pijn; endeldarmKanker in buikvlies: gevoel als prik v naald

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
LisK

pijn; endeldarmKanker in buikvlies: gevoel als prik v naald

Berichtdoor LisK » Ma 12 Dec 2005 10:37

Hoi,

Ik probeer het kort te houden, want de ellendige berichten zijn te recent.
't Gaat om mijn moeder.

Endeldarm/rectumKanker geconstateerd, uitslag medegedeeld op 6 dec05. 6 dagen geleden dus.
Uitgezaaid naar buikvlies, waardoor vochtophopingen in de buik.

Zeggen nu al dat genezen niet meer mogelijk is, en nog 1/2 jaar tot een jaar gemiddeld te leven, afhankelijk van keuze chemo (na bestraling) of niet.

Buiten alle emoties, over de hele cirkel van angst, woede, verdriet, hoop en wanhoop zijn er veel vragen.

Met name vragen over pijn ..
Ik wil niet dat ze pijn heeft. Maar ik weet nog niet wat ze zelf gaat kiezen.
Ze geeft nu wel eindelijk toe dat ze al die tijd al pijn had en neemt nu paracetamol; dat werkt tot op zekere hoogte.
Ze heeft het gisteren tegen mij gehad over akelige prikken in haar buik, van binnen, als een soort naalden die gestoken worden. Ze denkt dat het de uitzaaiingen zijn in het buikvlies.

Wie van jullie herkent dit soort pijn, en wat kun je er aan doen om het te verminderen ?
Ze heeft nog geen enkele behandeling gehad; dat moet nog beginnen.


Verminderd het bv na een chemo ? Of zijn er pijnstillers voor ?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groeten, liefs, sterkte aan iedereen die er mee te maken heeft gehad of heeft,
Liset

:cry:

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 12 Dec 2005 14:07

hoi Liset..

ik ben niet bekend met dit soort kanker.. maar ik weet wel dat ze dit zeker aan moet geven bij de arts.. zeker wanneer ze alleen nog maar paracetamol slikt.
Ze zeggen dat je tegenwoordig geen pijn meer hoeft te lijden. Helaas is dat niet altijd waar.. maar het is wel waar dat er meerdere middelen zijn tegen de pijn. Waaronder verscheidene soorten morfine preparaten. Tussen paractemol en morfine zitten echter nog andere middelen.
Het is dus altijd belangrijk aan te geven dat ze pijn heeft... pas dan kan de arts er wat aan doen..

heel veel sterkte in elk geval... hopelijk antwoord er nog iemand die wat meer verstand heeft van de kankersoort van je moeder,

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Trudie

Buikvlies kanker

Berichtdoor Trudie » Di 21 Feb 2006 20:01

Mijn zus gisteren geopereerd aan deze kanker , hebben handen vol gezwellen eruit gehaald. Zeer goed geslaagde operatie 80 procent verwijderd! de 4 chemo's hebben zeer goed gewerkt de andere 20 procent verdwijnen met de volgende 6 chemo's . Dus zeker het proberen waard!!!

Christophe

Buikvlies kanker

Berichtdoor Christophe » Zo 09 Apr 2006 20:50

Hoi,

Bij mijn vader werd vorige week darmkanker vastgesteld met uitzaaing naar het buikvlies. De oorzaak van de darmkanker is een poliep die 4 jaar geleden "volledig" werd verwijderd. Hij is dit weekend gestart met Chemo.

Ik ga kapot aan het feit dat er geen enkele indicatie wordt gegeven over de kansen. We moeten nu 2 maanden wachten om te zien of de behandeling aanpakt. Bestraling of operatieve verwijdering blijkt geen optie te zijn voor de buikvlies uitzaaingen. Er zou echter een nieuwe soort operatieve ingreep zijn waarbij het buikvlies afgeschraapt wordt. Heeft iemand hiermee ervaring?

Met vriendelijke groeten,

Christophe Dochy

timmy
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 23 Jul 2009 22:02

Re: Buikvlies kanker

Berichtdoor timmy » Do 23 Jul 2009 22:39

Trudie schreef:Mijn zus gisteren geopereerd aan deze kanker , hebben handen vol gezwellen eruit gehaald. Zeer goed geslaagde operatie 80 procent verwijderd! de 4 chemo's hebben zeer goed gewerkt de andere 20 procent verdwijnen met de volgende 6 chemo's . Dus zeker het proberen waard!!!

hoi Trudie, met timmy waar is je zus geopereerd en had ze het ook in de maag?


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten