Anus Kanker

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
Petra60
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 04 Nov 2004 16:50
Locatie: Beverwijk

Anus Kanker

Berichtdoor Petra60 » Di 23 Nov 2004 23:19

Hallo,
Bij mij is op 44 jarige leeftijd anuskanker geconstateerd. Inmiddels heb ik chemo en bestraling achter de rug en zou ik graag eens napraten met een lotgenoot. Wie heeft hier ervaring mee of kent iemand die dit heeft (gehad). Ik hoor graag.
Warme groet, Petra

toontje1
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 01 Jun 2009 09:52

Re: Anus Kanker

Berichtdoor toontje1 » Ma 01 Jun 2009 10:54

Bij mijn man is op 14 april anuscarcinoom T3 geconstateerd. Hij heeft nu 9 bestralingen achter de rug en 5 dagen chemo met Mitomycine. Hij heeft nu verschrikkelijk veel last van winderigheid en gerommel in de buik. Verder geen bijwerkingen van de chemo, maar wel heel moe. Heeft iemand ervaringen met de "natte"winderigheid en steeds de aandrang. Vannacht is hij daar constant mee bezig geweest.
In totaal krijgt hij 33 bestralingen, en 2x 5 dagen opname voor chemo.
Gaat die winderigheid ooit over?

Marco
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009 02:22

Re: Anus Kanker

Berichtdoor Marco » Di 14 Jul 2009 02:40

Op 9 juli 2009 is bij mij anus kanker gediagnosticeerd. In eerste instantie dacht de huisarts dat ik een aambei had, maar omdat deze niet weg ging na gebruik van diverse middeltjes werd ik naar het ziekenhuis doorverwezen. De chirurg zal gelijk dat het om een poliep ging en vond dat deze direct moest worden verwijderd. Inmiddels is deze verwijderd en de uitslag is bekend. Ik weet echter niet wat mij allemaal te wachten staat, weet alleen dat ik naar het anthony van leeuwenhoek moet gaan, dat ik bestraald zal gaan worden en chemo zal krijgen. Momenteel heerst angst en spanning bij mij.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Anus Kanker

Berichtdoor stoffeltje » Di 14 Jul 2009 17:22

hallo marco,
kan me voorstellen dat je erg gespannen en angstig bent,!
het is een goed z.h. .
je voelt je na de chemo best een tijdje ziek.
vraag goed duidelijkheid aan de arts en laat iemand meegaan!
en niet gelijk gaan doemdenken,wat in eerste instantie logisch is.
vraag of ze goed duidelijkheid kunnen geven dan weet je zelf ook wat meer waar je aan toe bent.
veel sterkte stoffeltje

ferdi020
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 15 Okt 2009 13:25

Ondersteuning voor (homosexuelen) mensen met anuskanker.

Berichtdoor ferdi020 » Do 15 Okt 2009 14:02

Beste mensen.

Ik heb helaas ook verleden jaar anuskanker gehad.
Mijn therapie bestond uit twee chemoweken (10 dagen) en 36 bestralingen.
Het is een pijnlijke vorm van therapie en heeft veel bijwerkingen.
Het is een vorm van kanker, welke een paar jaar geleden nog niet eens zo bekend was.
Met name voor homoseksuelen mensen en dan met name mensen met HIV hebben meer kans om deze kanker soort te ontwikkelen.
Dit kan komen doordat mensen met het HIV virus ook kans lopen op het HPV virus dat deze kanker soort kan veroorzaken.
Het kan voorkomen dat men er potentieproblemen door op kan lopen of dat er misschien een stoma voor de rest van het leven aangebracht wordt.
Bij homoseksuelen mannen die seksueel de ontvangende partij zijn kan het ook grote gevolgen hebben voor de seksuele belevenis, omdat het volgens de meeste doktoren niet aan te raden is om nog te ontvangen.
Dit kan een grote psychische druk geven.
Graag geef ik meer informatie en begeleiding voor mensen met deze vorm van kanker en hun naaste omgeving.

Met hartelijke groet,

Dhr. F. Francken

Graag uw emailadres, indien mogelijk, vermelden voor een persoonlijk respons.
Beste mensen,

Hie4rbij gef ik te kennen dat ik de toestroom van mensen die mij advies vragen over anuskanker momenteel niet meer aan kan.

Dit door mijn werk en persoonlijke omstandigheden.

Ik wens iedereen alle sterkte toe in alle liefde !

Dhr. Francken.


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten