Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Een forum voor diverse soorten sarcomen.
Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor liddy » Zo 14 Jun 2009 02:04

Op dit moment ben ik, helaas, de enige moderator.
Soms is het inderdaad moeilijk om te reageren.
Vooral als het over een vorm van kanker gaat waar ik niets van af weet.
Daarom ben ik ook zo blij dat jij een antwoord had voor Diana.
Ik wist even niet wat te reageren, ik vergat dat ik (net zoals jij gedaan hebt) natuurlijk voor haar op het internet had kunnen gaan zoeken.
Het kwam gewoon niet bij me op, terwijl ik al eerder dat bij andere vragen wel heb gedaan.
Zo zie je maar weer, het blijft gelukkig mensenwerk.
Een robot kan best een antwoord vinden, maar niet meevoelen en meeleven zoals jij, anderen en ik dat doen ;)
Ja van die bezuinigen daar kan ik over meepraten.
Mijn verhuiskosten werden afgekeurd (als ik maar langzaam de trap afloop en er heel goed mijn gedachten bij hou
en goed oplet, dan moet het traplopen nog lukken vond de CIZ, maar ze vonden het wel nodig mijn provisorische
aanpassingen te optimaliseren. Dus nu krijg ik in mijn nieuwe woning goede aanpassingen.
Tja, het blijft me om het even of ik nu geld krijg voor een verhuizing en zelf aanpassingen betaal of dat de gemeente
de aanpassingen voor hun rekening nemen.
Ik heb wel recht op een rolstoel volgens het CIZ, echter in Tilburg is het beleid dat je pas een rolstoel krijgt
als je hem ook voor de korte afstand nodig hebt. Laat ik die rolstoel nu voor de lange afstand nodig hebben.
Als ik 7km verder had gewoond, woonde ik in Goirle en daar krijg je wel een rolstoel of je die nu voor de korte of lange afstand nodig hebt.
Zo zie je maar weer hoe de WMO in iedere gemeente anders uitpakt.
Een rolstoel lenen bij de thuiszorg is voor mij geen optie, omdat ik te klein ben voor een standaardrolstoel.
Dus stellen we bepaalde activiteiten maar uit, totdat ik de rolstoel ook op de kleine afstand nodig heb en hem dan wel vergoed krijg
en wel die activiteiten kan ondernemen.
Tuurlijk is dit niet eerlijk, maar het kost me teveel energie om me er kwaad over te blijven maken.
Enne zo slecht heb ik het immers niet, in vergelijking met anderen :)

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Zo 14 Jun 2009 12:04

hoi lyddi,
toch oneerlijk verdeeld qau uitgave van ziekte kosten.
mijn moeder was ook te klein voor een normale volwassenmaat rolstoel,ms. een idee om op marktplaats.nl te kijken daar haddden wij er 1 voor haar gevonden.
dat was eigelijk een kindermaat,deze hebben we gekocht.
hij was erg goedkoop.
ook een vrijwel niet gebruikt aangepast bed voor mijn vader.
tweede hands,maar soms kan het even niet anders.
dat je op dit moment de enige moderator bent,flink heffie met zo een groot forum.
ook de onderwerpen en het verloop hiervan.
toen ik er in het begin zat was het ook fijn als mensen onderling op elkaar bleven reageren.
ook qua soort kanker.
met sommige heb of had ik nog contact.
wat de 1 niet weet ,weet de ander soms.
niet als arts zijnde,maar als mens.
diana kwam ik eigelijk toevallig tegen.
was roep om hulp en nog geen reactie.
mijn broer kreeg wel terug gave"s <gedeeltelijk> van de belasting.
altijd te proberen.
hoewel ze daar nu in 2009 ook op bezuinigen.
zou zeggen ,vraag zoveel mogelijk hulp met de verhuizing, anders vraag je ook van je lichaam teveel.
wat zal je ook blij zijn als alles achter de rug is.
groetjes anita

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor liddy » Zo 14 Jun 2009 13:58

Ja, ik heb het voordeel dat ik er goed op de hoogte ben van de aftrek buitengewone ziektekosten
bij het invullen van de belasting.
Enkele mensen in mijn omgeving, die ook wat mankeren, help ik daarbij. Dat geeft zo'n kick om geld
bij de belasting terug te halen waar die mensen gewoon recht op hebben.
Tja, vandaag is weer zo'n dag waarop ik het heel rustig aan zal moeten doen.
Gisteren teveel gedaan en de stortbuien doen er ook geen goed aan.
Dus mijn lijf is in staking vandaag ;)

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Zo 14 Jun 2009 14:31

wat gaan bankhangen met wat lekkers erbij,en een boek ofzo.


hoi sophietje,
hoe gaat het nu bij jullie,het is mooi weer dus geniet er maar lekker van.

hier heb ik ook iemand die mij erbij helpt en idd. het geeft hem ook een kick als er een terug gave komt.
doe vandaag maar lekker rustig aan.
zal wat vaker langs komen,ms. verlicht het wat voor jou.
alhoewel ik zelf ook niet overal verstand van heb.
maar idd. wat de 1 niet weet weet de ander ms.

sophietje ik hoop dat je een ontspannen weekend hebt zonder al te veel spanning.

groetjes anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Ma 15 Jun 2009 18:39

Hoi Anita,

Ik heb een redelijk goed weekend gehad, en jij?
Zaterdag redelijk druk geweest met standaard dingen zoals schoonmaken (ook bij iemand die verstandelijk wat beperkt is), boodschappen doen, langs familie. Zondag dus maar even wat rustiger gedaan, lekker gekookt en veel gelezen. Ik moet wel elke dag aan mijn moeder denken en droom ook over haar, maar ze is nu nog lekker op vakantie tot zondag dus voor haar genieten.

Verschrikkelijk dat er zoveel bezuinigd wordt in de zorg, ik vind het schandalig! Dat je potverdomme 7 km verderop wel gewoon een rolstoel kan krijgen, dat is toch te gek voor woorden? Voor mijn opleiding loop ik stage in een ziekenhuis momenteel, en daar merk je het ook flink. Er is niks persoonlijks meer aan, want niemand (en ik ook niet) heeft de tijd om even een kletspraatje te maken met mensen, terwijl de meesten daar zoveel behoefte aan hebben. Het is gewoon lopende band werk, heel jammer. Wacht maar tot die hoge heren zelf eens ziek worden, dan piepen ze wel anders!

Liddy, ik wens je veel sterkte met je verhuizing en je gezondheid. Bijzonder dat je je zo inzet voor andere mensen (zoals wij), ik hoop dat jij ook de steun en liefde krijgt van mensen om je heen die iedereen verdiend.

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Ma 15 Jun 2009 19:07

hoi sophietje,
ja het is gek met die bezuinigingen,ook zo raar verdeeld bij de een bijna niks wat ze vergoed krijgen,en de ander valt goed met zijn neus in de boter.
wat grappig dat je ook in een z.h. werkt.
zelf heb ik er ook gewerkt en in een verpleegtehuis.
idd steeds minder tijd voor patienten.
zit ik ook wel eens te denken als ik de personen van het kabinet zie,wat als ze zelf met pensioen gaan of ziek worden.
ze hebben hoge salarissen,dus bij hun kan het wel,maar voor de gewone werknemer noppe"s.
lekker dat je moeder nu zo kan genieten.
dat is voor jou toch ook een prettig idee.

het weekend heb ik het best druk gehad,heb een nieuwe slaapkamer kast ,heel mooi en heeeeeeeeeeel groot.
kan nu spullen uit andere kasten er ook bij doen,dus ben er nog even mee bezig.

bij mijn moeder was het ook zo ,ze was ook klleiner en had een ander maat nodig.
zo kwamen we op marktplaats uit.
was ook een toeval dat we hem zagen.
mooi dat je bij iemand werkt die verstandelijk wat achter is.
groetjes anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Di 16 Jun 2009 20:22

Hoi Stoffeltje,

Wij krijgen morgen een nieuwe kast en salontafel en overmorgen nieuwe gordijnen. Het is dus een beetje een zooitje thuis, maar dat is helemaal niet erg, weer een leuke afleiding eigenlijk.
Ik hoop ook dat mijn moeder geniet op haar vakantie. Ik hoop dat als ze met mij en mijn zus gaat hopelijk nog geen pijn heeft en ze zin heeft dingen te ondernemen. We passen ons volledig aan aan haar.

Binnenkort is ze jarig en wordt ze 57 jaar. Jeetje, wat zal dat een verschrikkelijke verjaardag worden, bedenk ik me. Misschien wel haar laatste....
Wat geef je haar cadeau op een misschien laatste verjaardag? Ingewikkeld. Mijn zus is drie dagen daarna jarig, voor haar zal het ook een hele emotionele dag worden, haar verjaardag met haar moeder voor het laatst... confronterend.

Leuk een nieuwe slaapkamerkast, was het hard nodig?
Je werkt op dit moment dus niet meer in een verpleegtehuis?

Fijne avond.

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Di 16 Jun 2009 21:35

hoi sophietje,
fijn wat nieuwe spulletjes,spannend en leidt idd. af.
je moeder veel liefde geven en aanwezigheid.
als je iets wilt geven ,geef het dan voor nu.
lekker luchtje bv..
als ze van lezen houd een boek bv.
iets wat je hart je aangeeft.
maar geen grote dingen voor later .
een etentje,hielden we met mijn broer in een restaurant,op zijn verjaardag.
en een weekendje weg.
zolang deze dingen haalbaar zijn is het gezellig en leuk,mijn broer was altijd erg trots ,zijn fam. zo bij elkaar te hebben.
maar bij iedereen ms. anders.
vraag het anders,dan ligt de keuze ook wat bij haar.
het zullen zeker zware dagen zijn.
kijk er niet al te zwaar tegen aan van tevoren dat is alleen maar moeilijker voor jezelf ,ms. valt het reuze mee.
het is altijd afwachten,ga per dag.
en kijk samen naar de komende vakantie uit.

ja het is een tijd geleden dat ik gestopt ben in het verpleegtehuis,heb nl. epilepsie.
en die kast was echt hard nodig,mijn spullen lagen overal verdeeld. :)
liefs anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Wo 17 Jun 2009 21:04

Hoi Anita,

Ja, misschien moet ik er niet al te veel aan denken. Toch hou ik steeds in mijn achterhoofd: hoelang duurt het nog voordat ze pijn krijgt? Misschien over een paar weken al. Dan moeten we daar toch echt rekening mee houden.

Maar goed, ik ga steeds meer per dag leven hoor. De ene dag is de andere dag niet. Als het vandaag niet lukt, misschien morgen wel. Je weet toch nooit hoe de toekomst gaat lopen. En misschien ook beter van niet!

Leuk dat jullie uiteten zijn geweest en een weekendje weg. Daar hou je voor altijd leuke herinneringen aan.

Heb je eigenlijk kinderen? Zit je nu in de ziektewet door je epilepsie?

Succes met je kast inpakken!

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Wo 17 Jun 2009 21:40

hoi sophietje,
het is heel menselijk dat je het toch in je achterhoofd blijft houden,maar laat het je leven niet overheersen.
zelf heb ik geen kinderen en ik loop in de ziektewet ja.
maar kleintjes genoeg in de fam. hoor,5 volwassen nichten en bij elkaar 8 kleintjes de oudste 10.
dus mijn broer was opa van 6 kleintjes.
zijn dochters wilde trouwen en kinderen krijgen zolang mijn broer leefde.
was van 3 weken tot 3 mnd. uitgelopen naar ong. 5 jaar.
zo zie je maar hoe onvoorspelbaar het kan zijn,op het laats zat zijn lichaam helemaal onder de kanker.

met kanker is het altijd afwachten.
ook wat de pijn betreft.
maar probeer positief te blijven.
dikke knufs anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Do 18 Jun 2009 20:46

Hoi Anita,

Dat is ook het verradelijke aan kanker. Je weet nooit hoe het lopen kan, het is soms zo grillig. Nou ja, we zien wel. A.s. zondag komt mijn moeder weer terug van vakantie, ben benieuwd hoe ze het heeft gehad. Ik kreeg gister nog een sms-je dat ze het super had, ben blij dat ze geniet.

Toen ik vanmiddag een fijn gesprek had met een collega wiens vader 4 jaar geleden is overleden bedacht ik me ineens een leuk cadeau voor mijn moeder, een zelfgemaakt boekje met leuke herinneringen en foto's. Heel persoonlijk en vrolijk. Ik vind dat we haar ook een beetje op moeten beuren.
Soms zit ik wel een beetje in een dilemma, ik weet niet of jij dat ook hebt gehad, van vragen die je wil stellen, maar dat je niet weet of ze misschien wel helemaal niet fijn vindt. Misschien heeft ze helemaal geen zin om het er constant over te hebben en belast je haar ermee.
Ik denk dat ik dat toch eens moet vragen, of ze het vervelend vind dat ik steeds vragen stel. Dan weten we dat van elkaar. Ik vind het ook belangrijk nog leuke momenten met haar te hebben, dus vandaar dat verjaardagscadeau.

Fijn dat je broer toch langer geleefd heeft dan de artsen gezegd hebben. Hadden jullie daar stiekem rekening mee gehouden? Ik ga gewoon maar uit van het jaar dat ze nog te leven heeft. Alles wat ze langer leeft is meegenomen. Ik probeer realistisch te zijn in mijn verwachtingen, ze zeggen immers niet voor niets dat ze nog maar een jaar te leven heeft.

Fijne avond verder!

Groetjes,

Sophietje

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Do 02 Jul 2009 11:53

Hoi,

Update:
Mijn moeder heeft eergisteren nog een gesprek gehad in het ziekenhuis, want de artsen zouden gaan kijken of chemo toch nog een optie zou kunnen zijn. De chirurgen hebben ook nog een keer onderling overlegd over eventueel opereren.

Een top-chirurg, die een andere patiënt geopereerd heeft aan een sarcoom in de hals, heeft met nadruk gezegd dat ze mijn moeder absoluut niet moeten opereren. De patiënt die de top-chirurg heeft geopereerd kwam er als een 'wrak' uit, bovendien moesten de armen geamputeerd worden en was de schade niet te overzien.
Daarnaast is uit het overleg naar voren gekomen dat chemo geen optie is, omdat het niet levensverlengend is. Bovendien zou het een zeer zware behandeling zijn, waarbij kwaliteit van het leven niet gegarandeerd was.

Einde verhaal dus. Ondanks dat mijn moeder dit al wel wist, is de deur nu definitief gesloten. Het is het laatste gesprek in het ziekenhuis. Er is nu écht geen andere optie meer. Nu is het afwachten wanneer haar tijd is gekomen.

Groet,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Do 02 Jul 2009 15:01

hoi sophie,
geeft toch een klap dat dat geen optie meer is.
je moeder is nu wel van die periode"s af dat ze zich beroerd voeld,en het zou dan nog niet verlengend werken ook.!
maak er zoveel mogelijk vann en probeer met je moeder toch prettige momenten te hebben.
hoe gaat het verder met je moeder momenteel?
het zou fijn zijn als ze er een stukje <stilstand>bij zou kunnen krijgen.
dat blijft hopen want het is zo een rare ziekte.
trek je het zelf nog?
niet teveel in je rugzak stoppen,dan krijg je naderhand zelf een terugklap.
huil als je huilen wilt.
probeer nog zoveel mogelijk bij haar te zijn en te laten voelen dat je er voor haar bent.
liefs anita.

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Di 07 Jul 2009 21:00

Hoi Stoffeltje,

Mijn moeder zit er helemaal doorheen. Ze heeft weer pijn, maar dan nog erger dan ervoor. Het is heel confronterend voor haar, omdat het einde ineens zo dicht voor de deur lijkt te staan. Het is hartverscheurend haar te zien huilen, wat heb ik het te doen met haar!

We hebben veel geknuffeld en samen onze tranen de vrije loop gelaten, heerlijk, wat lucht dat op. Ik vind het fijn dat we ons verdriet kunnen delen en aan elkaar laten zien.
Mijn moeder en ik groeien erg naar elkaar toe, genieten van de momenten samen omdat je onder deze omstandigheden drie dubbel keer zoveel beseft hoeveel je om elkaar geeft.

Hoe is het met jou?

Mijn vriend en ik gaan samen een paar dagen tussenuit, nu nog even snel mijn tas inpakken.

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Di 07 Jul 2009 21:46

hoi sophie,
fijn dat je deze momenten ook zo kan delen.
geeft je moeder toch ook een gevoel van niet alleen te zijn.
nu eerst voor jezelf even rust inlassen.
je moeder voelt het lichamelijk ook naderen,dat beangstigt
er zijn is belangrijk en dat ben je.
hou je sterk hè!
knufs anita

janineb
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: Do 16 Apr 2009 20:08

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor janineb » Vr 10 Jul 2009 05:44

Hoi Sophietje,

Ik hoop dat je heb genoeten van jepaar dagen weg met je vroend. Wat naar voor jullie dat je moeder meer pijn heeft. Jullie zijn zo positief en daar hoort dan ook eigenlijk bij dat je daar even rustig in mag blijven hangen, vond ik altijd Nu weet ik dat er niet zoiets bestaat als een universele afspraak of recht op geluk of tijd as je maar positief bent en je best doet. Je moet het doen met wat je krijgt.Voordat je het weet moet je alweer aanpassen aan de nieuw situatie en daar weer de mooie dingen van zien te vinden. Mooi dat jij en je moeder samen kunnen huilen. dat hebben ik en mn moeder nooit kunnen doen. eerst wilde ik haar niet belasten met mijn verdriet en nu denk ik wel eens dat haar verdriet te groot is om te kunnen huilen. Ik had gedacht juist samen deze tijd te kunnen doormaken maar dat is te confronterend voor haar en ze heeft de emotionele energie gewoon niet. Fijn dus dat jij die flow wel hebt met je moeder, want huilen lucht inderdaad op. Je makt in zo'n korte periode zo veel heftige emoties door gelukkig ook hele mooie en daar wens ik jullie er nog heel veel van.

tot snel en groetjes Janine

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Wo 15 Jul 2009 18:21

hoi sophie,
nog wat energie van je vakantie gehad?
hoe gaat het met jullie?
liefs anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Vr 17 Jul 2009 20:51

Hoi Stoffeltje,

Heb genoten van de paar dagen weg met mijn vriend, al vond ik het soms wel moeilijk alles los te laten, omdat ik de dag ervoor mijn moeder zo emotioneel had meegemaakt. Het heeft me erg geraakt en zette me aan het denken.

Morgen is ze jarig. We hebben samen een ring kunnen vinden en ik heb er wat in laten graveren. Ze geeft een besloten verjaardagsfeestje met lekker eten dat bij haar thuis bezorgd wordt. 's Middags gaan we naar haar ouders om bij hen een taartje te eten. Tussendoor wil ze nog even slapen.

Ik heb wat moeilijke momenten achter de rug. Soms slaat de paniek me even helemaal lam, dat ik gewoon niet weet wat ik ermee aan moet. Soms komt het verdriet ineens heel hard aan. Soms vond ik het ook moeilijk te 'genieten' als ik bij haar was, want ik dacht: nu móet ik genieten en dat gaat dan niet geforceerd. Als ik met haar alleen ben is het heel fijn omdat we allebei onszelf zijn hoe we ons voelen op dat moment.

Ik vind het nog steeds verdrietig dat ze nooit oma zal worden. Zij ook. Ze heeft haar geheim aan de telefoon verklapt: ze heeft voor mijn zus en mij een stoer spijkerbroekje gekocht, zodat onze kinderen die we hopelijk mogen krijgen dat kunnen dragen. Op die manier is onze moeder toch nog een beetje bij onze toekomstige kinderen. Heel bijzonder.

Was er niet iets aan de hand met je kat Stoffeltje?

Hoe is het verder met jou?

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Vr 17 Jul 2009 21:14

hoi sopie,
wat ontzettend lief van je moeder ,die spijkerbroekjes.
mooi dat ze toch zo haar verjaardag kan vieren.
geniet van ieder moment en hou het vast.
in een kleine fam. kring is het ook rustiger en overzichtelijker voor haar,ook om te zeggen als ze bv. even moe is.
het slaat je soms lam ,het idee van het komt dichterbij.
dat had ik bij mijn broer ook.
lekker dat je toch nog wat genoten hebt,er even tussenuit was wel belangrijk voor je.

mijn kat heb ik moeten laten inslapen.
kanker in zijn neusgaatje,at en dronk niks meer etc.

maak er een mooie dag van morgen.

ik schrok toch van janine haar moeder.
maar het kwam er ook aan.

maar geniet jij eerst maar van de dag van morgen.
liefs anita

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Di 21 Jul 2009 19:31

hoi sophietje,
hier gaat alles z"n gangetje.
hoe gaat het met jullie?

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Di 21 Jul 2009 21:34

Hoi Stoffeltje,

Fijn dat alles zo zijn gangetje gaat. In ieder geval nog gecondoleerd met je kat. Toen ik mijn kat moest laten inslapen was ik erg van slag.

Met mij gaat het weer wat beter. Fijne gesprekken met mijn moeder.
A.s. vrijdag krijgen we de uitslag van de MRI-scan die ze vorige week heeft laten maken. Spannend.

We laten het nog even van het weer afhangen wanneer we een paar dagen samen weggaan. We willen het liefst in het zonnetje dingen doen en lekker wandelen. Mijn moeder wil graag nog een keer Vlaamse frieten eten, dus het wordt zeker een dagje Antwerpen.

Ben benieuwd hoe het met Janine gaat. Hopelijk horen we binnenkort weer wat van haar.

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Di 21 Jul 2009 22:56

hoi sophie,
zal duimen voor de uitslag joh!
fijn genieten van deze tijd en het vooruitzicht van een dagje andwerpen met je moeder.
jullie verdienen het echt.
gaat er iemand voor de uitslag mee?
vindt het echt fijn dat jullie nog wat genieten zo.
hoop ook nog wat van janine te horen,hoop dat alles goed verloopt.
groetjes en liefs anita

Gebruikersavatar
Sophietje
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 21:47

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor Sophietje » Vr 24 Jul 2009 18:16

Hoi Stoffelte,

Uit de MRI-scan is gebleken dat de tumor t.o.v. drie maand geleden nauwelijks is gegroeid. Hoewel zo'n uitslag niet zo veel zegt over hoe de toekomst zal verlopen, ben ik stiekem opgelucht dat het einde nog niet zó dichtbij is.
Ik gun mijn moeder alle hoop en plezier van haar beperkte leven.

Over drie maanden wordt er opnieuw een MRI-scan gemaakt. We kunnen weer even vooruit. Op naar de volgende drie maand en hopelijk nog heel veel langer!

Mijn moeder is snel vermoeid. We gaan waarschijnlijk volgende week een paar dagen weg. Kunnen we in ieder geval met een goed gevoel samen genieten volgende week.

Hoe is het met jou Stoffeltje?

Groetjes,

Sophietje

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Vr 24 Jul 2009 18:35

hoi sophietje,
hier alles zijn gangetje,scherpe kantjes van verlies kat gaat langzaam,maar dat wist ik.

fijn die uitslag van je moeder joh,geniet er lekker samen van.
op naar de vlaamse frietjes :wink:
er komt ook beter weer aan.
hoop dat jullie wat ontspannen kunnen winkelen.
gaan jullie met de auto?
wel altijd papieren van arts meenemen,al is het maar voor een paar dagen.
kan me voorstellen dat het een opluchting was,minder worden doet het niet,maar geniet van een stilstand.
had mijn broer ook tussendoor geen voor en geen achteruitgang.
toch weer opgelucht weer "even" verder kunnen.
geniet ervan meis jullie verdienen het.
liefs anita :wink:

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder heeft een sarcoom in haar hals

Berichtdoor stoffeltje » Wo 14 Okt 2009 16:47

hoi sophie,
hoe gaat het?
trek je het een beetje?
anita


Terug naar “Sarcomen (diverse soorten)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten