijnen....

Claudiaamylyn
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 04 Apr 2017 06:34

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor Claudiaamylyn » Di 04 Apr 2017 07:09

Hoi Nelly,

Je hebt al wat meer mee gemaakt hierin dan ik maar toch reageer ik op je berichtje. Ikzelf ben vorig jaar opgeroepen mijn eerste uitstrijkje te laten doen en die was helaas pap3a cin111. Omdat ik ook vroeg zwanger was van mijn 3e kindje hebben ze met 8 weken zwangerschap het onrustige plekje weggehaald. Met 20 weken zwangerschap kreeg ik weer een uitstrijkje en helaas nog steeds pap3a. 5 weken na mijn bevalling weer uitstrijkje gehad en kreeg gisteren telefonisch te horen dat ik nu op pap3B zit. Ik ben ontzettend bang omdat ik zoveel verhalen lees dat het zelfs bij pap 4 al kanker kan zitten. Ik begrijp hoe je je voelt en wil je alleen aangeven dat er meer mensen zijn die bang zijn en ik zelf heb nog niemand gevonden die op dit moment door hetzelfde heen moet als ik. Je lichaam laat je in de steek, zo voelt het voor mij en ik denk ook echt het ergste en ben gewoon bang voor kanker. Maandag word ik geopereerd, daar belt de gynaecoloog straks nog voor. Ik wou dat deze ellende voorbij was maar op dit moment kan ik alleen maar het ergste bedenken. Omgeving zegt inderdaad " het komt wel goed " omdat ze ook geen antwoord weten te geven en bedoelen het allemaal goed. Zelf denk je zo niet omdat het jezelf betreft. Ik heb gelukkig genoeg afleiding met mijn kinderen maar de tranen springen me geregeld ineens in mijn ogen en gaat er een angstscheut door mijn lichaam. Vreselijk deze onzekerheid! Vooral omdat ik geen kanker wil krijgen maar het voelt alsof mijn lichaam me in de steek laat terwijl ik nog nooit 1 sigaret heb aangeraak, nog nooit heb gedronken, nooit drugs gebruikt en altijd gezond geleefd heb. Succes ermee Nelly en veel sterkte! Ik voel met je mee en begrijp je! Groetjes Claudia.

nelly1981
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 31 Mar 2017 08:26

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor nelly1981 » Za 15 Apr 2017 20:54

dank je wel

het wachten is zooo eng maar we blijven positief..
Ben ook doodsbang dat er kanker uitkomt maarja zelfs dan moet ik er mee mee zien te dealen he.....
Ik probeer nu vooral te genieten van de kinderen en niet de depri mama uit te hangen...en maar wachten op mijn conisatie 1 mei als het goed is....

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor liddy » Zo 16 Apr 2017 14:39

Mensen zouden niets moeten zeggen, maar een arm om je heen slaan en je zo proberen te bemoedigen.
Daar heb je meer aan.
De angst die je in een wurggreep heeft. Dat is nog erger dan het probleem zelf.
Als je maar wist wat je had, dan kon je er iets tegen doen.
Niet dat een operatie, chemo, bestraling zo gemakkelijk is, verre van dat, echter dan gebeurt er iets om het op te lossen.
Dan kun je proberen met gezond leven de omstandigheden zo goed mogelijk maken om op die manier bij te dragen aan
de behandeling.
Met dat gezegd hebbende, kan ik je enkel aanraden gezond te leven, bewegen en proberen te genieten.
En af en toe de teugels laten vieren. Maak er een feestelijk Pasen van.
Als de angst boven komt drijven, laat die dan even toe. Benoem je angst, huil, wordt woedend even jezelf uiten.
Daarna raap je jezelf weer bij elkaar en probeer je jezelf af te leiden.
Negeer de angst niet, laat echter de angst niet te boventoon voeren.
Prettige Paasdagen.

nelly1981
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 31 Mar 2017 08:26

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor nelly1981 » Vr 21 Apr 2017 19:54

Goedenavond

zo vandaag viel de brief op de mat maandag 1 mei krijg ik de conisatie om 7.15 al melden in het zkh mooi op tijd hoef ik niet zo lang te zenuwen...
Afgelopen weken veel gewerkt en redekijk erdoor gekomen....
af en toe een bange bui maar verder gaat het goed...
Dus zal dan midden mei eindelijk weten of er meer zit dan alleen papjes....en als de snijranden weer niet schoon zijn volgt baatmoederverwijdering...
spannend nog ff

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor liddy » Zo 23 Apr 2017 15:09

Gelukkig kun je niet in de toekomst kijken.
Eerst de ene stap en dan niets.
Leef bij vandaag, dat is al lastig genoeg.
Gaat er iemand met je mee? Want je kunt beter niet zelf rijden, fietsen enz.

nelly1981
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 31 Mar 2017 08:26

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor nelly1981 » Zo 23 Apr 2017 17:25

Ja ik kijk nu maar niet te ver vooruit ...
ik het slechste geval gaat de baarmoeder eruit en volgen er allerlei scans etc , maar ook dan zullen we er wel door komen ga me niet laten leiden door angst...
Nog 1 weekje zenuwen maar denk dat deze week zo om is maandag dinsdag en woensdag volle dagen werken donderdag koningsdag en vrjjdag tot zondag weekendje weg en dan naar het zkh....
Heb de kinderen al gezegd dat ze mama dan maar goed moeten helpen die week na de conisatie heb mezelf voorgenomen echt mijn rust te nemen vorige keer veel te veel gedaan waardoor ik een dikke bloeding kreeg een werk naar de Lis.... liever niet nog een keer....heb me de hele week vrij van werk gepland en daarna zien we wel....
mijn vriend haalt me op na de behandeling dus hoef niet alleen naar huis ga onder volledige narcose dus mag ook niet rijden...

het is allemaal wat maar voel me wel fijn op dit forum....vrouwen met dezelfde angsten....niet iedereen begrijpt die angst...

nelly1981
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 31 Mar 2017 08:26

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor nelly1981 » Di 02 Mei 2017 22:54

Na lang wachten gisteren naar het zkh voor de conisatie.
om 7.15 moest ik me melden en om 8 00 lang ik al op de ok.
Het ging razendsnel 9.30 weer wakker en om 13.30 naar huis...
kreeg alleen een verpleegkundig rapport mee en een afspraak op 15 mei.
Zoveel vragen spoken door mij hoofd pfffd was het maar de 15e.
Wat is jullie ervaring? als er kanker word gevonden zullen ze dan eerder bellen? Heb echt zo.n slecht voorgevoel....
Verder geen klachten bloeden valt me erg mee hopen dat dat zo bljft alleen giga moe en hoofdpijn van de narcose denk ik....
Als ik de definitieve uitslag heb zal ik me weer melden...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor liddy » Wo 03 Mei 2017 13:07

Logisch dat je moe bent en hoofdpijn hebt.
Een narcose grijpt in in je hele lichaam, vlak ook de stress niet uit.
Immers je bent nu wel een stap verder, echter je weet nog niets.
Er is weinig kans dat je iets eerder zult horen over de uitslag.
Je lichaam moet bijkomen van de narcose en daarom laten ze liever wat tijd tussen operaties zitten.
Het is eerder de onzekerheid en het niet vertrouwen van je eigen lichaam dat je er een slecht gevoel over hebt.
Probeer goed te rusten en zoek afleiding.
Statisch gezien is de kans dat het met een sisser afloopt nog altijd groter.

nelly1981
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 31 Mar 2017 08:26

Re: 2e keer PAP4 en bang

Berichtdoor nelly1981 » Vr 05 Mei 2017 22:21

Hoi Liddy

Wat fij dat je elke keer antwoord...
Ja ik hoop zo dat dit nog mer een sisser af gaat lopen....
Heb nog wel een vraag de conisatie is nu 5 dagen geleden en tot nu toe nog steeds heel moe en nu gaat het ook meer stinken en krijg ik buikpijn ver onderin en het straalt uit naar de heup/rug....ook mijn urine is erg donker en denk de hele tijd dat ik koorts heb maar dat valt mee nog niet hoger dan 37.9
wat dit dan is blaasontsteking? of kan het ook elders ontsteken daar beneden?
morgen zaterdag dus zal wel afwachten tot maandag maar vind dit toch vreemd zal nu toch wel een keer beter moeten gaan?


Terug naar “Baarmoeder-, baarmoederhals- en eierstokkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten